CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kondens/ dråper i skaper

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Camper1




Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.10.2011

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 17:40

Hei,

Nå i helgen la jeg merke til kondens/ dråper i veggene i noen av skapene i vognen vår.
Er dette vanlig?
Og hvordan evt forebygge dette?

5-6 plussgrader og fuktig vær for tiden....

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 18:19

Greitt om du forteller hva slags vogn du har, og årsmodell. Har du Alde eller Truma?
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeMan 14 Nov 2011 - 23:59

Forekommer ofte i kontinentale vogner,men har du ei Svensk eller Finsk vogn,så er
det vel litt merkelig.Der er jo ventilasjon,isolasjon og ikke minst fyringsanlegg tilpasset disse
værforholdene vi har her i Norden.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeTir 15 Nov 2011 - 8:44

Jeg opplevde ikke noe kondens i skap i Adriaen vår. Det kunne være litt på vinduene på morgenen når det var skikkelig kaldt.
Til Toppen Go down
Camper1




Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.10.2011

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeTir 15 Nov 2011 - 16:43

Det er en -08 Adria 663 KP med Alde.
Spesielt i skap over dbl seng + litt dråper i høyskap.
Har tatt ut noen klær/ tepper slik at det blir "mer luftsirk".
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeTir 15 Nov 2011 - 16:53

Camper1. Tyder på sirkulasjonssvikt i skapene når du får fuktighet der. Kan være at klær/tepper ol. har stengt for ventilasjonen. Er nok en løsning å gjøre som du allerede har gjort. Har vært ute for tilsvarende i ei tidligere vogn. Lot lukene på de overskapene stå på gløtt i den vogna. Ikke noe problem da med kondens i skapene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitimeOns 16 Nov 2011 - 15:50

Vi har minimalt med tøy i vogna, fordi jeg innbiller meg at de vil suge til seg og oppbevare fukt. Kanskje er det feil, men sånn gjør vi det:-)

Åpne skap er lurt, i alle fall om om det ikke er ventilasjon.

Det at det er en kontinental vogn behøver ikke å bety at det ikke er ventilasjon i skapene. Jeg kjenner best min egen Fendt, der er det bredesplater for lufting i bakkant. Hvis det er slik på din også, og du fyller skapene med klær, kan det hende du har tettet igjen luftingen.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





Kondens/ dråper i skaper Empty
PosteTema: Re: Kondens/ dråper i skaper   Kondens/ dråper i skaper Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kondens/ dråper i skaper
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kondens?
» Kondens
» kondens
» Kondens i rute
» Kondens i gasskassen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: