CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hokksund camping

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeMan 8 Jul 2013 - 23:29

Hei, har noen erfaring med Hokksund camping? Jeg har sendt en forespørsel om å leie plass og bo der hele året, men har ikke fått svar ennå. Det er i området der jeg bor nå og derfor syns jeg det passet fint. Ellers tenkte jeg at jeg vil prøve i Tønsberg området. Men Hokksund hadde vært best mht til avstand.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTir 9 Jul 2013 - 7:41

Det at du ikke har fått svar er jo dårlig, men kanskje det har noe med nybyggingen/utvidelsen å gjøre, det har jo vært masse frem og tilbake der. Nå er det vel gitt grønt lys for å bygge nytt, slik at ikke campingen blir borte i flommen med ujevne mellomrom. Da blir det forhåpentligvis plass til deg!

http://dt.no/nyheter/far-utvide-campingen-med-18-mal-1.7749607

Hvis du kan strekke deg litt lengre er det jo masse flotte plasser i området Staver/Nevlunghavn også.
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTir 9 Jul 2013 - 8:09

Takk for svar og tips! Stavern er jo et flott sted, ja. Jeg har kontaktet noen andre plasser også, men de har fullt eller så har de ikke muligheter til å bo der hele året.

Og Hokksund ser jeg på hjemmesidene, tar 4500 pr.mnd i leie (!) Det er for dyrt.
En del av årsaken til at jeg vil bo noen år i campingvogn er å spare til egen bolig og da kan jeg like godt bo i en hybel hvis det skal koste 4500 pr mnd. Kan hende det ikke stemmer, men. Det varierer veldig med priser på plassene.

Finnes det en oversikt noe sted på siden her(eller andre steder) over hvilke plasser som har mulighet for å bo hele året og priser? Mange av hjemmesidene til plassene har ikke disse opplysningene.
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTir 9 Jul 2013 - 15:38

Jeg har fått svar fra Hokksund og de tar riktignok 4500 i vintersesongen inklusiv strøm. Da har man adgang til dusj og toalett. Vaskemaskin mot polletter. Sesongen deres varer i perioden 01.10 -15.04. For sommersesongen betaler man 9800 men da kommer strøm i tillegg. Man må også flytte vogna etter sommeren til en vinterplass pga at det ikke er snømåking på sommerplassen.
Antar at det er visse fordeler med at det er matbutikk rett over gata og busser til andre byer like ved.Ikke langt til sentrum heller.
Men hva syns andre om leien? Det er ganske stivt med 4500,syns jeg.Hvis leien er ca 1.700 pr.mnd i sommersesongen uten strøm, så må man bruke en masse strøm om vinteren for å forsvare den prisen.
Er det vanlig at det koster så mye å leie en plass?
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTor 18 Jul 2013 - 16:06

Føler mest av jeg prater med meg selv her inne,men gjør et forsøk til før jeg bare avregistrerer meg her og forhåpentligvis finner en side med litt mer skrivelystne medlemmer ;-) .: Hva er vanlig å betale i leie for en helårsplass på en campingplass? Noen som kunne tenke seg å dele noen eksempler?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTor 18 Jul 2013 - 18:45

vi har vel diskutert litt rundt dette temaet, og konklusjonen var at det er store variasjoner i prisene
alt fra 5-6000,- og opp i 20, og vel det hvis jeg ikke husker feil

at du ikke har fått svar rundt hokksund camping vil jeg tro beror på den enkle sak at ingen kjenner til de her inne
vanskelig å svare på noe man ikke vet noe om
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeTor 18 Jul 2013 - 23:34

Takk for svar! cheers  Jeg ville jo gjerne vite hva som var vanlig å betale på campingplasser hvis en skal bo der året rundt. Har ringt mange i vestfold og buskerud, men det er nesten ingen som har tilbud om å bo hele året. Lagring av vogn, ja, men ingen mulighet til å bo der om vinteren. Men hokksund ser jo grådig flott ut, da....
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 11:32

Kan du ikke bare ringe dem da?? DA får du svar . Om du bor i nærheten er det vel bare å stikke innom der?? Smile Dem biter ikke Wink
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 11:43

Vel, jeg fikk jo svar (hvis du ser over)for ti dager siden. Tror heller ikke at de biter, men når jeg først prøvde å ringe de for å spørre, så var de så travle at de ville at jeg skulle sende en mail i stedet...
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 12:26

4500 pr.mnd i vintersesongen eller for hele vintersesongen?
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 12:48

4500 pr mnd.inkl strøm, tilgang til vaskemaskin, toalett/dusj, snømåking, i perioden 01.10 - 30.04 og så er det 9800 (strøm ikke inkludert) for hele perioden 01.05 - 30.09.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 20:14

Det synes jeg høres veldig dyrt ut. Blir jo over 40000kr i året det plus strøm i 5 mnd.

Dyreste jeg har hørt om av årsleie tidligere er vell 22000kr i året hvis jeg ikke husker feil.

Jeg sto et års tid på Fitjar camping i Hordaland, ene naboen der bodde i vognen hele året å han betalte 15000kr plus strøm for 1 år.

Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 20:39

Det blir ca 35000 har jeg grovregnet, men ja, det er dyrt. Men så er det veldig sentralt og utifra bildene (skal en tur dit for å se selv) så ser sanitæranlegg nytt ut og det er snømåking om vinteren, buss til Oslo ,f.eks. rett ved og det er 500 m til sentrum, matbutikk rett over veien etc. Man betaler vel kanskje for plasseringen også, tenker jeg. Men jeg har ringt rundt til mange andre steder rundt tønsberg og helt ned til Larvik og ingen der tilbyr helårsleie der man kan bo i vognen med adgang til vaskemaskin og sanitær. Virker som om det er noe merkelig for de fleste plassene. Men jeg syns det er en strålende idè hvis en kan. Sparer jo mye hvis en ikke har spart opp til egenkapital på bolig, har gjeld, studerer o.s.v. En kan jo få det veldig bra i en vogn likesom en hybel til 8-9000 i mnd. Hokksund ligger jo også ved Drammenselva og jeg ser for meg et fritt liv som campingvogn-boer:-) Sammenlignet med det jeg betaler for å leie nå, er 35000 i året en stor forskjell. Jeg må av ulike grunner holde meg i nærheten av Buskerud og helst ikke for langt oppover i fylket. Hokksund er helt grei avstand. Jeg vil jo gjerne finne noe rimeligere, men nå orker jeg snart ikke ringe rundt til flere,selv om jeg sikkert kunne prøvd i akershus(hvis det finne noe der) eller østfold. Det er synd det ikke opplyses mer på hjemmesidene til disse stedene.Det hadde vært litt enklere:-)
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 43
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 22:51

01.10 - 30.04 = 7 mnd Så 31500 for vinter plus 9800 for sommeren blir då 41300kr.

Men ser argumentet ditt med at det blir billigere enn å leie hybel.
Hadde jeg hatt muligheten så kunne jeg godt tenkt å bodd i vognen selv.

Campingen ser jo bra ut etter det jeg ser på hjemmesiden deres. Men fasilitetene og beliggenheten
synes jeg ikke forsvarer en slik års pris uansett når en vet en får tilsvarende plasser for halve prisen og kansje mindre også.

Er nok ikke så veldig utbrett med å bo i en campingvogn hele året og mer sett på som ferie og helgebruk. Så tror nok det er derfor så få opplyser om sånt på hjemmesidene sine.

Det er nok noen campingplasser i både akershus og østfold også, men hvor mange av de som er helårsåpne vet jeg ikke utenom Larkollen. De tar rundt 16000kr for helårsplass.

Så kommer neste spørsmål. Har du vogn selv eller tenker du å kjøpe når du evnetuelt har funnet en egnet plass? For det som er på endel plasser så er det vanskelig å få plass hvis en kommer med vogn selv, då må eventuelt kjøpe vogn på rot hvis en vil inn fort og ikke vil stå på venteliste for lenge.
Til Toppen Go down
Isave

Isave


Female
Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.07.2013

Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitimeFre 19 Jul 2013 - 23:02

Ja, beklager, jeg regnet litt feil. Nå sier de at vintersesongen er over 15 april, så da blir det litt mindre, men ja, det er som sagt dyrt. Larkollen er litt langt unna. Men på Hokksund er det bare å komme med sin egen vogn, men ikke en veldig stor en (ca 560) men hadde det ikke vært for jobben så hadde jeg kunnet bo andre steder. Synd at Drammen camping ikke har helårs/bofaste plasser. Men buss og tog-messig så ligger Hokksund veldig bra til for meg. Jeg spurte de jo hvorfor det var så mye dyrere hos de, men da fikk jeg bare til svar at det var prisen og sånn var det. Kanskje fordi det skal lønne seg da det sikkert ikke er så mange fastboende der(?)
Jeg har lett etter en liste over steder som leier ut til bofaste hele året, men finner ingen sånn liste.Så hvis noen vet om noe sånt, vil jeg veldig gjerne vite det:-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hokksund camping Empty
PosteTema: Re: Hokksund camping   Hokksund camping Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hokksund camping
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Camping Citta di Milano og Camping Spiaggia ved Como
» Lilleby Camping (Göteborgs Camping Lilleby)
» Bevø camping
» Camping nær Blaker
» sverige camping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: