| Fortelt stående oppe hele sommeren? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Ferskingen72 COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 28 Registration date : 18.01.2013
| Tema: Fortelt stående oppe hele sommeren? Søn 24 Feb 2013 - 17:46 | |
| Hei, Jeg er nybegynner med camingvogn, men har kjøpt campingvogn og har bestilt et Inaca Fjord 300 fortelt. Har booket fast plass på en campingplass nå, og der er også platting. Spørsmålet er: Er det vanlig å sette opp forteltet om våren og la det stå oppe hele sommeren? Eller er det lurt å slå det opp/ ta det ned for hver helg man skal bruke det? Og hvordan er det egentlig å sette opp fortelt på en slik platting? Min erfaring med telt (som liten) da var det å sette teltet på bakken, settte plugger i jorda osv.. Sikkert tåplige spørsmål for dere erfarne campere dettte, men ett sted må man begynne | |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3365 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Fortelt stående oppe hele sommeren? Søn 24 Feb 2013 - 17:59 | |
| Mitt råd er: du har sikkert noen naboer som har vært der lenge. Og blant de så finner du noen som kan vise deg hvordan du spenner opp det skikkelig med verktøy, og sikrer det så godt som mulig med ekstra barduner dersom det er behov for det.
Noen plasser det lite nedbør og vind, de motsatte er tilfelle på ndre plasser. Så derfor er det greitt å spørre naboene om hvordan det er på plassen om sommeren.
Men selv ved plutselige væromslag så er du aldri sikret, så det vil alltid være en viss risiko for at teltet går fløyten. Men forankrer du teltet godt så unngår du ihvertfall at teltet havner på vogntaket. For det har jeg sett flere eksempler på der vi hadde fastplass. Endte med oppskrapede vognsider og delvis ødelagt tak og -luker. | |
|
| |
| Tema: Re: Fortelt stående oppe hele sommeren? Søn 24 Feb 2013 - 19:58 | |
| Ok takker for tips Får se det an, som regel er det lite vind sommerstid på denne plassen, men sikker kan man vel aldri være som du sier... | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!