CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Må opp på taket, tåler den det?

Go down 
+2
HobbyTom
morrun
6 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 0:14

Hei. Jeg må bytte en takluke fremme på taket av min LMC 500MDK 2002. Derfor må jeg opp og sitte knestående på taket av vogna. Tåler den det eller hvordan har dere evt rigget dere til? Det er flere takluker, ventilator og tv-antenne innenfor "arbeidsområdet", derfor kan det bli vanskelig å få lagt ei finerplate på tvers.
Mvh Morten
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 0:44


Jeg gikk på taket av min gamle LMC 500 -86 hver høst og vår uten problemer.

Min nåværende Hobby fra 03 har til og med takstige, og jeg går fortsatt på taket flere ganger årlig. Renhold rundt luker, ettersyn av takhatter og antenne, samt det årvisse presenningstativet som skal opp og ned. Veldig praktisk, slipper å ripe med vanlig stige langs sidene på vogna.

Og jeg antar jeg ikke er mindre fysisk enn snittet her inne, med mine 98kg fordelt på 193cm.

Så mitt råd er å bruke sunn fornuft. Hold deg langs kantene om det svikter for mye, og ikke tramp gjennom lukene.
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 0:50

Takk for kjapt svar. Jeg er en drøyt 80kg, så da kravler jeg forsiktig opp. Har kneputer på arbeidsbuksa og skal forsøke å opptre smidig. Luka jeg måtte kjøpe var såpass dyr at jeg bør klare å unngå å ramle nedigjennom den neste.
Mvh morten
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 8:46

Hvis du har blå isopor liggende, så kapp to biter på 30x30 cm å legg under knærne. Riper ikke opp og fordeler vekten når du sitter der å arbeider.
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 10:05

Hei

Viktig som sture_s sier, ha noe større under knær når du sitter der oppe.
Det blir fort stor vekt på ett lite felt og da er det lett å få noen bulker.

Husk, bedre føre var, enn etter snar.......
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 10:17

Ja, har noe isopor liggende. Takk for tipset. Trenger bare at det slutter å regne nå, så spretter jeg opp på taket.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 11:40

morrun skrev:
Ja, har noe isopor liggende. Takk for tipset. Trenger bare at det slutter å regne nå, så spretter jeg opp på taket.
Regnet ser ut til å vare til det går over til å snø, nå trekker vi sørover Smile
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 22:11

Da er luka byttet uten uhell. Mye kunne gjøres med overkroppen opp av hullet i taket, men måtte også opp på taket et par turer. Håper jeg har brukt nok butylmasse, slik at det er blitt tett. Får sikkert testet det mot v anninntrengning, godt og grundig i ferien ...
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 18:45

Nå har det vel regnet såpass att du har fådd sjekket om det ble tett? Laughing
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 11:05

Ja, nå er vogna grundig testet Laughing Den har holdt tett gjennom sommeren, så jeg har visst klart det bra.
Mvh Morten
Til Toppen Go down
Sponsored content





Må opp på taket, tåler den det? Empty
PosteTema: Re: Må opp på taket, tåler den det?   Må opp på taket, tåler den det? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Må opp på taket, tåler den det?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor mye snø tåler taket ?
» Hvor mye snø tåler en campingvogn ?
» Hva tåler en vann suge pumpe?
» Vannpytt på taket av vogna
» Taket løfter seg?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: