CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fortelt stående oppe hele sommeren?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Ferskingen72
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 28
Registration date : 18.01.2013

Fortelt stående oppe hele sommeren? Empty
PosteTema: Fortelt stående oppe hele sommeren?   Fortelt stående oppe hele sommeren? Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 17:46

Hei,

Jeg er nybegynner med camingvogn, men har kjøpt campingvogn og har bestilt et Inaca Fjord 300 fortelt.

Har booket fast plass på en campingplass nå, og der er også platting.

Spørsmålet er:

Er det vanlig å sette opp forteltet om våren og la det stå oppe hele sommeren? Eller er det lurt å slå det opp/ ta det ned for hver helg man skal bruke det?

Og hvordan er det egentlig å sette opp fortelt på en slik platting? Min erfaring med telt (som liten) da var det å sette teltet på bakken, settte plugger i jorda osv..

Sikkert tåplige spørsmål for dere erfarne campere dettte, men ett sted må man begynne Smile

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Fortelt stående oppe hele sommeren? Empty
PosteTema: Re: Fortelt stående oppe hele sommeren?   Fortelt stående oppe hele sommeren? Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 17:59

Mitt råd er: du har sikkert noen naboer som har vært der lenge. Og blant de så finner du noen som kan vise deg hvordan du spenner opp det skikkelig med verktøy, og sikrer det så godt som mulig med ekstra barduner dersom det er behov for det.


Noen plasser det lite nedbør og vind, de motsatte er tilfelle på ndre plasser. Så derfor er det greitt å spørre naboene om hvordan det er på plassen om sommeren.