CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 greie campingplasser rundt frankrike?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 21:18

Hei, er det noen som vet om en grei campingplass i utkanten av Paris?
det er snakk om for et par netter, kanskje 3..

og er det noe vi absolutt bør se mellom nice og Paris? Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 21:33

Vi bodde her http://www.huttopia.com/en/nature-camping-Versailles-france.html
Der var det fint, men litt kaldt på gulvet i dusjene i midten av mai. Vi skulle se på slottet i Versailles og derfor havnet vi der. Men små unger er nok ikke Versailles det heteste å se.

Kanskje http://www.campingparis.fr/index.php er bedre, enkelt å kjøre dit og nære Metro og busser. Tror ikke du vil kjøre mer enn nødvendig i Paris med vogn (eller midt i byen uten...). Kjøp fleredagerskort til buss/metro og ta bussen for å se dere om, og metroen om dere skal fra A til B. Bilen kan du la stå Wink
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 22:14

Glimrende, var noe slikt jeg så for meg.. spes muligheten for tilgang til metroen, for vi vil ha et par dager å se oss rundt i selve paris.
Nå har jeg handicap lapp i ruta, og franskmenn respekterer hc plasser, så om vi kjører inn en dag så vil vi nok finne oss et sted å stå, men det koster vel plenty.. Wink
da uten vogna selvsagt Wink

skal trene masse på gangen før sommeren.. blir nok mye gåing også på turen Smile
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 8:24


Hva gjelder andre ting du bør se.......verdens høyeste bro bør du kjøre over på vei
sydover.Legg veien om Millau. Imponerende.Brukbare campinger i nærheten også.

http://broer.no/bro/index.php?ID=11
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 9:32

Det er forøvrig ikke helt umulig å kjøre bil i Paris heller! Ta en øvingsrunde en tidlig søndag morgen, da er det minst trafikk.

Det er lange avstander mellom severdighetene, og mye er jo bare 'been there, seen that' så det er greit å ha en skikkelig bil-sightseeing - skal dere virkelig utforske Paris trengs det nok minst en uke.

Det er artig å teste seg selv litt i trafikken i en ordentlig storby.Paris er langt fra verst, men den krever oppmerksomhet. Spesielt fascinerende med vikeplikt for høyre i rundkjøringer! Full fart inn, bråstopp, full fart videre til neste innkjøring, krangle seg fire fem felter ut til høyre og så videre i neste aveny. Og hvor mange felt er det i hver retning? Så mange som det er plass til! Jeg har hatt med familien mange ganger på bilsightseeing, både i Londoon, Paris, München,Hamburg og flere småbyer. Like moro hver gang når barna selv ber om at vi skal stoppe for å se mer!

Vi har bodd på Camping de Paris. Får dere plass nede ved Seinen er dette fantastisk. Husk bare å ta med SPIKER hvis du har tenkt å få opp telt, bakken er knallhard. Det går ikke Metro helt ut til campingen, men det er bra med matebusser. Et annet tips er å snu seg og memorere hvordan området ser ut når man kommer opp fra Metroen! Hver stasjon har mange innganger, og det er ikke umiddelbart enkelt å finne tilbake til riktig inngang og perrong.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 9:33

hey, stilig.. men hvordan er det med campingvogn og sidevind over en slik bro da? hmm.
skeptisk..
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 11:00

Vel vi er forskjellige, jeg liker å ta bussen for og se seg om jeg. Da får jeg med meg mer enn bare trafikken. Det er ikke umulig å kjøre i Paris, men det funker minst like greit med busser og metro for min del, nettopp for å kunne se litt og ta seg et glass vin eller øl til maten når man ser seg om.

Jeg ville nok tatt mer enn 3 netter i Paris om jeg første stopper der. Med to dager kan det bli litt heseblesende og så blir det nesten bare mere stress ut av det. Det er jo også avhengig av hvor langt man skal kjøre den dagen man kommer og drar igjen også. Dere trenger ikke få med dere alt på en tur vet du Wink
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 11:29

ulven skrev:
hey, stilig.. men hvordan er det med campingvogn og sidevind over en slik bro da? hmm.
skeptisk..

Fra teksten om broen:
"Deretter ble det satt opp et rekkverk som var like høyt som en lastebil. Dette gjorde at vinden gikk over broen."

Bare å kjøre!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 13:29

Puh.. ser det blir litt omvei, men hadde vært morro Smile

ang paris så blir det nok til at vi tar bilen inn å parkerer i nærheten av de tingene vi vil se..

ikke bare bare å skulle dra med en 2 åring og 6 åring på bane og buss, jeg er dårlig til beins og da er det lett å miste noen i folkemengden og trengselen i fellesferien.
er ikke snakk om å utforske hele byen, tar de få viktigste tingene først, og spare litt til senere turer Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeOns 7 Mar 2012 - 14:39

Ulven
Har du vært i Paris før? Jeg ser for meg to dager med kjøring for å finne parkeringsplass... Greit nok med merke i ruta, men det er jo en del folk i den byen og mange om beinet. Men det kommer jo helt an på hva man skal se også. Personlig ville jeg nok reist kollektivt inn like ved Eifel tårnet og tatt en båttur på elva derfra. Da får man mange av høydepunktene og det blir ikke så mye gåing. Tråkke rundt i museer eller gatelangs blir nok litt i overkant. Det er bare at "alle" skal til de samme stedene og der blir det trangt om man skal parkere tenker jeg.

Jeg har ikke vært så mange ganger i Paris, men en gang med vogn og noen uten. Både på vår, sommer og vinter.
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitimeTor 15 Mar 2012 - 18:47



Vi lå på denne sommeren 2011. Var der i 13 dager.
Rent å pent. 10 min til eurodisney.
Fin badestrand, ferskt brød levert om morgenen. Kjempe. Very Happy

http://www.camping-jablines.com/gb.html
Til Toppen Go down
Sponsored content





greie campingplasser rundt frankrike? Empty
PosteTema: Re: greie campingplasser rundt frankrike?   greie campingplasser rundt frankrike? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
greie campingplasser rundt frankrike?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?
» Campingplasser rundt Moss
» Campingplasser rundt legoland
» Campingplasser rundt Fredrikstad og Halden området?
» Campingplasser rundt Split eller Trogir, Kroatia?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: