| Må opp på taket, tåler den det? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
morrun CARAVANER
Antall Innlegg : 87 Registration date : 07.06.2010
| Tema: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 0:14 | |
| Hei. Jeg må bytte en takluke fremme på taket av min LMC 500MDK 2002. Derfor må jeg opp og sitte knestående på taket av vogna. Tåler den det eller hvordan har dere evt rigget dere til? Det er flere takluker, ventilator og tv-antenne innenfor "arbeidsområdet", derfor kan det bli vanskelig å få lagt ei finerplate på tvers. Mvh Morten | |
|
| |
HobbyTom ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 453 Age : 49 Localisation : Trøndelag Registration date : 13.10.2008
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 0:44 | |
| Jeg gikk på taket av min gamle LMC 500 -86 hver høst og vår uten problemer.
Min nåværende Hobby fra 03 har til og med takstige, og jeg går fortsatt på taket flere ganger årlig. Renhold rundt luker, ettersyn av takhatter og antenne, samt det årvisse presenningstativet som skal opp og ned. Veldig praktisk, slipper å ripe med vanlig stige langs sidene på vogna.
Og jeg antar jeg ikke er mindre fysisk enn snittet her inne, med mine 98kg fordelt på 193cm.
Så mitt råd er å bruke sunn fornuft. Hold deg langs kantene om det svikter for mye, og ikke tramp gjennom lukene.
| |
|
| |
morrun CARAVANER
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 0:50 | |
| Takk for kjapt svar. Jeg er en drøyt 80kg, så da kravler jeg forsiktig opp. Har kneputer på arbeidsbuksa og skal forsøke å opptre smidig. Luka jeg måtte kjøpe var såpass dyr at jeg bør klare å unngå å ramle nedigjennom den neste. Mvh morten | |
|
| |
sture_s CARAVANER
Antall Innlegg : 62 Localisation : Mo i Rana Registration date : 13.08.2011
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 8:46 | |
| Hvis du har blå isopor liggende, så kapp to biter på 30x30 cm å legg under knærne. Riper ikke opp og fordeler vekten når du sitter der å arbeider. | |
|
| |
TomA CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 180 Age : 56 Localisation : Oppland Registration date : 19.11.2010
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 10:05 | |
| Hei
Viktig som sture_s sier, ha noe større under knær når du sitter der oppe. Det blir fort stor vekt på ett lite felt og da er det lett å få noen bulker.
Husk, bedre føre var, enn etter snar....... | |
|
| |
morrun CARAVANER
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 10:17 | |
| Ja, har noe isopor liggende. Takk for tipset. Trenger bare at det slutter å regne nå, så spretter jeg opp på taket. | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 11:40 | |
| - morrun skrev:
- Ja, har noe isopor liggende. Takk for tipset. Trenger bare at det slutter å regne nå, så spretter jeg opp på taket.
Regnet ser ut til å vare til det går over til å snø, nå trekker vi sørover | |
|
| |
morrun CARAVANER
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Lør 7 Jul 2012 - 22:11 | |
| Da er luka byttet uten uhell. Mye kunne gjøres med overkroppen opp av hullet i taket, men måtte også opp på taket et par turer. Håper jeg har brukt nok butylmasse, slik at det er blitt tett. Får sikkert testet det mot v anninntrengning, godt og grundig i ferien ... | |
|
| |
bummen74 CARAVANER
Antall Innlegg : 109 Age : 50 Localisation : Mestervik Registration date : 13.05.2012
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Man 6 Aug 2012 - 18:45 | |
| Nå har det vel regnet såpass att du har fådd sjekket om det ble tett? | |
|
| |
morrun CARAVANER
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? Tir 7 Aug 2012 - 11:05 | |
| Ja, nå er vogna grundig testet Den har holdt tett gjennom sommeren, så jeg har visst klart det bra. Mvh Morten | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Må opp på taket, tåler den det? | |
| |
|
| |
| Må opp på taket, tåler den det? | |
|