CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert!

Go down 
+14
offpist
johan_a
Ottar
quattro1
ArveH
ArneO
ulven
livar
campist
Lc120
Jan Ole
Ronny
Jan
Redneck
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert!   Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert! - Page 3 Icon_minitimeLør 19 Mai 2012 - 19:34

Mye småkjøring for å komme dit vi var, og motorvei hjem igjen.

Må nok moderere meg og si at på motorvei merket jeg enda vogna litt...

Men, alt i alt angrer jeg ikke på bytte til en fetere dimensjon dekk og kjøpn av antislingerkobling!
Anbefales til gammel kjørevogn!!

Til Toppen Go down
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola


Male
Antall Innlegg : 58
Localisation : Østfold
Registration date : 24.07.2011

Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert! - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert!   Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert! - Page 3 Icon_minitimeLør 26 Mai 2012 - 0:40

offpist skrev:
Ja er det 5x112 så har du masse å velge mellom. Både MB, Audi og VW bruker det.
ET 30 og 35 er også ganske vanlig.

Du kan jo leke deg litt med denne.
Det heter seg at man skal holde seg innenfor 5% av original rulleomkrets på bil, og jeg vil tro det samme gjelder vogn også. Litt mer info her.

Jeg lurte jo litt på hva biltilsynet ville si til de 19" felgene om jeg hadde blitt vinket til siden for teknisk kontroll Wink

Du må også sørge for at felgene og dekkene tåler vekten av vognen, for det er ingen selvfølge.

Jeg opplevde vognen som veldig stabil og fin med 225/40 dekk, men den var jo ganske lett også.

Kan vanskelig tenke meg at det har noe å si hvilken rulle omkrets /dekk dim man har på en vogn ved en teknisk kontrol. Disse reglene på bil ang +/- 5% i rulle omkrets dreier er nok mest på grunn av event feil visning på spedometer. Men det er selvsagt en forutsettning at det stemmer med vekt og plass i hjulhuset samt inpress.


Re å gå opp på hjul dimensjon
(quote Går du opp en tomme men med samme dimensjon øker høyden med 1,25 cm, og det er ingen verdens ting i praksis. Øker du diameter med 2" (fra 14" til 16") øker markhøyden med bare 2,5 cm. Det hjelper heller ikke så mye, men litt da. Men samtidig må hjulene ha plass til å vandre.)

Ikke glem at du samtidig hever tyngdepunktet på vogna og dermed kan den bli mer vinglete.
Til Toppen Go down
 
Bredere dekk og felger, suksess! Antislingerkobling montert!
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Dimensjon på felger/dekk på hobby 650 kfu
» Dekk og felger 2009 Hobby 720
» felger
» Felger
» Nye felger til vogna

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: