CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vegbredde i Norge

Go down 
3 posters
AvInnlegg
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Vegbredde i Norge Empty
PosteTema: Vegbredde i Norge   Vegbredde i Norge Icon_minitimeOns 13 Des 2017 - 23:12

Heisan!

Jeg kom til å tenke på at det hadde vært veldig kjekt med et kart over forskjellige veibredder i Norge, for å unngå overraskelser om vegen er mye smalere enn det man skulle tru. Og, det finnes faktisk!

Vegvesenets karttjeneste kan man søke på vegbredde, og hvis man da trykker på "Kategoriser" kan man velge å få forskjellige farger på forskjellige veibredder. Jeg velger meg da "Dekkebredde", siden det er som er mest relevant med vogn på slep. Jeg skriver så inn "6 6.7 7.5" i søkefeltet. Under 6 meter bredde unngår jeg helst (hvis det ikke er et spesielt sted jeg skal), under 6.7 meter krever ganske mye konsentrasjon, mens over 7.5 meter synes jeg behagelig.

Ta et område rundt Sogndal, f.eks., det blir seende sånn ut.

Dette synes jeg var veldig praktisk, da kan man planlegge turen til ukjente veier mye bedre på forhånd.
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
awt
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
awt


Male
Antall Innlegg : 208
Localisation : Karmøy
Registration date : 13.08.2015

Vegbredde i Norge Empty
PosteTema: Re: Vegbredde i Norge   Vegbredde i Norge Icon_minitimeTor 14 Des 2017 - 0:08

Takk for tips. Tidligere har jeg kikket litt på Google Street View, men denne er jo noe greiere/enklere. Smile
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Vegbredde i Norge Empty
PosteTema: Re: Vegbredde i Norge   Vegbredde i Norge Icon_minitimeTor 14 Des 2017 - 9:24

De norske veiene er et sorgens kapittel.  Lagt i glemmeboka av alle regjeringer de siste 50 årene.  Smale og svingete og mange steder bare kjerreveier som er utvidet litt med grus på hver side og asfaltert.

Et sånt grelt eksempel har vi på et stykke Ev8 her i Troms.  De 3 milene er krigsvei som ble asfaltert i 1969.  Veien snor seg rundt steiner som den gang var for store til å flyttes.  Og nazistene brukte slavearbeid og sparte på dynamitten den gang.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vegbredde i Norge Empty
PosteTema: Re: Vegbredde i Norge   Vegbredde i Norge Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vegbredde i Norge
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» LPG Norge AS
» Sør-Norge på 2 dager
» Skvetten av å reise i Norge
» Dethleffs club Norge
» Dethleffs club Norge

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: