CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Varmt vann = bare luft

Go down 
+2
Johnny
Cobber
6 posters
AvInnlegg
Cobber

Cobber


Male
Antall Innlegg : 11
Localisation : Sirdal
Registration date : 01.10.2012

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 10:48

Adria Classica 743 UT:

Blandebatterier på kjøkkenet fungerer bare av og til. Når jeg åpner for kaldt vann på badet kommer det kaldtvann også på kjøkken. Det er kjekt med magi, men det er plagsomt når ting ikke virker. Skal jeg bytte blandebatteri på kjøkken?

Varmtvann på blandebatteriet (bad) gir kun luft. Pumpen går men det kommer ikke vann noe sted. Jeg har kjørt pumpen lenge, men noe fungerer ikke som det skal. Sitter det en vakuumventil eller noe slikt et sted?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 13:27

Du bør sjekke kjøkkenarmaturet for feil. Skal ikke komme vann der når du åpner andre kraner dersom den er stengt.
Kan ta litt tid å få ut lufta dersom berederen har vært tom.
Var en som hadde lignende problem med vannet. Da var det en tilbakeslagsventil som hadde hengt seg opp.
Så du må nok sjekke vannforsyningen litt nærmere.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 14:14

Her er det (minst) to feil:
1. Varmtvann: Hvis du ikke allerede har gjort det: Sjekk alle tilkoblinger fra varmtvannsbereder og frem til kraner. Et erller annet sted kommer varmtvannet ut! Det pleier å være bare en tilførselsslange frem til berederen, så denne slangen er nok ok ettersom det kommer kaldt vann. Sjekk om berederen lekker, sjekk også tappekranene for varmtvannsbereder (to stk?)

2. Kjøkkenkrana er defekt hvis den slipper ut vann når den er stengt!
Til Toppen Go down
743

743


Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.02.2012

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 17:47

Har samme vogn som deg, og det er kun 1 tappekran på varmtvannsberederen (festet i gulvet inne i skapet rett i forkant av ALDE'n).
Kjøkkenbatteriet er grei, må være defekt, grei å bytte selv om det er litt trangt. Skrudde løs kummen, løftet litt på den, og fikk lirket på plass blandebatteriet.

Når det gjelder varmtvannet, hadde jeg samme problem en gang.... Hadde selvfølgelig glemt å stenge tappekrana til berederen før jeg begynte å fylle den opp.
Selv om jeg var aleine i vogna den helga, rødmet jeg av skam Embarassed
Det var også skikkelig kaldt den dagen, og fikk som følgefeil at alt kaldtvannet jeg kjørte rett i bakken via tappekrana lagde en god frostplugg i avtapningsslangen.....

Har ikke gjort samme feil en gang til.......

Morten
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 19:05

Det er mulig hele feilen ligger i blandebatteriet på kjøkkenet. Intern lekkasje fører til at vannet fra pumpa til vvbereder i stedet går gjennom blandebatteriet på kjøkkenet og dermed har du samme trykk på begge sider av vvberederen, da kommer det lite eller ingenting vann gjennom berederen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Cobber

Cobber


Male
Antall Innlegg : 11
Localisation : Sirdal
Registration date : 01.10.2012

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeMan 14 Jan 2013 - 10:26

Liten oppdatering etter helgen. Blandebatteriet på kjøkken virker ikke i det hele tatt nå. Får kjøpe nytt til neste fjelltur og se hva som skjer med nytt batteri i forhold til blant annet varmvann.

Takk for gode tips!
Til Toppen Go down
lilylara




Female
Antall Innlegg : 1
Age : 34
Registration date : 09.07.2013

Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitimeTir 9 Jul 2013 - 14:17

Dumme spørsmål, men fort gjort å glemme.

Har du 12volt, er batteri/ eliminator i orden.
Har pumpa noe å pumpe på, kjølevæske
Til Toppen Go down
Sponsored content





Varmt vann = bare luft Empty
PosteTema: Re: Varmt vann = bare luft   Varmt vann = bare luft Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Varmt vann = bare luft
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Luft i varmesystem
» Varmt vann i Hobby Prestige 610
» Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(
» Truma Therme = varmt vann uten 220 volt?
» Bare kaldt vann i kranene. Hobby 560 2009 mod. med Truma

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: