CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Smart Wifi løsning.

Go down 
+14
Tasle
Ronny
petter34
maya
DigitalMe
ovhi
Markus Vesala
toreni
Jan
ulven
norx
ArneO
janp
offpist
18 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 21:05

Har fått et par spørsmål på PM om den wifi løsningen som jeg nevner i signaturen, så jeg kan kanskje utdype litt.

Mange har sikkert opplevd å sitte inne i ALU boksen sin og irritert seg over hvor vanskelig det kan være å koble seg opp mot wifi nett, Selv om senderen er rett oppi lia for der man camper. Metall skjermer som kjent for radiosignaler og spesiellt de som går på så høy frekvens som wifi nettet gjør. Kanskje har du funnet en «go-plass» like ved vinduet eller holder laptopen ut av vinduet når du skal sende en e-post, og er fornøyd med det..

Jeg har prøvd et par løsninger, som eksternt nettverkskort på USB som igjen har en ekstern antenne på taket.
Dette har egentlig fungerer veldig bra, men da er man også begrenset til nett for akkurat den datamaskinen.
Ettersom vogna er blitt fylt opp med flere duppedingser som alle vil på nett så holder ikke det lengre.
Vi snakker Smart-TV, xbox 360, Ipad, smart phone, unger med hver sin pc osv..

Så, til løsningen.
På Linksys WRT54G så kan man legge inn et Linux operativ system som heter DD-WRT.
Med dette operativsystemet så åpner det seg mange flere muligheter enn hva man er vant med i et vanlig AP.
Som f.eks at man kan sette opp noe som heter for "repeater bridge" mode.
Mange har sikkert hørt om repeatere, som forsterker signalet og sender det videre.
Men med repeater bridge så henter den ned et eksternt nett (la oss si det heter SSID:Camping 1).

Man oppretter i samme enhet et nytt nett som heter f.eks SSID: "Internt nett" og som du selv velger krypteringen på.
Alle enhetene dine kjenner alltid igjen dette nettet og kobler automatisk opp mot dette nettet uansett hvor du måtte befinne deg.
Når du eventuelt flytter vogna så logger du bare inn på routeren, og legger til det nye nettet.. Routeren linker disse to samme for deg.
Enkelt eller hva? Routeren bruker også 12V som strømkilde, og det skader jo ikke for en fricamper.. Wink
På routeren er det også fast nettverksuttak slik at man kan få enheter på internett, som ikke en gang har wifi kort i seg.

For å dra virkelig nytte av dette så trengs det en ekstern antenne som man kobler på den ene porten.
Den ene antennen blir da på utsiden, den andre innvendig.
Med DD-WRT kan man også justere utgangsnivået til langt over det doble av tillatt effekt, og gjøre masse andre tweaks men det får vi holde utenom her.. Wink Kort fortalt så vil man bli forbauset for langt man kan gå om man har en bra antenne.

30-40% av nettene der ute er kryptert med WEP kryptering, som det tar 5 sekunder å knekk om man har rette utstyret men det får også bli en annen diskusjon.. Wink

Man bør kanskje være litt over gjennomsnittet interessert for å sette opp noe slikt, men tenkte likevel å nevne det.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 21:33

Det første som slår meg er dette: hva i allverden skal dere på ferie, når dere drar med allt dere gjør på ferie??? Er det virkelig nødvndig å dra med seg vogna full av dingser for å dra på ferie? Smart-tv med internett, X-box osv. Det er jo en verden full av opplevelser rundt dere som bare ligger der! Å bygge et helt nettverk i vogna for så å dra den full av dingser som skal på nett høres ikke ut som en ferietur for meg ihvertfall. Men vi er nok forskjellige skrudd sammen hver og en av oss.


Nå er riktignok mine barn voksne, men det er ikke så mange år siden vi dro på vår første tur med vogn. Det var ikke smarttelefoner og smarttv og bærbar pc til alle barna, men vi var du ute og gjorde noe sammen med barna. Og når vi ikke var der så fant de hverandre.


Og ja: Bare gi meg pepper for mitt lille oppgulp, jeg tåler da det.


Utviklingen går ikke å stoppe, men hva med å stoppe litt opp og se om man kan prøve å legge noen av disse dingsene igjen hjemme, og se om det lar seg gjøre å feriere uten. Kanskje går det også an.


PS: Flott at du deler dine erfaringer med oss andre, greitt å få litt input på hvordan man kan komme seg på nett.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 21:56

Hehe.
Ja, jeg er inneforstått med at dette blir for de som er spesiellt interesserte.
Og det skal vel nevnes at det er dette jeg jobber med.

Og jeg er litt enig med deg. Er man på tur så er man på tur.
Men å kunne lese nyhetene om morgenen i senga på Ipad`n eller laste ned en god film på en regnfull kveld skal ikke undervurderes mener jeg. Wink

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 22:02

Vel siden det å bryte seg inn på andres nett er en forbrytelse er det kanskje ikke så lurt og nevne at man har det som "jobb" tilgjengelig for alle.

Alle som seriøst driver med data-, telecom og informasjonssikkerhet vet at en Linksys WRT54G som du nevner bare har et trådløst interface noe som gjør at du da bridger alle devicer inn på det nettet du har koblet deg på. Da inviterer du alle andre som også er på det nettet direkte inn på alle duppedittene dine.

Ja, så om man vil kan man jo selvfølgelig gjøre det på det viset, men hvem det er smart for vet jeg ikke helt... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 22:12

Fantastisk, har faktisk en versjon av Linksys WRT54G liggende i haugen over utstyr som ikke benyttes. Har bytta firmware til DD_WRT tidligere så må finne den frem igjen ser jeg. Hvordan kunne jeg la være å tenke på akkurat denne løsningen!
På fjellet der vi er så må en sitte nøyaktig i ett hjørne i rundsitteren for at nettet skal virke. (bruker nettet for å se hvor skisporet er kjørt opp).

Hvilken antenne har du satt på den?

Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 22:25

Du har delvis rett Arne, men den kjører faktisk to forskjellige nett. Og den har også en innebygget brannmur om man vil sikre seg bedre.

Hastigheten går teoretisk ned 50% siden den må veksle mellom de to forskjellige nettene. Men det har liten praktisk betydning for dette bruket. Nok om det.

Tenkte bare å dele en teknisk løsning jeg er veldig fornøyd med.

norx: Type antenne velger du litt ettersom hvor langt du trenger å sende og hvilke muligheter du har for innfestning.
Står du på en fast plass og skal nå en bestemt sender så er kanskje en flat retningsbestemt antenne tingen for deg,
Den kan du skru fast i antennemasten du kanskje allerede har for riks-tv.

Du kan i DD-WRT softwaren definere hvilken antenneutgang du vil ha aktiv om du ikke vil bruke begge.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 22:56

Smart løsning.. Dette må jeg ha Smile

er gadget fan Wink
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeSøn 12 Feb 2012 - 23:27

klarer meg heldigvis med en mobil det går ann å ringe med, og sende en og annen mms
ferie for meg er å legge hjemme all "unødvendig" teknologi
laptoppen er med, men da i entall, og på mobilt bredbånd, og er i bruk ca 2 timer hver dag, og da er vi 4 stykker som bruker den
men hver sine behov
Til Toppen Go down
toreni




Antall Innlegg : 1
Registration date : 12.02.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 0:58

Flott info, offpist. Det å benytte DD-WRT software er jo ikke ulovlig, og heller ikke pålagt noen å bruke. Men, for de av oss som gjerne vil ha et best mulig internett også i vognen så er dette nyttig info. Fortsett slik Smile
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 1:44

Hva med den systemet jeg satser på for fullt akkurat nå.....

Icenet eller som det kalles i Sverige; www.net1.se

Dem har oppgraderet nettet sitt nå den 1.feb 2012. Tre ganger hastigheten siden sist. Nytt trådløst Router som heter R90. (se hjemmesidene)

Et anntenne oppe i taket. (må nesten ha det for å få ok signaler uannsett abo) fra dem samme.

299.- Nok i norge for 6GB/måned. www.icenet.no


Men, nå kommer det..... Wink

Hvis du kjenner noen i sverige? familie, venner mm...

Så betaler svenskene 348.- SEK i måneden for 30GB !!!! med en 24 måneders abonnemang. (ca 209,- NOK)

Icenet eller Net1 er som de fleste vet tilgjengelig over norge, danmark, sverige på samme abonnemang i måneden. Jo, det finnes andre... Tele2...Netcom...

Men, fricamper man mye så er det gamle frekvensbåndet NTM450 (?) som fungerer overallt. I hvert fall nå med oppgradert system. = Icenet/Net1.

Syster min har bestilt en svensk abo til meg. Helt ok for net1 så lenge hun står som ansvarig i og med at den som gjør det, må har fast adresse i Sverige.

Da har man en trådløst router som FUNGERER som sagt nesten overalt. Ikke bare på papir.

Bare og kople til apple TV, Iphone,PC og la ICloud (apple program) til og få alle til å samarbeide.

kjøp deg en Ipod (musikk, video,MP3) dippedup og legg den i vogna der ingen finner den, og du har ei fantastisk forsikring på å finne vogna hvis noen stjeler den. Apple har Finn venn program. Der du da kan få opp hvor din Ipod befinner seg til hver tid (men, da trenger du internet forbindelse på Ipod). Billigste trådlöst internet tilkoplet typ Telenor for 35/mån.

Litt tips bare... Kom med flere. cheers
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 10:22

[quote="Markus Vesala"]
Så betaler svenskene 348.- SEK i måneden for 30GB !!!! med en 24 måneders abonnemang. (ca 209,- NOK)

Tror du skulle tatt kvelden litt tidligere. Ser at dette innlegget er lagt inn 01.44 og den svenske kursen har vel blitt vel god lol!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 13:54

Hei, disse linksysene er jo levert i forskjellige generasjoner.. noen kunne flashes mens andre ikke.. noen som vet hvem som kan flashes og hvem som man ikke må velge?
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 15:36

Tast inn WRT54G her:
http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Ser ut som om det er 7.0 du må styre unna.. Selv har jeg 3.0.

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 18:35

http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys_WRT54G_series

v.5 - 7.2 kan man ikke bruke dd-wrt på. 8.0 er ikke linuxbasert, men kan brukes.

Jeg har ikke hevdet at det er ulovlig å bruke dd-wrt software. Derimot følgende utsagn:

Sitat :
30-40% av nettene der ute er kryptert med WEP kryptering, som det tar 5 sekunder å knekk om man har rette utstyret men det får også bli en annen diskusjon..

Bør man styre unna...
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 20:43

[quote="ovhi"]
Markus Vesala skrev:

Så betaler svenskene 348.- SEK i måneden for 30GB !!!! med en 24 måneders abonnemang. (ca 209,- NOK)

Tror du skulle tatt kvelden litt tidligere. Ser at dette innlegget er lagt inn 01.44 og den svenske kursen har vel blitt vel god lol!

lol! lol! Jovars! Men, om det koster 312 eller 300 Nok. Hva har det å si? Du får jo 30 GB i stede for 6 GB. Wink

Jeg arbeider på natta. Sleep Hvis det nå kan kalles for arbeid. Razz
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
norx
CAMPER
CAMPER
norx


Male
Antall Innlegg : 36
Localisation : Sandnes
Registration date : 24.01.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 23:00


Sitat :
30-40% av nettene der ute er kryptert med WEP kryptering, som det tar 5 sekunder å knekk om man har rette utstyret men det får også bli en annen diskusjon..

Så alle "åpne" gjestenett på campinger bør man holde seg borte fra?

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 13 Feb 2012 - 23:18

norx
Åpne gjestenett som du har tillatelse til å koble deg til kan du jo gjøre, derimot å knekke krypteringsnøkler og koble seg til nettverk er ikke lovlig none sted.

Det er ikke det samme å bli invitert inn til noen og det å brekke opp døren og gå inn uten invitasjon...

Om man bruker åpne trådløse nett må man alltid være påpasselig med hvilke protokoller man bruker for å sende brukernavn og passord over etc. Noen av oss liker ikke å dele brukernavn og passord med de rundt i nabolaget Wink
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeFre 17 Feb 2012 - 0:13

Yes! Er nå på nett med www.net1.se / www.icenet.no router R90. Kalas...

Gikk greit å installere.... Finn netverk i datorn. Start-Nettverk-Koble til. litt i den dur....

Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeTir 28 Feb 2012 - 23:00

Markus Vesala skrev:
Yes! Er nå på nett med net1.se / icenet.no router R90. Kalas...

Gikk greit å installere.... Finn netverk i datorn. Start-Nettverk-Koble til. litt i den dur....


Bruker også ice ved camping. Men har gamle modemet. Grei nok fart til det en skal ha gjort, bare slenger antenna på taket, så kobler den opp stort sett over alt. Er jeg i norge har jeg fult mobilt bredbånd uten begrensninger på mobilen, som også kan brukes som AP. WRT54G har jeg ikke fler igjen av (har drept 3 igjennom åra)men har vel fortsatt gamle repeateren min liggende i ei kasse på boden, så om behovet skulle melde seg graver jeg frem den igjen.
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeTir 28 Feb 2012 - 23:51

Sjekket akkurat hvor mye jeg har brukt av net1/Icenet sin nett til nå på 14 dager. 7 GB omtrent.

Men, så har jeg også suttet ved dataen og lest og lest om min nye MacBook Air 13 som kommer på torsdag.

Første mac og barn på nytt.





Smart Wifi løsning. Appleipadevent133045111

By The Way... IPad3 kommer ut 7 mars. Vises i San Fransisco kl. 10:00 (19:00 norsk tid) Et par timer senere kan man nok se video om den på Youtube. De bruker ikke vise slikt live på nett. Kommer sikkert til Norge i sluttet på mars måned. http://www.engadget.com/2012/02/28/apple-ipad-event-confirmed-for-march-7th-in-san-francisco/
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 8:32

Vi syns vi har ei veldig grei løsning på dette.

Vi har Telenor sin mobile bredbåndsrouter og kan surfe med inntil 4 pcer samtidig. Denne ligger alltid i bilen slik at barna kan surfe når vi er på biltur - om de vil, og i vogna sommer som vinter. Betaler en mnd pris og kan surfe uten ekstra kostnad etter kl 17 hverdager og på helg.

Er det 3G nett der vi er, fungerer den raskt og effektivt. Vi er veldig fornøyd.
Og så er det bare en bitteliten dings som kan brukes på batteri, 12v eller på 230v Smile
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 9:59

maya skrev:
Vi syns vi har ei veldig grei løsning på dette.

Vi har Telenor sin mobile bredbåndsrouter og kan surfe med inntil 4 pcer samtidig. Denne ligger alltid i bilen slik at barna kan surfe når vi er på biltur - om de vil, og i vogna sommer som vinter. Betaler en mnd pris og kan surfe uten ekstra kostnad etter kl 17 hverdager og på helg.

Er det 3G nett der vi er, fungerer den raskt og effektivt. Vi er veldig fornøyd.
Og så er det bare en bitteliten dings som kan brukes på batteri, 12v eller på 230v Smile
. Jeg har det nye modemet fra ice og har hatt 5,7mb.s. Den store fordelen med ice er fri bruk i norge , sverige , danmark. Døgnet rundt. 6 gb i mnd. Kan fylle på mere ved behov. Pris for ncc medlem 269 mnd.
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 10:16

Jeg snakker om en mobil bredbåndsrouter, ikke et modem Smile
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 10:48

maya skrev:
Jeg snakker om en mobil bredbåndsrouter, ikke et modem Smile
Beklager feil, ice er er en mobil bredbands router, som bruker et annet nett en mobilnettet. Den har innebygget batteri og 12 og 230 volt.
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 10:54

Funker sikkert fint begge løsningene og din er sikkert billigst Smile. Ville bare nevne et alternativ Smile
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 11:27

maya skrev:
Funker sikkert fint begge løsningene og din er sikkert billigst Smile. Ville bare nevne et alternativ Smile
ja, det er mange muligheter. Smile Vet ikke hva som er billigst, men tele 2 og netcom koster vel det samme i norge og sverige, netcom muligens også i danmark. Telenor tror jeg blir dyrere Sverige. Så for meg som har telenor familie her hjemme og fastplass i Sverige tror jeg ice er en grei løsning. Uansett: camping er gøy!
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeOns 29 Feb 2012 - 23:43

petter34

Hvis du har noen i Sverige som bor fast sjekk ut min inlegg den Man 13 Feb - 1:44 her i tråden (rolle opp)

Du får 30 GB/mån for omtrent samme pris i Sverige. Den har jeg via min søster. Smile


Smart Wifi løsning. R-90
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 5 Mar 2012 - 14:20

Bruker bare Htc'n min som router, samme hastighet som mobilt bredbånd og slipper å betale noe ekstra utover abb på tlf..
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 5 Mar 2012 - 15:20

[quote="Markus Vesala"]petter34

Hvis du har noen i Sverige som bor fast sjekk ut min inlegg den Man 13 Feb - 1:44 her i tråden (rolle opp)

Du får 30 GB/mån for omtrent samme pris i Sverige. Den har jeg via min søster. Smile


Smart Wifi løsning. R-90. 30 gb høres bra, trenger din søster en mann til? Smile Smile Smile
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 5 Mar 2012 - 17:49

Vel hun er singel.... Men, akkurat på grunn av en router.... Laughing

Sikkert bare ei tidsspørsmål når Icenet.no kommer etter. cheers
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 5 Mar 2012 - 21:37

Markus Vesala skrev:
Vel hun er singel.... Men, akkurat på grunn av en router.... Laughing

Sikkert bare ei tidsspørsmål når Icenet.no kommer etter. cheers

Jeg "gifter" meg også gjerne med henne om det skulle vanke et trådløst nettverk som "bryllupsgave" ! Men hun blir vel bigamist etterhvert nå? Very Happy

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 3:59

Får vel begynne å vise henne tråden så kanskje hun slår til. Razz
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 14 Mai 2012 - 17:03

Har testet ut denne noen dager nå.

Ganske praktisk "alt i en boks".. Integrert simkortleser, også får man internet tilgang i og rundt vognen over wifi. Selv har jeg et ekstra simkort med "gratis" data via jobben (15GB i mnd) så det passer meg ypperlig.

I tilegg så har den 4 LAN porter så jeg kan koble på fastmontert utstyr som ip-ryggekamera, dreambox, xbox etter hvert..

Den går selvfølgelig rett på 12V.

Smart Wifi løsning. 532966_10151712651065182_873550181_24544313_177368624_n

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 14 Mai 2012 - 17:19

Er på jakt etter en god løsning, gjerne en sånn som du har der og også en som kan forsterke et wifi nettverk (alternativt lage nytt på basis av et tilgjengelig),
hva kostet din dings?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitimeMan 14 Mai 2012 - 18:32

Jeg la med link, klikk på den.
Prisen ble rett over 1000 kr inkl frakt, og da kom FedX på døra med den etter bare 4-5 dager. Ingen mva pga "funny invoice".

Den har også repeater mode.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Smart Wifi løsning. Empty
PosteTema: Re: Smart Wifi løsning.   Smart Wifi løsning. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Smart Wifi løsning.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» smart wlan løsning.
» WIFI/IP ryggekamera på Android.
» Alde smart start.
» Forsterke veggplater for veggfeste for TV?
» Innredning/ løsning.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: