CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 16:53

Hei!

Jeg har kjøpt min første campingvogn. Prøver nå i vinterkulda å få opp varmen med ALDE 3010 systemt som er i vogna (En Burstner 580 Nordic TK)

Har fåt skrudd på varmen et par ganger nå og den starter og varmer opp en del.. men problemet er at det ser ut som den kobler ut etter en stund og slutter å varme.

Det jeg prøver er å varme opp med GASS siden jeg ikke har strøm der vogna står nå.

Der et svart Display med rødt lys.. dette står og blinker en god del (jeg vet ikke helt hva det betyr..??? )

Så hører jeg sirkulasjonspumpa inne i klesskapt som kobler av og på høres det ut som..)

Noen som har noen gode tips til en nybegynner innen camping?

På forhånd takk.

Mvh Jan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 17:01

Har du lite strøm på batteriet?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 17:07

Hei Johnny,

Takk for svar! Ja jeg tror det er litt svakt med strøm på batteriet nå.. kan det være problemet..?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 17:14

Alden trenger ei viss spenning for å virke. Synker spenningen under 11V så kutter alden ut.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeFre 18 Jan 2013 - 18:24

Takk for tipset, skal sjekke om det er batteriet som er problemet Smile
Til Toppen Go down
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeSøn 20 Jan 2013 - 19:27

Hei Johnny! Du hadde helt rett, ladet opp batteriet over natta, koblet det på i campingvogna og vips så sluttet det røde lyset å blinke og alden fungerte begynte å varme jevnt og trutt Smile

En ting jeg imidlertid la merke til: Jeg varmet opp kun på gass, og det varmet godt rundt veggene, men merket egentlig lite varme i gulvet....?? Det sto på i 5-6 timer, burde jeg ikke merke en lunk i gulvet da????

Tror det også skal være elektrisk gulvvarme i denne vogna (Burstner Belcanto 580 Nordic TK, 2008 modell) men har ikke fått testa dette på strøm enda...

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeSøn 20 Jan 2013 - 19:40

Har du el-varme i gulvet så er det nok en trafo som trenger 230v for å gi varme i gulvet et sted.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeSøn 20 Jan 2013 - 19:44

Om det er elektrisk gulvvarme får du ikke noe fra Alden, da må du ha strøm,230V, inn på vogna.

Gulvvarme av den typen har ofte en bryter på en benkefront, men det kan også være en boks på veggen inne i et skap, da gjerne med en vribryter på toppen som går fra 0 til 3.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitimeSøn 20 Jan 2013 - 19:53

Supert, takk skal dere ha folkens.. Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Empty
PosteTema: Re: Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!   Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Netopp kjøpt campingvogn.. hjelp!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Har kjøpt meg ny campingvogn:)
» Campingvogn ønskes kjøpt:
» Campingvogn ønskes kjøpt, med god takhøyde:
» Kjøpt eldre Knaus trenger litt hjelp!
» kjøpt meg brukt vogn, fant fukt to dager etterpå..HJELP

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: