CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!

Go down 
+16
Ludo
DigitalMe
janp
knutove
ovhi
Kim
benmag
Jan Ole
heart_wasabi
Johnny
johan_a
ArneO
Jan
Åge P
Ottar
chg
20 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 13:23

Jeg er ei jente på 22 år fra Kristiansand. Jeg får ikke nok lån til leilighet/hus! Og er LEI av å bo hjemme hos mamma og pappa for å spare og spare... Har leid leilighet før, men det er jo bare å kaste pengene ut av vinduet... Så jeg vurderer sterkt å bo i campingvogn!

Var på Sørlandets Caravansenter i dag og kikka og fikk hjelp av en klok camping-mann. Jeg endte opp med denne vogna: Hobby 560 WLU Prestige
Noen som har synspunkter om denne vogna? Negative eller positive?
Den hadde vannbåren varme og hørtes perfekt ut for meg!

Er det noen som vet om campingplasser i Kristiansand som har vinteråpent? Jeg må jo ha tilgang på klesvask/do/dusj hele året... Evt. priser?

Andre synspunkter om å BO i campingvogn? Jeg vet lite om dette selv. Har aldri hatt campingvogn. Men det virker som et godt alternativ til å bo billig. Jeg har ikke lyst på enm million i lån pga bosted, så dette frister VELDIG!!
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 14:26

Gratulerer med vogn, og ikke minst et fornuftig valg sett økonomisk.

Vil bare legge til at et lite fortelt kan være veldig besparende på plass. Det kan være nok med et lite vintertelt. Plass til en kommode, kjøleskap (fryser) og sette fra seg sko ytterklær osv...

Det blir fort veldig trangt om du må dra alt inn i vogna, med besøk og været er dårlig må alt dras inn og trangt... Vil gjøre mye med komforten..

Hvis du har lite kjøleskap med en mini fryser i vogna går det fort på fustrasjon vil jeg tro. Man ønsker vel ikke å minske på utvalg og hvordan man ellers ville hatt det i en bolig.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 14:28

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 14:29

chg skrev:
Gratulerer med vogn, og ikke minst et fornuftig valg sett økonomisk.

Vil bare legge til at et lite fortelt kan være veldig besparende på plass. Det kan være nok med et lite vintertelt. Plass til en kommode, kjøleskap (fryser) og sette fra seg sko ytterklær osv...

Det blir fort veldig trangt om du må dra alt inn i vogna, med besøk og været er dårlig må alt dras inn og trangt... Vil gjøre mye med komforten..

Hvis du har lite kjøleskap med en mini fryser i vogna går det fort på fustrasjon vil jeg tro. Man ønsker vel ikke å minske på utvalg og hvordan man ellers ville hatt det i en bolig.

Tusen takk for svar! Jeg fikk fortelt med på kjøpet heldigvis Smile Ja, er et lite kjøleskap med minifryser inni, så jeg må nok ha en liten fryser ii forteltet tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: svar   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 14:32



JEPP! Det er den! Smile
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 16:00


Hamresanden leier ut leiligheter og hytter hele året,men det står ikke noe om
campingplassen,men en forespørsel gjør vel susen.

info@hamresanden.no Tlf;38144280
----------------------------------------------------------------------------------------
Roligheten ( roligheden@roligheden.no) ser ut til å stenge etter 1.September

Tlf; 38096722
-------------------------------------------------------------------------------------
Så har du Kristiansand Feriesenter da,på dvergnestangen;
Link;
http://www.kristiansandferiesenter.no/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=20&lang=nb
----------------------------------------------------------------------------------------------

Åros,Søgne er vel også aktuell?(Tlf; 38166411)

http://www.aaros.no/

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 18:45

Takk for tips! Ser ut som at det blir Hamresanden =)
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 19:33

Gratulerer med vogn :-)
Jeg har tenkt på flere ganger at jeg hadde gjort det samme selv hvis eg skulle inn på bolig markedet i dag og ikke vært så heldig som jeg var den gangen jeg flyttet fra mor og far.
Tror det er en grei vogn du har fått deg til en fornuftig pris.
Men ser den er uten steikeovn, så ville gjerne hatt en liten steikeovn også ute i forteltet ;-)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 19:48

er mange små praktiske ting å ta hensyn til med vogn som helårsbolig slik som vann inn og ut av vogna, og sikkert mange andre småting
men her inne er du rimelig trygg, for alt er mulig å få svar på
til og med ting du ikke visste at du lurte på
gjentar gjerne en av filosofiene her inne
det finnes IKKE dumme spørsmål, så enkelt er det lol!
og så må jeg få nevne at jeg er bittelitt misunnelig da, men med kone, 2 unger og 10 katter så er ei vogn ikke det beste alternativet for oss
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 18 Jan 2012 - 20:24

Frisk satset Martha!

Det første du trenger hjelp til er å få fjernet ting fra pakkelisten din Wink

Det er veldig lite plass i en vogn sammenlignet med hjemme. I tillegg så sjekk ut hyllene du har i skapene. De kan ikke sammenlignes med det du har hjemme heller. Det betyr at ildfaste former, porselenserviser, krystallglass og sølvbestikket kan by på problemer. I like stor grad som når man prøver å stappe sengetøy, klær, sko osv. inn i hyller i skapene for å få det ut av veien.

Tenk litt på at vogna har egenvekt på 1450 kg og totalvekt på 1600 kg. Nå skal du kanskje ikke kjøre rundt så mye, men om du skulle det har du bare 150 kg til å laste vogna med.

Når du skal fylle skap og benker så husk at du må ha luftsirkulasjon for at varmen skal fungere. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er i vogna di, en ha det i bakhodet når du flytter inn.

Slike som dette fra Ikea kan funke fint å ha under sengene for å oppbevare klær etc. i også.
BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Skubb-oppbevaringsveske__0111713_PE262652_S4
Til skittentøy funker dem også og så kan du bære det enkelt med deg også. Husk bare å sjekke at det er dobbelt bunn under sengene så luften får sirkulere under greiene dine.

Kjeler er ofte store og tunge også, vi har handlet fra denne serien http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/series/14890/ og de funker veldig bra for oss. Nå har vi en del å gå på lastekapasitet og jeg er mer en middels glad i å både lage og spise mat så der har vi vel kanskje med mer på tur enn vi strengt tatt kunne klart oss med. I alle fall så reduserer en skikkelig panne med lokk en god del sprut.

Når du skal overta vogna er det viktig at du får en skikkelig gjennomgang av det tekniske på den. Alt i fra hvor sikringer er, hvordan varmen fungerer, hvordan tapper du den for vann, tømming av dassen, osv. osv.

Når du skal vaske vinduene i vogna når du kommer fram til campingen etter en tur på sølete veier så må du huske at det ikke er glassruter i vogna. Plastikken i vinduene er ganske myk så du må bruke mye vann. Mye vann som i slange og ikke som ganske fuktig klut. Har du ikke slange tilgjengelig så fyll opp en bøtte som du heller på vinduene. All plastikken i vonga er ikke glad i alle typer vaskemiddel heller.

Fordøy dette så kan det nok hende det kommer mer Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 7:58

Åge P skrev:
Gratulerer med vogn :-)
Jeg har tenkt på flere ganger at jeg hadde gjort det samme selv hvis eg skulle inn på bolig markedet i dag og ikke vært så heldig som jeg var den gangen jeg flyttet fra mor og far.
Tror det er en grei vogn du har fått deg til en fornuftig pris.
Men ser den er uten steikeovn, så ville gjerne hatt en liten steikeovn også ute i forteltet ;-)

Hehe, ja! Jeg har vært i banken og spurt om hva jeg må ha for å få nok lån til bolig.. Meeen DET kunne jeg tydeligvis bare drømme om! hehe.. Og jeg har ikke penger oppi rompa, og blir ikke spandert et hus på av foreldre. Så da måtte jeg tenke i andre baner! Og se nye alternative løsninger! Smile Jeg gleder meg til å flytte nå!

Ja, skal skaffe meg en liten mini steke ovn som jeg skal ha i forteltet! Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 8:05

Jan skrev:
er mange små praktiske ting å ta hensyn til med vogn som helårsbolig slik som vann inn og ut av vogna, og sikkert mange andre småting
men her inne er du rimelig trygg, for alt er mulig å få svar på
til og med ting du ikke visste at du lurte på
gjentar gjerne en av filosofiene her inne
det finnes IKKE dumme spørsmål, så enkelt er det lol!
og så må jeg få nevne at jeg er bittelitt misunnelig da, men med kone, 2 unger og 10 katter så er ei vogn ikke det beste alternativet for oss

Ja, det blir mye nytt nå. Et helt nytt liv! Men jeg tror det livet passer meg bra! Jeg krever ikke så mye, og koser meg i enkle omgivelser Smile
Takk, merker at det er lett å få svar på ting her inne! Utrolig greit at det fantes en slik nettside!! Jeg kom bare tilfeldigvis innom den på google da jeg satt å kikket på allt av camping-sider... Smile Men her inne blir jeg fast gjest tror jeg!! Smile hehe..

Misunnelig ja? hehe.. Det blir litt deilig å våkne opp og se rett ut på stranda og havet her i Kr.sand! Selv om det sikkert blir litt mer tungvindt enn å ho i hus. Men det overlever jeg da Wink Har opplevd verre ting! hehe Smile Pluss at jeg da har mulighet til å spare opp litt penger (siden dette er verdens billigste bo-alternativ Very Happy ) til å gjøre de tingene jeg alltid har drømt om! Jeg vill reise masse og oppleve ting, som jeg ikke hadde hatt mulighet til med et million-hus-lån hengene over hodet Smile
I min vogn blir det kun meg og pysekatten =)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 8:27

ArneO:
Jeg har faktisk SÅ lite plass og skap-plass hjemme der jeg bor nå, at å flytte inn i vogna blir en STOR drøm! hehe.. Iallefall når det gjelder klær og sko osv...
Kjøkkenet skal nok gå bra det også! Jeg har små gryter/panner og ikke så voldsomt mye servise heller Smile Det er bare nok til meg og noen gjester om det skulle skje Razz hehe.. Jeg er vandt til lite plass, selv om jeg har masse ting!
Det som blir litt kjipt er at jeg har fryktelig mye pyntegjenstander! hehe.. Blomster/potter, lys, vaser osv.. Så jeg får nok ikke med meg alt det jeg ellers ville ha gjort i et hus. Meeen får ta med det fineste og kjæreste! Så går det nok greit Wink
Badet i vogna er også ganske stort, og jeg har masse sminke/hårprodukter osv, så det er perfekt for meg =)

Takk for tips om vaskinga ja! Det var jeg ikke klar over! Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 8:33

I dag skal meg og pappa (vil ha med en person med litt mer vett og erfaring enn jeg har..) til Caravansenteret for å skrive under på papirer! Lån/penger er i boks!
Så etter det er gjort har jeg avtale med en mann på Hamresanden camping! Han ville ta meg med på tur på campingen, slik at jeg kunne velge en plass til vogna!

Han sa i telefonen at det ikke er LOV å BO i campingvogn! MEN at det er lov å ha vogna der hele året... Hmm... hehe..
Jeg får kalle det for ''hytta'' mi, som jeg er i veeeeldig mye! hehe Smile DET er vel lov? Wink
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 8:41

Du har vel adresse hos dine foreldre så det er vel ikke noe problem.
Men at det finnes en lov som sier at du ikke kan bo i campingvogn har jeg mine tvil på, men kanskje noe som regulerer det dithen at en ikke har lov til å bo på en campingplass. Men med campingeierens velsignelse blir det et ikke-tema.

Der jeg har plass er det 2 fastboende

Lykke til !

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 9:12

Hvilke forsikringer trenger jeg? Det datt plutselig inn i hodet mitt her... For jeg må vel ha noen form for forsikring? Det må man vel på alt mellom himmel og jord Razz
Til Toppen Go down
johan_a
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 89
Localisation : Steinkjer
Registration date : 02.12.2011

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 19 Jan 2012 - 9:23

Forsikre vognen for den sum som det koster å kjøpe den ny.Du fikk med en fortelt, hos If mener jeg det er forsikret for stor sumsom er inkludert.
I nesten alle forsikringsselskap er det dyrt å tegne1 forsikring.De gir deg rabatt for jo flere du tegner, som bil,hus, reise osv.
Det er et unntak:NAF.Der er det lave forsikringsbeløp uavhengig av antall forsikringer.Kreves at du er NAF-medlem (490).Og har du bil så er ike veihjelp inkludert,men du betaler 500 for assistanse.Eller at du betaler totalt 980 pr år.Da er veihjelp inkl.
NAF forsikringsseslskap eies av Sparebank1og det er de som foretar oppgjør.Skal skifte til de nå 1.februar.


Noen vil kanskje anbefale NCC som forsikringsselskap.Jeg sjekket med de for kort tid siden,og de har noen vanskelige regler om rabatter og prisgarantier.Mange har erfart at når neste år kommer så er det ikke like gunstig.Og totalsummen hos NCC (Norsk Caravan Club) ble en del høyere enn hos NAF.Men litt lavere enn If.Sjekk ut selv.
For meg var det viktig at NAF forsikring eies av Sparebank1.


Har du innbo som er verdt litt penger så må du se på summen for det.100000 i løsøre går fort den dagen det skjer noe.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeFre 20 Jan 2012 - 12:30

Beste er nok å høre med forskjellige selskaper, variere veldig fra selskap til selskap og etter hvor en bor i landet er mitt inntrykk.
For meg er nå IF billigst mens når jeg bodde i nabokommunen var Codan billigst for meg.
Å så spørs det jo om du har tenkt å kjøre med vognen også eller om den skal stå fast hele året. Skal den stå fast så trenger du bare fastligger forsikring som er billigere.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeSøn 22 Jan 2012 - 15:19

En liten oppdatering:
Jeg har vært rundt på campingene som har vinteråpent her i Kr.sand. Har snakket med sjefene der om priser osv..

Hamresanden = 12.610.- for sesongplass! Den plassen jeg ville ha hadde utsikt over havet of stranden, og hadde en pris tillegg på 4400 kr! PLUSS at for hvert døgn utenom sesongen koster det 75 kr å være der!!!!! SØTTIFEM! Herre min hatt.. Jeg som ville bo slikt for å bo BILLIG.. jaja.. Der gikk DET i dass.

Dvergsves tangen camping/ Kristiansand feriesenter = 16.000 kr per år! Ingen eksta avgift for å være der om vinteren. MEN, de hadde INGEN ledige plasser Sad

Jeg må derfor sette mine planer til side.. Har satt meg opp på venteliste på den siste campingen, siden det var det billigste alternativet. Meeeen det kan jo ta laaaang tid før de får noen lidig plass. Det var visst ikke ofte det skjedde sa han..

Sad
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeSøn 22 Jan 2012 - 15:37

har du bil? og mulighet for å bo litt lengre unna?
kan hende det er noe rimeligere litt lengre vekk, som er såpass mye billigere at det lønner seg selv om det går mer drivstoff
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeSøn 22 Jan 2012 - 15:41

Jeg har bil ja. Men dvergsnestangen og hamresanden er allerede ca 45 min kjøring fra min jobb. Og jeg synes det er mer enn langt nok Razz Kan hende jeg er kresen og vanskelig ang vei til jobb. Meeen sånn er det bare =)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeSøn 22 Jan 2012 - 16:18

Må bare spørre om hvor du jobber? Kan jo være at det finnes flere alternativer som ikke er nevnt her.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
heart_wasabi




Antall Innlegg : 1
Registration date : 23.01.2012

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeMan 23 Jan 2012 - 21:03

Hei.

Hvor mange døgn i året er det som er "utenfor sesongen"?

Hva med å sette opp en lapp med
"kan jeg ha campignvogn i hagen din?
Trenger tilgang til dusj, do, strøm, osv."
Er det noen som har prøvd dette her?

Slik jeg skjønner det så ligger altså prisen på 1000-1300 kr per måned ifølge
det du har skrive... Ikke så ille det?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeMan 23 Jan 2012 - 22:11

En vogn kan vel ikke stå mer enn tre måneder på samme sted utenom godkjente plasser såsom campingplasser.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTir 24 Jan 2012 - 18:17

Det holder vel strengt tatt å sette vogna på bilen og kjøre rundt kvartalet og sette den tilbake?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTir 24 Jan 2012 - 18:19

ja i teorien, for det finnes ingen retningslinjer for hvor lang en tur skal være
Til Toppen Go down
benmag




Antall Innlegg : 13
Registration date : 15.11.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 11:34

En vogn kan vel stå i en privat hage så lenge du vil, eller ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 11:58

Nei, ikke i følge flere forskjellige kommunale lover jeg har sett. Usikker på om dette er generelle regler overalt, eller bare lokale regler. Sjekk med din kommune.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Kim
CARAVANER
CARAVANER
Kim


Male
Antall Innlegg : 105
Localisation : Bodø
Registration date : 07.03.2011

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 17:16

16.000?! Jeg håper for guds skyld at det er MED strøm.
Normale priser jeg har hørt om ligger rundt 6.000 uten strøm..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeOns 25 Jan 2012 - 21:33

Hvor lenge en vogn eller båt kan stå i en hage er gjerne en del av reguleringsplanen.
Til Toppen Go down
benmag




Antall Innlegg : 13
Registration date : 15.11.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeTor 26 Jan 2012 - 22:24

Har no hatt vognen min stående i hagen no i 10 år, bruker den kun om sommeren, så hvis kommunen liksom skulle fortelle meg hva jeg kan ha i min egen hage, så kan di bare drite å dra pokkerivold.....he he
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeLør 28 Jan 2012 - 10:34

Kim skrev;

Kim skrev:
16.000?! Jeg håper for guds skyld at det er MED strøm.
Normale priser jeg har hørt om ligger rundt 6.000 uten strøm..
[b]

Det er vel pris uten strøm ja. For skal man bo i campingvogn hele året vil vel strømregninga sansyligvis passere kr.16.000.- og da ville det vel ikke vært direkte lønnsomt for campingplassen.
Kr. 16.000,- for helårsplass er vel ikke direkte uvanlig.
For noen år siden når vi lette etter fastplass fikk vi tilbud fra Sommarvik Camping i Årjang og de skulle ha 28.000,- svkr. for helårsplass. Det var riktignokk en kongeplass med utsikt men vi avsto allikevel vi Smile
Til Toppen Go down
benmag




Antall Innlegg : 13
Registration date : 15.11.2010

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeLør 28 Jan 2012 - 20:57

I en vogn er det 10 amp sikkring, aldså 2300 W er max man kan ta ut og i døgnet blir det 55KW, i året er det 20K KW hvis du bruker max hele tiden, om sommer, tidlig høst og sen vår bruker man knapt nok strøm, og de kaldeste vinter dagene må man bruke gass til varme, strøm er ikke godt nok da, så hvis man bruker 10K KW i året i strøm, noe jeg mener er mye og strømprisene er 50 øre KW så blir årsutgiftene på strøm 5000 kr. prisen på fastplas varierer MYE, alt fra 5000 til tydelig vis 16000, så til den prisen bør strøm være inkl, har sett mange flotte plasser til 8-10 tusen uten strøm.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeLør 28 Jan 2012 - 21:15

De fleste vogner i dag har nok 16A sikring på inntak.
Regnestykket på forventet forbruk er sikkert greit, men kwh prisen på campingplassene er nok dessverre en god del høyere de fleste plasser. Fra 1.-/kwh og oppover til både tre og fire....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitimeLør 28 Jan 2012 - 21:27

benmag skrev:
I en vogn er det 10 amp sikkring, aldså 2300 W er max man kan ta ut og i døgnet blir det 55KW, i året er det 20K KW hvis du bruker max hele tiden, om sommer, tidlig høst og sen vår bruker man knapt nok strøm, og de kaldeste vinter dagene må man bruke gass til varme, strøm er ikke godt nok da, så hvis man bruker 10K KW i året i strøm, noe jeg mener er mye og strømprisene er 50 øre KW så blir årsutgiftene på strøm 5000 kr. prisen på fastplas varierer MYE, alt fra 5000 til tydelig vis 16000, så til den prisen bør strøm være inkl, har sett mange flotte plasser til 8-10 tusen uten strøm.

Det er vel 16A i de fleste nyere vogner og jeg tror du må regne med litt høyere strømpris.

Jeg er ikke overasket over prisen på plassen. Populære plasser ved sjøen tar seg godt betalt for sommersesongen og de fleste plassene rundt Kristiansand er vel i den kategorien. Jeg hadde vogna på en plass like ved Stavern i Vestfold i sommer. Der kostet det 13600,- for sommersesongen med strøm og jeg tror det var 2500,- til for å ha vogna der på vinteren, men der tok de strømmen på hele plassen så det var kun for lagring. For plasser på fjellet hører jeg det koster ca 10000,- for å ha plassen hele året, men da kommer strøm i tillegg på de fleste plasser.
Til Toppen Go down
Sponsored content





BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Empty
PosteTema: Re: BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!   BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
BO i campingvogn? Hobby 560 WLU Prestige! Trenger hjelp!!
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Fersk Hobby-eier trenger el-hjelp...
» Hobby prestige 610 93 mod noen spørsmål hjelp:)
» Hjelp! Trenger virkelig HJELP.
» Hjelp! Trenger hjulbolter!
» Trenger sårt hjelp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: