CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva tåler en vann suge pumpe?

Go down 
+5
Remi
Sten Rune
ArneO
Johnny
Ronny
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:00

Hvordan gjør dere andre det når dere kommer opp i vogna med vann og vannpumpe når det er minus grader?. Har enn vanlig suge pumpe i vann tanken..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:09

Ronny skrev:
Hvordan gjør dere andre det når dere kommer opp i vogna med vann og vannpumpe når det er minus grader?. Har enn vanlig suge pumpe i vann tanken..

Har du vogna varm når du kommer, så er det jo tint, og alt er greit....

eller du kan fylle opp tanken, med vann i, og la det hele stå ei lita stund, før du raskt prøver pumpa..... den tiner ofte lett med vann i....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:18

Ved ankomst så fyller vi bare opp tanken med medbrakt vann i 20l, vanndunk. Har aldri vært ute for at det har vært is i pumpa.
Har hendt at det er en ispropp i vannslangen et stykke fra pumpa men dette tiner fort når vi har satt på varmen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:21

Saken er den at kona er i vogna nå og glemte seg av og startet pumpa et en par timer der oppe, dette uten å ha hatt vann i tanken..ca 10 minus der...15+ inne i vogna. vann tanken var tom pumpa litt på skrå i tanken,blåst nøye i kranene og aldefyren tømt..

Det jeg egentlig lurer på: Er pumpa røket eller tåler disse dette? vi har en hytte butikk som fører pumper så det er lett å kjøpe en å ta med seg når vi drar dit i morra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:23

Ronny skrev:
Hvordan gjør dere andre det når dere kommer opp i vogna med vann og vannpumpe når det er minus grader?. Har enn vanlig suge pumpe i vann tanken..

Når jeg kommer til vogna i kulda stenger jeg alle kranene og dreneringsventiler som har stått åpne i vårt fravær. Deretter fyller jeg tanken opp med vann.

Noen ganger har det hendt at noen dråper vann har liggi i impeller'n på pumpa. Disse dråpene er nå fryst. Dermed har det hendt at jeg måtte vente noen minutter (10-20) før pumpa løsriver seg. Dette hører jeg på lyden. Løfter jeg pumpa tiner den raskere.

Utover dette gjør jeg intet.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:24

Johnny skrev:
Ved ankomst så fyller vi bare opp tanken med medbrakt vann i 20l, vanndunk. Har aldri vært ute for at det har vært is i pumpa.
Har hendt at det er en ispropp i vannslangen et stykke fra pumpa men dette tiner fort når vi har satt på varmen.

Gjør som du Johnny, men denne gangen dro hun opp en dag før meg og gjorde nok ikke helt som jeg instruerte henne til å gjøre..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:25

Ronny skrev:
Saken er den at kona er i vogna nå og glemte seg av og startet pumpa et en par timer der oppe, dette uten å ha hatt vann i tanken..ca 10 minus der...15+ inne i vogna. vann tanken var tom pumpa litt på skrå i tanken,blåst nøye i kranene og aldefyren tømt..

Det jeg egentlig lurer på: Er pumpa røket eller tåler disse dette? vi har en hytte butikk som fører pumper så det er lett å kjøpe en å ta med seg når vi drar dit i morra.

Høres ut som at den bare har snøftet i seg litt luft ... Går sikkert bra...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 20:29

Får håpe det! har fått henne til å ha vann i tanken så skal hun prøve pumpa sent i kveld.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 21:40

Nå er jo jeg litt over middels til å lese bruksanvisninger etc. da. Men jeg har tenkt å lage litt "prosedyrer" som jeg laminerer når vi får vogna. Ta noen bilder legge inn piler / merker etc. og en liten tekst.

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine, og da er det greit at det er lett for dem å finne ut av ting tenker jeg.

Er det noen av dere andre som har gjort slik?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 21:42

ArneO skrev:
Nå er jo jeg litt over middels til å lese bruksanvisninger etc. da. Men jeg har tenkt å lage litt "prosedyrer" som jeg laminerer når vi får vogna. Ta noen bilder legge inn piler / merker etc. og en liten tekst.

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine, og da er det greit at det er lett for dem å finne ut av ting tenker jeg.

Er det noen av dere andre som har gjort slik?

Tanken din er god syns jeg. Har gjort det samme hjemme ang åpning og stenging av utevannet, hvor tre kraner må stenges og åpnes i rekkefølge...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hva tåler en vann suge pumpe? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 21:57

Ronny skrev:
Får håpe det! har fått henne til å ha vann i tanken så skal hun prøve pumpa sent i kveld.

Ronny

trr jeg ville kjøpt med ei ekstra pumpe, kan være lurt å ha uansett.......... vannet er den eneste kjølingen denne motoren har......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 21:59

ArneO skrev:
Nå er jo jeg litt over middels til å lese bruksanvisninger etc. da. Men jeg har tenkt å lage litt "prosedyrer" som jeg laminerer når vi får vogna. Ta noen bilder legge inn piler / merker etc. og en liten tekst.

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine, og da er det greit at det er lett for dem å finne ut av ting tenker jeg.

Er det noen av dere andre som har gjort slik?

ja, jeg har en laminert lapp, til kjerring og unger....
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:00

Og jeg ser for meg at det er mange gode unnskyldninger om det ikke er lettfattelig "opplæring" tilgjengelig. Med alt fra å ikke tømme dassen til ikke vaske gulvene osv. Så det har jo selvfølgelig også med å slippe ergrelser når de håpefulle viser seg å ikke være fullt så håpefulle Smile

En ting er jo faktisk at jeg må lære meg alt selv, og da kan det jo være greit å lage en enkel brukerveiledning som sier hvordan ting gjøres i vår vogn. Det er i alle fall tanken, så får vi se hvor langt jeg kommer...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:02

ArneO skrev:
Og jeg ser for meg at det er mange gode unnskyldninger om det ikke er lettfattelig "opplæring" tilgjengelig. Med alt fra å ikke tømme dassen til ikke vaske gulvene osv. Så det har jo selvfølgelig også med å slippe ergrelser når de håpefulle viser seg å ikke være fullt så håpefulle Smile

En ting er jo faktisk at jeg må lære meg alt selv, og da kan det jo være greit å lage en enkel brukerveiledning som sier hvordan ting gjøres i vår vogn. Det er i alle fall tanken, så får vi se hvor langt jeg kommer...

men de har og beskjed om å ringe meg nåt vannet skal tømmes, og nå klarer jeg høre om den er tom via telefonen.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:06

ArneO skrev:

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine?

Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:08

Rufus skrev:
ArneO skrev:

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine?

Shocked

Jeg gjør og det...... hun eldste er der iblandt ...........
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:12

Rufus skrev:
ArneO skrev:

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine?

Shocked
Tror ikke de skal slepe rundt på den om det var det du trodde No No No No No

Vi kommer til å ha den på småbruket til faren min, et stenkast fra vannet når vi ikke er ute på tur med den.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:12

Vegard skrev:
Rufus skrev:
ArneO skrev:

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine?

Shocked

Jeg gjør og det...... hun eldste er der iblandt ...........

Jeg sier to ting ;
Det ene er at vi har en gutt på 21 Rolling Eyes
Den andre tingen er tvillingbroderen til den første Rolling Eyes Rolling Eyes

Pluss at dette landet er fyldt opp med slike verdensvante kvisetryner.. Evil or Very Mad

Nei; hold pikebarna innelåst utenfor arbeidstida Twisted Evil
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:16

Rufus skrev:


Jeg sier to ting ;
Det ene er at vi har en gutt på 21 Rolling Eyes
Den andre tingen er tvillingbroderen til den første Rolling Eyes Rolling Eyes

Pluss at dette landet er fyldt opp med slike verdensvante kvisetryner.. Evil or Very Mad

Nei; hold pikebarna innelåst utenfor arbeidstida Twisted Evil

Jeg har 2 x 1985 og en 1988, har inntrykk av at jenter kanskje er litt mer forsiktig. De er i alle fall mye roligere enn jeg var...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:18

ArneO skrev:
Rufus skrev:


Jeg sier to ting ;
Det ene er at vi har en gutt på 21 Rolling Eyes
Den andre tingen er tvillingbroderen til den første Rolling Eyes Rolling Eyes

Pluss at dette landet er fyldt opp med slike verdensvante kvisetryner.. Evil or Very Mad

Nei; hold pikebarna innelåst utenfor arbeidstida Twisted Evil

Jeg har 2 x 1985 og en 1988, har inntrykk av at jenter kanskje er litt mer forsiktig. De er i alle fall mye roligere enn jeg var...

lol! lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:19

Forsiktige jenter ? Ingen hindring for en kjønnsfrosk i full los affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:26

Joda, jenter er forsiktige...... i hverfall når de kjører med pol-posen baki..... på vei til et vorspiel
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:27

ArneO skrev:
Nå er jo jeg litt over middels til å lese bruksanvisninger etc. da. Men jeg har tenkt å lage litt "prosedyrer" som jeg laminerer når vi får vogna. Ta noen bilder legge inn piler / merker etc. og en liten tekst.

Tror jeg må låne bort vogna til døtrene mine, og da er det greit at det er lett for dem å finne ut av ting tenker jeg.

Er det noen av dere andre som har gjort slik?
Refresh my memory, bestillt ny vogn? Hva kjøper dere?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:28

Rufus skrev:
Forsiktige jenter ? Ingen hindring for en kjønnsfrosk i full los affraid
Hm om du ser på årsmodellene og kaster et blikk til venstre, litt enkel matte og vips så tror jeg at jeg har vært i kategorien "kjønnsfrosk i full los" Rolling Eyes

Men stort sett har det blitt folk av oss alle cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:30

ArneO skrev:
Rufus skrev:
Forsiktige jenter ? Ingen hindring for en kjønnsfrosk i full los affraid
Hm om du ser på årsmodellene og kaster et blikk til venstre, litt enkel matte og vips så tror jeg at jeg har vært i kategorien "kjønnsfrosk i full los" Rolling Eyes

Men stort sett har det blitt folk av oss alle cheers

Jeg så faktisk den.. men syntes liksom at jeg bevega meg inn på privat territorium...

Hvem har ikke vært frosk... Rolling Eyes Mange av jentene ler i dag kanskje Shocked
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:33

Remi skrev:

Refresh my memory, bestillt ny vogn? Hva kjøper dere?
Har kjøpt Adria 563 UK som skal leveres i april. Siden vi bare har vært på en 3 ukers tur i leid vogn var det ikke aktuelt å gå på vinteren i vogn. Så nå gleder vi oss så det verker i kroppen...

Køyer er der fordi jeg er "ond stefar" for 14 årig jente og 17 årig slamp.

Hva tåler en vann suge pumpe? 69_-1324890642
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:39

Rufus skrev:


Jeg så faktisk den.. men syntes liksom at jeg bevega meg inn på privat territorium...

Hvem har ikke vært frosk... Rolling Eyes Mange av jentene ler i dag kanskje Shocked
Ikke noe problem det der, alle mine er med samme mor og tvillingene bodde noen år hos meg etter at mora og jeg skilte lag.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:41

Men nå er vi litt utenfor tråden, men vi kan vel oppsummere med at pumping kan få konsekvenser når man lader med skarpt jocolor
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:43

ArneO skrev:
Men nå er vi litt utenfor tråden, men vi kan vel oppsummere med at pumping kan få konsekvenser når man lader med skarpt jocolor

15 minutters lek, blir fort 20 år med forpliktelser ja......
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:45

ArneO skrev:
Remi skrev:

Refresh my memory, bestillt ny vogn? Hva kjøper dere?
Har kjøpt Adria 563 UK som skal leveres i april. Siden vi bare har vært på en 3 ukers tur i leid vogn var det ikke aktuelt å gå på vinteren i vogn. Så nå gleder vi oss så det verker i kroppen...

Køyer er der fordi jeg er "ond stefar" for 14 årig jente og 17 årig slamp.
Hehe, ok
Så dere er rimelig fersk i camping faget dere å da Smile
Vi har også bare hatt ca 3uker i vogna.
Deilig følelse å vente på ny vogn Smile Og forhåpentlig enda bedre når den blir levert cheers

On Topic: En skovel/impeller pumpe tåler ofte mer "tomgang" uten vann enn enkelte trykkpumper, snakker nå mer generelt, har lite peil på trykkpumper i Caravan Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:47

Vegard skrev:

15 minutters lek, blir fort 20 år med forpliktelser ja......
Du må nok planlegge for mer enn 20... Det dukker alltid opp noe rundt neste sving, og så blir vi vel bestefedre og da er det på'n igjen Very Happy

PS! Det er ikke noe bekreftet rundt dette for min del enda...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:50

Remi skrev:

Hehe, ok
Så dere er rimelig fersk i camping faget dere å da Smile
Vi har også bare hatt ca 3uker i vogna.
Deilig følelse å vente på ny vogn Smile Og forhåpentlig enda bedre når den blir levert cheers
Jepp, vi er ferske og gleder oss som unger!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:50

Remi skrev:
ArneO skrev:
Remi skrev:

Refresh my memory, bestillt ny vogn? Hva kjøper dere?
Har kjøpt Adria 563 UK som skal leveres i april. Siden vi bare har vært på en 3 ukers tur i leid vogn var det ikke aktuelt å gå på vinteren i vogn. Så nå gleder vi oss så det verker i kroppen...

Køyer er der fordi jeg er "ond stefar" for 14 årig jente og 17 årig slamp.
Hehe, ok
Så dere er rimelig fersk i camping faget dere å da Smile
Vi har også bare hatt ca 3uker i vogna.
Deilig følelse å vente på ny vogn Smile Og forhåpentlig enda bedre når den blir levert cheers

On Topic: En skovel/impeller pumpe tåler ofte mer "tomgang" uten vann enn enkelte trykkpumper, snakker nå mer generelt, har lite peil på trykkpumper i Caravan Smile

Hei

det er nok Omvent.... jeg har selv Shurflo, trykkpumpe.... og den tåler tørr-gåing veldig godt, og står jo montert ved siden av tanken, og er ikke avhengig av vannet for kjølingen....

Shurflo er laget slik at når den går tørr, så fungerer den som en kompressor, og den blåser altså rørene i vogna..... bare å starte pumpa, og la den gå litt, og så åpne kranene så blåser den vannet ut med iver.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:55

Remi

en annen ting, jeg tror ikke (er ikke sikker) en kan ha oppvaskmaskin i vogna uten trykkvann...... og oppvaskmaskin i vogna, må man jo ha..... i hvertfall jeg.........
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitimeTor 13 Nov 2008 - 22:58

Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva tåler en vann suge pumpe? Empty
PosteTema: Re: Hva tåler en vann suge pumpe?   Hva tåler en vann suge pumpe? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva tåler en vann suge pumpe?
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Må opp på taket, tåler den det?
» Hvor mye snø tåler taket ?
» Hvor mye snø tåler en campingvogn ?
» Hobby 650 UMF: 12V til pumpe/lys bad virker ikke
» Vanntrykk/pumpe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: