| Alde Compact 3010 - Erfaringer | |
|
+6hoto Arild Johnny Lars Egil Jan Jan Ole 10 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 11:38 | |
| Kanskje, blir sikkert ikke noe av uansett. Men det er mye mer arbeid. Kan jo bruke sluse ventil og håndregulere litt til konvektorene. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 11:49 | |
| J.O
det er klart det er mye arbeide å demontere innredningnen, og så etterpå tilpasse dette...... men tror nok det blir den desidert beste løsnngen og da... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 12:56 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 13:28 | |
| Harald
du har jo nattsenkningen du......... |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 13:40 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 13:48 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 13:52 | |
| - Vegard skrev:
- Harald
du har jo nattsenkningen du......... stemmer det Vegard,men har ikke fått ekstern føler ennå.......og så får eg ikke testet heller siden vi ikke bruker den om vinteren men det hadde jo vært greit å ha det på stell da!! |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 14:29 | |
| Harald
Tror ikke du hadde lidd noen nød i vogna di. Bare plassen eventuellt i forhold til hytte. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 14:33 | |
| - J.O. skrev:
- Harald
Tror ikke du hadde lidd noen nød i vogna di. Bare plassen eventuellt i forhold til hytte. enig i det JO......og så hadde det jo vært litt ok å prøve en ny plass vinterstid......er jo ingen problem å dra med seg vogna heller med AWD på bilen.....men nå er det tur med bikkja....snøstorm her nå!! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 15:14 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Søn 25 Nov 2007 - 15:58 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 14:53 | |
| Hei !
Vi har en 2007 Polar 590 TR-DB med stort bad helt bak. 3010 Alde-panelet m/føler står fremme i overskapet v/døren sammen med et bryterpanel og stereo-/DVD-spilleren.
Det virker som DVD-spilleren avgir bra med varme når den brukes, og jeg har begynt å lure litt på om dette påvirker temp-føleren.
Noen erfaringer?
Jeg har vurdert om jeg skal ta en prøveflytting av føleren ned i sofabenken ca 0,5m over gulvet. Noen andre som har prøvd ? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 14:58 | |
| hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:01 | |
| Tom
Vårt Aldepanel er montert på samme plass, men uten noen andre varmekilder rundt seg. Det jeg imidlertid kan se er at utetemp påvirkes av innetemp.
Dvs. at når vogna er kald inni er utetemp. avlesning lik det jeg leser av på et annet instrument. I det øyeblikk innetemp i vogna begynner å stige kan jeg se at utetemp avlesning får en missvising. Når jeg har 22 grader pluss i vogna ved -8 grader ute, kan jeg lese av -3 på Alde panelet.
Jeg har ikke rukket å lokalisere følere, men antar at plasseringen vil kunne endres med hell. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:03 | |
| Tom.
Hadde det samme problemet med en Bjølseth 690,'07 modell.Der var det kontrollpanelet,med mange lys som utvikla varme,som lurte tempføleren med 4-5 grader.
Du får kjøpt en ekstern tempføler,som du enkelt hekter på panelet i bakkant.Jeg rakk aldri det før jeg solgte Bjøllen,men det burde hjelpe.
Du kjenner vel til den funksjonen hvor du kan kalibrere med flere grader,slik at det stemmer mer med den virkelige tempen i rommet ?
Flott vogn forøvrig.Jeg har vært Polar-fan i mange år,og har hatt tre vogner av dette merket.Har en nå og,som reisevogn. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:04 | |
| - numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! Joda romføler er det og den sitter like ved siden av alde-panelet i ca. 150cm høyde, så jeg skjønner på svaret ditt at det fungerer godt hos deg med lavere plassert føler |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:05 | |
| rufus.
det der opplever jeg også. føleren må vel stå under vogna et sted?VEEEGAARD!! HJÆÆÆLP! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:06 | |
| - Tom skrev:
- numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! Joda romføler er det og den sitter like ved siden av alde-panelet i ca. 150cm høyde, så jeg skjønner på svaret ditt at det fungerer godt hos deg med lavere plassert føler yes, føler at følern har god feeling med tempen i vogna mi. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:07 | |
| - Rufus skrev:
- Tom
Vårt Aldepanel er montert på samme plass, men uten noen andre varmekilder rundt seg. Det jeg imidlertid kan se er at utetemp påvirkes av innetemp.
Dvs. at når vogna er kald inni er utetemp. avlesning lik det jeg leser av på et annet instrument. I det øyeblikk innetemp i vogna begynner å stige kan jeg se at utetemp avlesning får en missvising. Når jeg har 22 grader pluss i vogna ved -8 grader ute, kan jeg lese av -3 på Alde panelet.
Jeg har ikke rukket å lokalisere følere, men antar at plasseringen vil kunne endres med hell. Rufus. Dette var et kjent problem på den Kaben jeg nettopp eide.En Onyx,'06. Servicemannen sa at føler'n lå like ved døra,i gulvet,og dermed mottok varme derfra,slik at den ble lurt med flere grader. På Bjøllene har ikke Alden utvendig temperatur på 3010'en.Der er det en ekstern værstasjon med en mobil enhet,som avleser utvendig temp. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:08 | |
| - numpsey skrev:
- rufus.
det der opplever jeg også. føleren må vel stå under vogna et sted?VEEEGAARD!! HJÆÆÆLP! nump. Såra her nå esse.Skriker på Vegard etter noe jeg kan.Makan !!!! |
|
| |
Lars Egil STATSMINISTER!!!
Antall Innlegg : 3858 Age : 52 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
| Arve, siden du nevner den mobile enheten.... Hos meg ligger den i et skap.....inne. Har du skrudd den fast utvendig (holderen)? | |
|
| |
Gjest Gjest
| - ARVE skrev:
- Rufus skrev:
- Tom
Jeg har ikke rukket å lokalisere følere, men antar at plasseringen vil kunne endres med hell. Rufus.
Dette var et kjent problem på den Kaben jeg nettopp eide.En Onyx,'06.
Servicemannen sa at føler'n lå like ved døra,i gulvet,og dermed mottok varme derfra,slik at den ble lurt med flere grader.
På Bjøllene har ikke Alden utvendig temperatur på 3010'en.Der er det en ekstern værstasjon med en mobil enhet,som avleser utvendig temp. hæ? så følern er ikke utenfor, men INNI vogna? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:09 | |
| - ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- rufus.
det der opplever jeg også. føleren må vel stå under vogna et sted?VEEEGAARD!! HJÆÆÆLP! nump.
Såra her nå esse.Skriker på Vegard etter noe jeg kan.Makan !!!! hehehe min broder-venta på dette innlegget |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:09 | |
| - numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! Joda romføler er det og den sitter like ved siden av alde-panelet i ca. 150cm høyde, så jeg skjønner på svaret ditt at det fungerer godt hos deg med lavere plassert føler yes, føler at følern har god feeling med tempen i vogna mi. Godt å høre. Skal flytte føleren i helga så blir det suksess |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:10 | |
| - Lars Egil skrev:
- Arve, siden du nevner den mobile enheten.... Hos meg ligger den i et skap.....inne. Har du skrudd den fast utvendig (holderen)?
Lars-Egil. Nei,den ligger og koser seg nede ved boggiehjulene.Kan sikkert limes på ramma e.l.,men jeg synes det funker fint sånn som nå.Tar'n inn for hver gang.Men om du har en flott løsning på dette,så skrik i vei. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:11 | |
| - Tom skrev:
- numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! Joda romføler er det og den sitter like ved siden av alde-panelet i ca. 150cm høyde, så jeg skjønner på svaret ditt at det fungerer godt hos deg med lavere plassert føler yes, føler at følern har god feeling med tempen i vogna mi.
Godt å høre. Skal flytte føleren i helga så blir det suksess ja, det høres jo unektelig logisk ut. (arve kommer til å nekte, men han er ikke spes logisk, så ikke bry deg om det) |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:12 | |
| - numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus skrev:
- Tom
Jeg har ikke rukket å lokalisere følere, men antar at plasseringen vil kunne endres med hell. Rufus.
Servicemannen sa at føler'n lå like ved døra,i gulvet,og dermed mottok varme derfra,slik at den ble lurt med flere grader.
På Bjøllene har ikke Alden utvendig temperatur på 3010'en.Der er det en ekstern værstasjon med en mobil enhet,som avleser utvendig temp. hæ? så følern er ikke utenfor, men INNI vogna? nump. Nja,ikke inni,men jeg skjønte det på ham,at den mottok varme fra gulvet,så det er vel ikke mye den stikker ut i så fall.Sjekka aldri egentlig,bare så at det virka på den måten servicemannen sa.Skilte endel grader ja,og var i mine øyne derfor helt bortkasta. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:13 | |
| - numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- rufus.
det der opplever jeg også. føleren må vel stå under vogna et sted?VEEEGAARD!! HJÆÆÆLP! nump.
Såra her nå esse.Skriker på Vegard etter noe jeg kan.Makan !!!! hehehe min broder-venta på dette innlegget nump. Den som venter på noe godt............. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:13 | |
| - ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- Rufus skrev:
- Tom
På Bjøllene har ikke Alden utvendig temperatur på 3010'en.Der er det en ekstern værstasjon med en mobil enhet,som avleser utvendig temp. hæ? så følern er ikke utenfor, men INNI vogna? nump.
Nja,ikke inni,men jeg skjønte det på ham,at den mottok varme fra gulvet,så det er vel ikke mye den stikker ut i så fall.Sjekka aldri egentlig,bare så at det virka på den måten servicemannen sa.Skilte endel grader ja,og var i mine øyne derfor helt bortkasta. ja, det er irriterende. skal sjekke ut det der litt nøyere til hælja. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:14 | |
| Monterte en Biltema boks med display for store tall for inne og ute temp. Fin for avaksynte bokfinken... Synlig på lang avstand over 50 cm :-) Men jæv... irriterende at det er avik på utetemå i orginalen i Alde displayet, :-( |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:14 | |
| - ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- rufus.
Såra her nå esse.Skriker på Vegard etter noe jeg kan.Makan !!!! hehehe min broder-venta på dette innlegget nump.
Den som venter på noe godt............. ehh.. setter skikkelig pris på om du kan ta bort det kysset |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:15 | |
| - numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
på cabbyn min, sitter det en romføler, en sort rund knapp på siden av kjøkkeninnredningen, ca 50 cm over gulvet mot rundsittern. det står ikke en sånn noen plass hos deg også da? sannsynligvis gjør det det, tror ikke du hadde fått varme i vogna i hele tatt ellers- den spillern er heit! Joda romføler er det og den sitter like ved siden av alde-panelet i ca. 150cm høyde, så jeg skjønner på svaret ditt at det fungerer godt hos deg med lavere plassert føler yes, føler at følern har god feeling med tempen i vogna mi.
Godt å høre. Skal flytte føleren i helga så blir det suksess ja, det høres jo unektelig logisk ut. (arve kommer til å nekte, men han er ikke spes logisk, så ikke bry deg om det) nump. Vel,tipsa ham jo nettopp om dette,men i din medisinerte tilstand,er du vel ikke av de hurtigste for tida. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:16 | |
| - ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- Tom skrev:
- numpsey skrev:
- hei tom.
fin vogn du har.
Godt å høre. Skal flytte føleren i helga så blir det suksess ja, det høres jo unektelig logisk ut. (arve kommer til å nekte, men han er ikke spes logisk, så ikke bry deg om det)
nump.
Vel,tipsa ham jo nettopp om dette,men i din medisinerte tilstand,er du vel ikke av de hurtigste for tida. touche. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:16 | |
| - numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- numpsey skrev:
- rufus.
Såra her nå esse.Skriker på Vegard etter noe jeg kan.Makan !!!! hehehe min broder-venta på dette innlegget nump.
Den som venter på noe godt............. ehh.. setter skikkelig pris på om du kan ta bort det kysset nump. Ikke i helv.... heller.Når Arne Scheie kan kysse Jon Herwig,kan vel jeg og nusse litt på deg. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer Man 26 Nov 2007 - 15:17 | |
| ok da. på kinnet, din kosebamse |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Alde Compact 3010 - Erfaringer | |
| |
|
| |