CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Webasto dieselvarmer

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeSøn 18 Nov 2012 - 22:52

Noen som har greie på Webasto dieselvarmere, eller mer riktig, styringen av de? Mange biler har sånne som parkeringsvarmere, med relativt enkle midler kan de bygges ut til ur eller fjernstyring for oppvarming av motor og kupe. I tillegg kan man også montere styrings unit som styres fra gsm teleforn. Noen som har vert borti det?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeSøn 18 Nov 2012 - 22:54

Her kan du kanskje lese litt, om ikke akkurat det er din bilmodell det gjelder så er det noe som kan være nyttig.
NB: Har ikke lest hele tråden, bare noe av den.


http://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=39&t=16070&hilit=webasto
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 8:43

Der var det mye interessant, jeg har varmeren, mangler den optimale styringen. Friske summer det var snakk om for å få lunk i bilen da...

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 9:40

Nå får du vel mere enn en skarve lunk for de grunkene da! Very Happy
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 10:04

Jeg har montert og hatt service på masse dieselvarmere. Er det en av caravellene?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 15:16

Ja, tenker å få gsm styring på nyebilen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 16:04

Da må du ha en oppgraderingspakke fra kjørevarmer til parkeringsvarmer. Den har det som må til for at varmern kan gå når bilen ikke går. Det er i hovedsak vannpumpe og noen slanger for å endre veien vannet går og litt ledninger til å styre dette. Da kan du velge om du vil ha ur i bilen, eller gsm/fjernkontroll. Styringen er egentlig veldig enkel, bare en kabel som skal ha +, så går varmern. Har du da ur/fjernkontroll så er det den som styrer hvor lenge varmern går. Så du kan egentlig bruke akkurat det systemet du vil, så lenge det har en utgang med pluss som aktiveres. Men uansett må du ha oppgraderingspakka.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 16:18

Har fått opplyst at det er pumpe montert på disse og at det som må gjøres er kun elektrisk, valget står på ur, ur/fjernstyring (T91) eller GSM Termotopp C ? Stemmer dette?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 16:43

Ja, ok. Kjenner ikke T5 spesifikk på hva som er montert allerede. Men ellers så er ihvertfall ikke det montert. T91 er jo bare en enkel fjernkontroll med av og på. Jeg ville jo da heller hatt T100, som da gjør at du har muligheten for forprogrammering av start av varmer og generelt mer info om hva som skjer med varmer, feilkode, temp i bilen etc. Thermotop er varmern, thermocall gsm heter gsm modulen. Den får du også telefonapp til nå. Jeg personlig føler at gsm modulen er unyttig, fordi det er skjeldent at jeg er så langt fra bilen at jeg ikke har kontakt med fjernkontrollen. Men det er jo hver sin sak da, bare sier min erfaring der. Jeg hadde to fjernkontroller, en i bilen og en hjemme og full kontroll hele tiden.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 18:53

Jeg har hatt T91 en stund på to forskjellige biler og den har begrenset rekkevidde og manglende muligheter, men uten klima er det vel bare den som er aktuell som alternativ til GSM fjernstyring som jo har noe bedre rekkevidde.....
Klart å foretrekke etter min mening og om jeg kan montere bare den og ikke ur eller noe annet synlig i bilen foretrekker jeg det.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 19:09

Ja, selvfølgelig. Sliter du med rekkevidde så er gsm løsningen Smile Du skal ikke trenge å montere noe synlig i bilen nei, bare gsm enheten.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 19:25

Så en link til Ebay der prisen var overkommelig, men må lete litt. Mye arbeid å montere?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 20:04

Kan være verdt å se her ogs linnk til polsk selskap som selger mye snacks

Jeg kjøpte til min Audi herfra.. billig og rask forsendelse.. tor jeg hadde pakken 3 dager etter jeg betalte.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitimeMan 19 Nov 2012 - 20:27

Så greit ut der, men finner ikke Thermo call dessverre....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Webasto dieselvarmer Empty
PosteTema: Re: Webasto dieselvarmer   Webasto dieselvarmer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Webasto dieselvarmer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer
» Webasto
» Kina Webasto i gassboks

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: