CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?

Go down 
+2
Markus Vesala
ulven
6 posters
AvInnlegg
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeLør 18 Feb 2012 - 0:40

I og med at vi har mer eller mindre bestemt oss for å kjøre til Spania, i hvertfall så langt vi orker/gidder/føler for..
Vi vil ha noen campingplasser som er alternativer på turen.. og det bør være plasser som er fint for familie med små barn.

greit å ha noen alternativer på gpsen ferdig programmert Wink

jeg vet om en i nærheten av La Faviere i Frankrike, det er ca 2 timer sør for nice Smile har vært i den byen 2 ganger før, og liker meg godt der, så det er ett av alternativene Smile men vil ha gjerne ha flere..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeLør 18 Feb 2012 - 10:16

Har campet en del i både T og F.
Det er vanskeligt å anbefale transitt plasser for andre (smak og behag)

Viktig å ta med i planleggingen med små barn og kanskje også voksne, er at en del franske plasser har pedal dasser og det kan by på litt problemer.... Uvant er det i allefall.
Og husk papir! Det er ofte ikke papir på dassene nedover i F

Last ned Archies camping poi til gps'en. http://www.archiescampings.eu/swe1/
Motorveis poi som ligger tett på motorveiene passer perfekt for en enkelt overnatting.
Bare taste "søk langs rute" og de dukker opp som perler på en snor Smile

Jeg har alle plasser i Europa + motorveis plassene på gps'en og det fungerer perfekt.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 0:35

Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 10:02

takk Smile fantastisk lesning på morgenen.. Smile

og kona lo godt av den nudist campen.. hehe..
en kan oppleve ALT når man er på tur Smile

Jeg har lest mye om wobling og sidevind og lastebiler som passerer deg osv, men om man legger cruisecontrollen på 85 gps km/t og holder seg i høyre felt burde det gå bra vel? Smile

Du skrev om røde og gule veier i frankrike, hva er dette og hvor finner jeg mer info om disse veiene?

Det som bekymrer meg er om jeg forviller meg inn på en vei som er for smal/svingete for campingvogn, men når vogna mi som er 6 eller 6.50 (husker ikke helt) og mondeoen er vel rundt4-5 meter, så jeg beregner vogntoget som 11 meter langt og 2.30 bredt, men høyden på vogna, er det noe å bekymre seg for? jeg har til nå tenkt at der vogntog kjører kan vogna passere å.. men er det en grunn til å bekymre seg for slikt?

Jeg har TomTom med rds-tmc som varsler om kø og sperringer og lager alternative ruter osv, så det å finne frem skal jeg klare. Smile
Kjenner jeg gleder meg til å prøve meg i traffikken der. og ikke minst det å stoppe der vi finner det for godt å nyte utsikten og finne oss lokal ferske matvarer på markeder osv.. hærlig..

Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 19:03

ulven skrev:
takk Smile fantastisk lesning på morgenen.. Smile

og kona lo godt av den nudist campen.. hehe..
en kan oppleve ALT når man er på tur Smile

Jeg har lest mye om wobling og sidevind og lastebiler som passerer deg osv, men om man legger cruisecontrollen på 85 gps km/t og holder seg i høyre felt burde det gå bra vel? Smile

Du skrev om røde og gule veier i frankrike, hva er dette og hvor finner jeg mer info om disse veiene?

Det som bekymrer meg er om jeg forviller meg inn på en vei som er for smal/svingete for campingvogn, men når vogna mi som er 6 eller 6.50 (husker ikke helt) og mondeoen er vel rundt4-5 meter, så jeg beregner vogntoget som 11 meter langt og 2.30 bredt, men høyden på vogna, er det noe å bekymre seg for? jeg har til nå tenkt at der vogntog kjører kan vogna passere å.. men er det en grunn til å bekymre seg for slikt?

Jeg har TomTom med rds-tmc som varsler om kø og sperringer og lager alternative ruter osv, så det å finne frem skal jeg klare. Smile
Kjenner jeg gleder meg til å prøve meg i traffikken der. og ikke minst det å stoppe der vi finner det for godt å nyte utsikten og finne oss lokal ferske matvarer på markeder osv.. hærlig..


Ikke sant. Det uventete som i vårt fall en nudist camping er bare gøy på ferie. Frankrike er jo et av verdens største når det gjelder campingvogner og feriere slikt. Hvert kommune (muncipal) har visst krav på seg å ha en campingplass. Så de finnes nok å ta av.

Røde og gule veier er i den ordning betalveier og kommunale alternative gratis veier. Har man det ikke for travelt så ser man mye mer av selve Frankrike på akkurat gule veier. Det kjører lastebiler der også, det er ikke noen problem. Jeg kjøpte den boka om europa via naf. Siden hadde vi Campingbogen fra danmark med oss. Klarte oss fint med de to.

http://butikk.naf.no/michelin-bilatlas-europa/product/52980/80516641425


http://www.norskcaravanclub.no/?pArticleId=16518&pArticleCollectionId=1650
http://www.nocc.no/?pArticleId=20846&pArticleCollectionId=1650

Selvfølgelig kommer dere nok inn på litt for smale veier en eller annen gang. Men, da gjelder sunt fornuft. Vi var litt i tvil til en campingplass nord for Paris. Så en av oss tok rett og slett beina fatt og gikk for å se. trangt vært det. Men, det gikk greit det også.

Det gule veier går oftest inn i bysentrum. Ikke noen problem det heller. Kom ut hver gang med alt i behold.

Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 20:34

ulven skrev:

Jeg har lest mye om wobling og sidevind og lastebiler som passerer deg osv, men om man legger cruisecontrollen på 85 gps km/t og holder seg i høyre felt burde det gå bra vel? Smile
Det som bekymrer meg er om jeg forviller meg inn på en vei som er for smal/svingete for campingvogn, men når vogna mi som er 6 eller 6.50 (husker ikke helt) og mondeoen er vel rundt4-5 meter, så jeg beregner vogntoget som 11 meter langt og 2.30 bredt, men høyden på vogna, er det noe å bekymre seg for? jeg har til nå tenkt at der vogntog kjører kan vogna passere å.. men er det en grunn til å bekymre seg for slikt?

85 km/t gps-hastighet er helt glimrende.Da følger du lastebilene i høyre fil.

Kommer du ut for kraftig sidevind,så senk hastigheten (Brems)
Dette gjelder også dragsuget fra lastebiler om du opplever
dette skremmende.Det er IKKE ofte det er problemer med
dette.

Legg kuletrykket på 75 - 80 Kg,og bruk stabelisatorkobbling,så
går det bra.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 21:23

Glimrende, dette blir en morro tur.. jeg er ikke redd for å kjøre i styrbyer og slikt uten vogn, men takler nok dette å.. må bare få montert ryggekameraet til våren slik at det er klart til turen Smile og skal trene litt på rygging langs vei osv, og skal prøve meg på løypa ncc setter opp lokalt for rygging med vogn Smile

vogna har al-ko antislingre kobling med helt nye bremsebelegg, og jeg har slik stang for å måle kuletrykket, så det skal nok gå bra.. legger den et sted mellom 75 og 80 kilo.

tar dette som en utfordring og de vi møter underveis får vi ta på sparket. Smile Pleier det å være noe hassel rundt grenseoverganger og grønn og rød sone osv eller er det bare norge som har sånnt tull? Wink
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 23:11

ulven skrev:

vogna har al-ko antislingre kobling med helt nye bremsebelegg, og jeg har slik stang for å måle kuletrykket, så det skal nok gå bra.. legger den et sted mellom 75 og 80 kilo.
Pleier det å være noe hassel rundt grenseoverganger og grønn og rød sone osv eller er det bare norge som har sånnt tull? Wink

Detta går bra.Øk gjerne trykket i bakhjula på bilen 5 pund.

Var i Frankrike sist sen-sommer + Holland - Belgia - Luxembourg og Tyskland,men nå er det jo sånn
at du registrerer ikke at du har kommet inn i et annet land før detta EU-skiltet med navnet på landet
du akkurat har kjørt inn i dukker opp.Det er EU nå,med åpne grenser og fri flyt av varer og folk,og
Euro og kredittkort går veldig mange steder.Du kan få trøbbel med kredittkort i Tyskland i butikker,så
ta med endel cash.

Detta går bra.Ta det med ro,og god tur.Du vil snart oppdage at det er bedre å kjøre på kontinentet
enn her hjemme!!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeSøn 19 Feb 2012 - 23:22

ok, vogna får nye dekk til våren, og da får jeg sikkert info om lufttrykk da.. og må vel kanskje justere litt på trykket når vi kommer ned til varmen eller er ikke det noe problem?

så i vognkortet at tillatt kuletrykk var 90 kilo på denne bilen, så da får jeg laste litt mer i gass kassa da Wink
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 9:24

ulven skrev:
I og med at vi har mer eller mindre bestemt oss for å kjøre til Spania, i hvertfall så langt vi orker/gidder/føler for..
Vi vil ha noen campingplasser som er alternativer på turen.. og det bør være plasser som er fint for familie med små barn.

greit å ha noen alternativer på gpsen ferdig programmert Wink

jeg vet om en i nærheten av La Faviere i Frankrike, det er ca 2 timer sør for nice Smile har vært i den byen 2 ganger før, og liker meg godt der, så det er ett av alternativene Smile men vil ha gjerne ha flere..

Vi var på denne plassen for sommeren 2010.

http://www.paradis-des-campeurs.com/en/home-en.php

Hyggelig plass langs strandveien mellom Frejus og St. Tropez. Dette er ikke en plass med masse svømmebasseng, men det er lett adkomst til strand og Middelhavet. Det var viktigere for oss. Samtidig er ikke prisen avskrekkende. Det var ellers greit å komme inn og ut og lett å få plassert vogn på de fleste plassene.

Uansett ønskes dere god tur!
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 16:10

takk for det Smile,

så fint ut der å.. forhåndsbooket dere da eller?
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 16:21

ulven skrev:
takk for det Smile,

så fint ut der å.. forhåndsbooket dere da eller?

Nei, vi forhåndsbooket ikke. Tror faktisk ikke de tok i mot bestillinger i det hele tatt. Dermed er man friere i forhold til å komme og reise igjen. Vi var der 2 uker i begynnelsen av juli og da var det ikke problem med plass. Ble nok fullere der mot slutten av juli og inn i august når ferien der nede kommer for fullt. Var mest tyskere, nederlendere, franskmenn og litt skandinaver det da. Vi syntes det var en plass med hyggelig stemning som vi gjerne kommer tilbake til.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 16:36

ok, ja, det område er fantastisk, mye fint å se og oppleve der nede..
Jeg har vært i La Faviere/ Le Lavandou 3 ganger, og stortrives der.

Har et par markeder vi pleier å dra til og i fjor opplevde vi nasjonaldagen der nede, det gjør vi i år også.. gleder meg til å nyte billig og god vin, og lage mat på fantastiske råvarer Smile

håper vi får en plass med utsikt siden vi er såpass tidlig ute, håper ikke alt der er reservert til fastliggere. Smile hærlig å kunne sitte under solseilet i skyggen med en kald rose vin å se solnedgangen i havet Smile
Til Toppen Go down
ArveH




Antall Innlegg : 8
Registration date : 22.08.2009

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 20:21

lange skrev:


Vi var på denne plassen for sommeren 2010.

http://www.paradis-des-campeurs.com/en/home-en.php

Hyggelig plass langs strandveien mellom Frejus og St. Tropez. Dette er ikke en plass med masse svømmebasseng, men det er lett adkomst til strand og Middelhavet. Det var viktigere for oss. Samtidig er ikke prisen avskrekkende. Det var ellers greit å komme inn og ut og lett å få plassert vogn på de fleste plassene.

Uansett ønskes dere god tur!

Hvordan er størrelsen på tomtene på denne plassen, sånn ca?
Finner lite konkret info om det på nettsiden.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 55
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeMan 20 Feb 2012 - 22:21

Vi hadde ikke store problemer med vår vogn (total lengde ca.7,5), men det er litt forskjell på utformingen av de forskjellige plassene. Noen kunne være litt vriene med litt mer vegitasjon mellom plassene rundt, mens andre var helt uproblematiske. Har du moover er det uansett lettere, men slikt moderne utstyr har ikke jeg.

Anbefaler å velge "Luksus-plass" da disse er litt større og at det er vannpost rett ved vogna.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeTir 21 Feb 2012 - 11:37

Jeg har Mover, så det gir meg en mulighet til å redde meg ut av en evt situasjon på campingplasser, værre er det om jeg roter meg inn på en vei som ikke er bred nok eller høy nok o.l og må til å rygge på en svingete vei Smile

Men i og med at jeg har begrenset erfaring med kjøring med vogn, så trenger jeg nok noen turer for å trene litt, og det blir det nok Smile

Håper bare snart campingen der nede kan bekrefte plass til oss Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeTir 21 Feb 2012 - 13:43

ulven
Du er jo NCC medlem og du nevnte øvelsekjøring. Om avdelingen din gjennomfører det, så er det bare å øve, øve og øve. Med den kjøringen får man bort litt "rust" og man får større selvtillit. Det hjelper jo en del på stressnivået.

Og husk når man er på tur kan man ta det med ro, stressing hører ikke sammen med camping Wink
Til Toppen Go down
Ottar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ottar


Male
Antall Innlegg : 181
Registration date : 14.10.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeTir 21 Feb 2012 - 15:48

ulven skrev:
ok, vogna får nye dekk til våren, og da får jeg sikkert info om lufttrykk da.. og må vel kanskje justere litt på trykket når vi kommer ned til varmen eller er ikke det noe problem?
så i vognkortet at tillatt kuletrykk var 90 kilo på denne bilen, så da får jeg laste litt mer i gass kassa da Wink


Legger du i litt ekstra luft i bakhjula,"flyter" bilen mindre bak.
Jeg har aldri hatt problem med dette sydover.

90 Kg. ja !!! Enda bedre.

Ta ikke sorgene på forskudd,Freddy.Det går så bra alt sammen,og
som jeg sa,så vil du finne det lettere nedover kontinentet en her i
nord,hva gjelder trafikk og alt,og bruk GPS`n !

Selv har jeg kjørt Europa på kryss og
tvers i et utall av år med vogn,og kan faktisk ikke huske å ha hatt
problemer av noen art,bortsett fra 2010,da fronruta røyk.

Bare slapp av og kos dere.God tur.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitimeTir 21 Feb 2012 - 17:23

Takker for tilbakemeldingene, jeg er av typen som syns at det er bedre føre var enn etter snar.. Wink Tar jeg sorgene nå, så tar jeg gledene på turen Wink

Jeg tenker igjennom alle tenkelige situasjoner på forhånd, så er man forberedt..

Jeg jobbet tidligere i et lite IT firma i Oslo, der lærte jeg raskt at Planning is everything, og det er pittladø sant..

Håper bare ikke piratene er langs ruta.. får ha med litt pepperspray i bilen Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Empty
PosteTema: Re: Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?   Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alternative gode campingplasser i tyskland og frankrike?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» greie campingplasser rundt frankrike?
» Oslo - Nordkapp, gode campingplasser og fricampmuligheter.
» Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)
» Campingplasser langs A7 i Tyskland (og noen til)
» Camping i Frankrike

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: