CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sør-Norge på 2 dager

Go down 
+5
Jan
Lene
hoto
Elisabeth
Lars Egil
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 11:39

Ja da var 7 fylker og 2000km unnagjort på et par dager.
Sjelden har jeg vel kjørt så mye og sett så lite... men nå er vi vel i havn med ny vogn.

Begynte turen på lørdagskveld. Hentet pappen og kjørte opp til Røldal der vi ryddet ut av gamlevogna og tilbrakte en siste natt i den.

Søndag stod vi opp 6 og kjørte østover på E134 med Hokksund som mål. Strålende vær og fine kjøreforhold.
Rundt 12 var vi fremme i Hokksund der vi overleverte gamlevogna og var klar for en snartur til trøndelagen.

I løpet av søndagen kjørte vi gjennom 6 fylker. Fra Hokksund gikk turen via Hønefoss, Gjøvik og E6 videre til returpunktet som var litt innenfor Stjørdal.

Vi var fremme ca 21 og hadde en kjapp sjekk av vogna. For en vogn! Den simpelthen oser av kvalitet. Vannvittig fornøyd! Hektet vogna på bilen og begynte på turen sør igjen.
Var spent på hvordan overgangen fra 230 til 250 ville være, men det gikk i grunn veldig greit.

Av værmeldingene så vurderte vi det som nødvendig å kjøre forbi Dovrefjell. Som sagt så gjort. Rundt halv to natt til mandag var vi passert Dombås og stoppet på en rasteplass for å få oss noen timer søvn.

klokka 7 var vi klar for å kjøre videre. Strålende vær og vi valgte samme rute tilbake.

Det var først når vi kom til Notodden at det begynte å yre litt, så da så vi vel konturene av hvordan Haukeli kunne bli.

Ca. halv fem var vi kommet opp til Haukelitunnelen der vi fikk først beskjed om at neste kolonne ikke ville gå før ti på sju... Det snødde tett da og omkjøringen over Dyrskar var stengt.

Heldigvis viste det seg å være feil opplysninger (fra noen Otera folk....hmm) for etter 15 minutt slapp vi gjennom tunnelen. Men det ble jo snart klart at årets første snøfall også i år hadde ført til kaos. I neste tunnel ble vi vel stående en time pga. diverse vogntog som enten ikke var skodd for føret eller som av andre årsaker hadde fått problemer.

Men litt før 18 var vi kommet hele over fjellet og kunne parkere vogna i Røldal. Det var nesten trist å kjøre fra vogna, men om halvannen uke så reiser vi opp hele familien og skal innvie den skikkelig. Kongevogn! Eller direktørvogn, det funker vel det også.... Very Happy

Halvti parkerte jeg bilen foran huset hjemme.

Hektisk og intenst, men det var verdt hver krone....

Neste gang jeg kjører de veiene, håper jeg at det blir rom for noen flere stopp og litt bedre tid. Vi bor i et vakkert land...

Very Happy


Sist endret av den Tir 6 Nov 2007 - 18:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 11:52

Gratulerer med nyvogna Lars Egil
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 11:58

Tusen takk!!!

Det er en fantastisk følelse når en liksom kjenner at yes, her er jeg hjemme!
Vi hadde det bra i gamlevogna også, men nå, nå er jeg hjemme Very Happy

JIPPI!!!
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:00

Grattis!!!
Håper dere får mye glede av den! Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:14

Gratulerer med nyvogna. Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:37

Gratulerer med ny vogn Very Happy Very Happy Very Happy Får nok mye glede av den sunny
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:37

Takketakketakketakk....

Uff, det er lenge til neste helg....

Jeg klarte jo kunststykket å rote bort nøkkelen, slik at jeg fikk ikke puttet inn alt pøet som jeg tok ut av gamlevogna.... Forresten utrolig hvor mye en får plass til i disse små vognene... bilen var stappfull av dyner, kopper og kar og ungene sitt stæsj... mye rart de samler på.

Vel, uansett, når jeg kom hjem og pakket ut av bilen, så dukket selvfølgelig nøkkelen opp....

Så det blir en full bil neste helg...
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:46

Lars Egil skrev:
Takketakketakketakk....

Uff, det er lenge til neste helg....

Jeg klarte jo kunststykket å rote bort nøkkelen, slik at jeg fikk ikke puttet inn alt pøet som jeg tok ut av gamlevogna.... Forresten utrolig hvor mye en får plass til i disse små vognene... bilen var stappfull av dyner, kopper og kar og ungene sitt stæsj... mye rart de samler på.

Vel, uansett, når jeg kom hjem og pakket ut av bilen, så dukket selvfølgelig nøkkelen opp....

Så det blir en full bil neste helg...

Hehe, det er utrulig hvor mye vi hadde klart å samle på bare på et år Shocked ... ikke rart det blir mye vekt av alt sammen Sør-Norge på 2 dager 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:53

Lars Egil.

Godt å høre at dere kom helskinna frem.Har tenkt på dere.

Tror dere blir veldig glad i Bjøllen,og at dere vil verdsette det solide håndtverket som er i den.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:54

Må vel innrømme at jeg er ganske oppglødd og entusiastisk for tiden.... Very Happy:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 12:59

Lars Egil.

Hehe,know the feeling.Og bare fyr i vei om du lurer på noe.
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 13:00

Ser vogna din har akkurat samme vindusopplegg som Cabby... (handtak, rullegardin, vinduskarmer osv....
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 13:04

Finner ikke opp hjulet på nytt nei. Skulle vel mene og tro at både Bjølseth kompetanse og annen generell cv kompetanse er såpass høy her inne at svarene ikke er langt unna.

Touranen fungerte forøvrig veldig bra som trekker... Ingen problem med å holde flyten, og forbruket lå jevnt rett over 1l på mila.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 13:06

Lene skrev:
Ser vogna din har akkurat samme vindusopplegg som Cabby... (handtak, rullegardin, vinduskarmer osv....

Og det regner jeg med er bra....? Er nok det. Very Happy

Er litt santa nå. Tidlig jul i år... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 13:09

Lars Egil

Gratulerer så mye med ny vogn..... helt topp dette gikk så flott..... Og du.... Gutta fra trafikkteknikk, som har kontorer i samme landskapet som meg, har fått hva du skrev på mail.... sånn feilopplysning kan vi ikke ha Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 13:10

Lars Egil skrev:
Lene skrev:
Ser vogna din har akkurat samme vindusopplegg som Cabby... (handtak, rullegardin, vinduskarmer osv....

Og det regner jeg med er bra....? Er nok det. Very Happy

Er litt santa nå. Tidlig jul i år... Very Happy

Fornøyd vi Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 17:36

Lars Egil gratulerer så mye med nyvogna
Til Toppen Go down
Pondus
BARON!
BARON!
Pondus


Male
Antall Innlegg : 2000
Age : 60
Localisation : Lørenskog
Registration date : 28.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 18:47

Gratulærer så mye no.....det var ei fiiin vogn ja....nå kom julekvelden tidlig tenker jeg......... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 21:48

Gratulerer med vogna Lars Egil.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Sør-Norge på 2 dager Caravan
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:09

Thank you.... jula varer helt til påske..... Very Happy

PS... Hvor lenge må en vente før det er etisk og moralsk forsvarlig å legge inn argument for ny bil..... hi, hi, mye vil ha større motor.... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:32

Lars Egil.

Ny bil NÅ !!!!!!!! Ikke sitt og rug på kronasjen nå.Livet går ikke i reprise !!!!!!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:37

Lars Egil skrev:
Thank you.... jula varer helt til påske..... Very Happy

PS... Hvor lenge må en vente før det er etisk og moralsk forsvarlig å legge inn argument for ny bil..... hi, hi, mye vil ha større motor.... Very Happy

Nå er det forsent å argumentere for ny bil. Begynn heller å planlegg en god anledning for å be om tilgivelse for bilkjøpet.
study
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:39

Lars Egil skrev:
Thank you.... jula varer helt til påske..... Very Happy

PS... Hvor lenge må en vente før det er etisk og moralsk forsvarlig å legge inn argument for ny bil..... hi, hi, mye vil ha større motor.... Very Happy
20 minutter etter at hun er kommet på plass i soffakroken på nyvogna og har snust godt inn av atmosfæren
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:48

Lars Egil skrev:
Thank you.... jula varer helt til påske..... Very Happy

PS... Hvor lenge må en vente før det er etisk og moralsk forsvarlig å legge inn argument for ny bil..... hi, hi, mye vil ha større motor.... Very Happy

Jeg fatter ikke det der altså........argumentere for ny bil??

Sånt skulle jeg aldri hatt noe imot........så jeg forstår ikke helt kona di - det kan du si til henne .......Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:52

Lars Egil

et trekk er jo å kjøpe bilen, og så dra på de helt store tøflene i et par uker etterpå.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 22:53

Vegard skrev:
Lars Egil

et trekk er jo å kjøpe bilen, og så dra på de helt store tøflene i et par uker etterpå.......

Gjør som meg.......


Kjøp først, fortell etterpå. Twisted Evil

Funker alltid. Sør-Norge på 2 dager 897742
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 23:03

Mange gode tips her.... Jeg forstår at vi har ganske kollektiv tankegang her... Very Happy:D:D:D

Nei, nå er det natt.

Gjett hva jeg har på nattbordet....?




























Bilder av Bjølseth'en Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 23:35

Rune skrev:
Vegard skrev:
Lars Egil

et trekk er jo å kjøpe bilen, og så dra på de helt store tøflene i et par uker etterpå.......

Gjør som meg.......


Kjøp først, fortell etterpå. Twisted Evil

Funker alltid. Sør-Norge på 2 dager 897742

Rune

Har og brukt den.... men vaska opp et par uker da............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeTir 6 Nov 2007 - 23:48

Lars Egil.

Mine kjære brosjyrer ligger og ved siden av meg,og '06,Bjølseth ligger på topp.Strykes kjærlig over permene hver kveld og morgen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 11:36

Litt seint men dog!!! GRATTULERER MED NY VOGN!

fint innl. om turen
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 11:45

Takk, takk.... Very Happy cheers sunny king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 18:18

Litt sein eg også...grattis...kan eg spørre om du måtte på med kjetting?? høres ikke sånn ut,men eg tipper du er glad du hadde de med....En annen ting......disse nøkla du rotet bort......husk at det er lufting bak skap som nøklene lett ramler nedi og er vanskelig å fiske opp igjen,Har gjort det flere ganger hehe,Mitt råd er at dere blir enig om hvor nøklene SKAL ligge i vogna.......hvilken erfaring har dere andre bjølle eiere på dette punktet?? eller forsåvidt alle vogneiere?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 22:10

Gratulerer med ny vogn!

Vet akkurat hvordan dere har det.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 22:28

Grattis med ny vogn.

Tøff tur dere hadde.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitimeOns 7 Nov 2007 - 22:38

Harald skrev:
Litt sein eg også...grattis...kan eg spørre om du måtte på med kjetting?? høres ikke sånn ut,men eg tipper du er glad du hadde de med....En annen ting......disse nøkla du rotet bort......husk at det er lufting bak skap som nøklene lett ramler nedi og er vanskelig å fiske opp igjen,Har gjort det flere ganger hehe,Mitt råd er at dere blir enig om hvor nøklene SKAL ligge i vogna.......hvilken erfaring har dere andre bjølle eiere på dette punktet?? eller forsåvidt alle vogneiere?

Hei

Har også opplevd det du her forteller Harald... og når de ramler helt ned ved konvektorene.... ja da skal du ha takk...... der er det nemlig trang på min vogn iallefall. Etter det har alle nøkler fast plass på innersiden av døra, der er det noen kroker til slikt....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Sør-Norge på 2 dager Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sør-Norge på 2 dager Empty
PosteTema: Re: Sør-Norge på 2 dager   Sør-Norge på 2 dager Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sør-Norge på 2 dager
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Plass for et par dager ved Venezia
» kjøpt meg brukt vogn, fant fukt to dager etterpå..HJELP
» steder å fricampe i sør norge?
» Vegbredde i Norge
» Skvetten av å reise i Norge

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: REISESKILDRINGER :: REISE I NORGE-
Gå Til: