CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(

Go down 
2 posters
AvInnlegg
otika
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 24
Registration date : 08.10.2009

Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitimeMan 3 Mai 2010 - 8:34

Alde sentralvarme type komfort 2920

Satt el kolben på 650 watt, tempmåleren til varmvannet står på 0 grader, bare slått på sirkulasjons pumpen og 25 grader på termostaten ...funket helt fint og vi hadde over 20 grader på natta og ekspansjonstanken og varmtvanns berederen var passe lunken ,men :

Da jeg brukte varmvann på badet startet problemet. Hørte at vannet begynte å varme opp men det stopper ikke å varme Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( 388844 . ekspansjons tanken og varmvanns berederen er på stadiet til å koke og man brenner seg nesten når man tar på dem. Skal det bli så varmt og hva er i såfall galt her ???

Gjetter selv på en røket termostat,men hvor sitter denne ?
Vil gjerne fortelle hva jeg gjorde når jeg kom i vogna første gangen, mulig jeg har glemt å fylle vann et sted eller noe annet

Fylte opp vanntanken nede i sitte delen (nesten helt full)
Fylte på litt frostvæske og vann i ekspansjonstanken (til max streken)men fikk på bare 1.5 liter ca

Hvordan fyller jeg varmvanns berederen ? eller henter den vann fra vanntanken selv ?

Kan det være luft i systemet som gjør at ekspansjons tanken og varmtvanns berederen blir såååå varm ?

Hele systemet var tomt når jeg overtok vogna

Så nå sitter jeg her tom for ideer og må bruke vifteovn på natta...

Håper det sitter noen kloke hoder for i manualen finner jeg ingen løsning på dette
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 59
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Re: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitimeMan 3 Mai 2010 - 9:00

Jeg gjetter på at du fyller varmtvannstanken på samme måte som jeg gjør i en ALDE 3010, ved å åpne en varmtvannskran etter du har fylt på vann i tanken. Både kaldt og varmt vann hentes fra den samme tanken, men det varme tar bare en tur innom varmtvannsberederen.

Jeg kjenner ikke til om det skal gjøres noe spesielt på ditt system ved fyring uten vann i varmtvannsberederen, på mitt trenger man ikke vann i varmtvannsberederen/tanken for å fyre.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Re: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitimeMan 3 Mai 2010 - 10:17

Hei. For å sjekke ut om tanken fylles kan du først tømme den helt. Deretter fyller du den ved å åpne en v.vannskran til det slutter å sprute luft. Så åpner du tappekranen for varmvannet og lar det renne ut i ei bøtte. Og så ser du hvor mange liter som er rent ut. Er det det samme som Alde beskriver er det muligens feil i termostaten. Du kan jo også bruke et wattmeter som er å få kjøpt hos Clas Ohlson til å se om termostaten kobler inn og ut. Er den innkoblet konstant er det jo en feil i termostaten, tror jeg.

Å fylle vann i en Alde type xxxx er det samme prinsippet som hjemme i en ny Oso bereder: man åpner en v.vannkran og lar det renne. Enklere kan det ikke bli, og det gjelder både Alde og Truma. Men ikke steng før all luft er ute.

På min 3000 er det en sikring som hindrer overoppheting, det er det helt sikkert på din også. Og det kan jo være en feil der også, pluss at det er luft i tanken.
Til Toppen Go down
otika
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 24
Registration date : 08.10.2009

Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Re: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitimeMan 3 Mai 2010 - 16:30

Varmtvannet fylles automatisk fra vanndunken...
Man kan velge mellom varmtvann eller sentralvarme/varmtvann,så kan ikke bare kjøre sentralvarmen..

Har tømt hele systemet nå og skal fylle det opp igjen...

Jeg trodde varmtvanns berederen satt i front av skapet men det gjør den ikke,så nå aner jeg ikke hva den rustne tanken i fronten er til ???? Den står over bryter panelet til gass og der skal man visst stille inn temperaturen på vannet...

Oppå den rustne tanken står det en ekspansjonstank, begge disse blir glovarme ved fyring av anlegget

Blir bare mindre klok av dette Sad

Skal tømme anlegget for frostvæske nå, hvis jeg får opp ventilen, og se om det hjelper

MEN jeg finner ingen lufte ventil...leita vogn og skaper rundt
Til Toppen Go down
otika
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 24
Registration date : 08.10.2009

Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Re: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitimeMan 3 Mai 2010 - 16:42

AHA Smile den rustne tanken er jo vannet til sentralvarmen så klart Smile og den andre er til varmtvann.....tralla la la la

Den til varmtvannet holder seg stabil mens den til sentral varmen blir veldig varm og høres ut som den ikke slår ut og inn på termostaten,selv om det klikker i termostaten på veggen i "stue" delen ....

Men jeg finner ikke noen egen termostat på sentralvarme tanken ....hmmmmm
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Empty
PosteTema: Re: Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(   Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :( Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sliter fortsatt med for varmt vann på berederen :(
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Varmt-vann Kabe
» Varmt vann i Hobby Prestige 610
» Varmt vann = bare luft
» Truma Therme = varmt vann uten 220 volt?
» Sliter med å finne rett bobil.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: