CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Taja




Antall Innlegg : 3
Registration date : 25.08.2013

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 10:33

I min hobby premium så er alde styringen overstyrt av LCD displayet til hobby får da ikke brukt alle funksjonene til alden f.k.s tidsstarting er det noen som vet hvordan man fjerner kobler vekk denne styringen?
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 12:13

Jeg har koblet om dette, der skal også være noen bilder av sik jeg gjorde det her inne, men fann det ikke i farta.

Jeg hentet spenning fra kabelen fra FØR hovedbryteren på printplata i sentralen i høyskapet. Dette gikk inn på en "trappevender" slik at jeg har mulighet å slå det tilbake til normal om jeg ønsker det. (har til nå aldri gjort det). Hold hovedbryter inne i noen sekunder, for å aktivere hovedbryter, ta så frem multimeteret.
Husk at sort er pluss Smile

Om du søker på innlegg av meg skal du finne bilder og bedre forklaring mener jeg...
Til Toppen Go down
Taja




Antall Innlegg : 3
Registration date : 25.08.2013

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 12:28

Takker for svar skal prøve og finne bildene dine av det og forsøke og gjøre det
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 13:47

Jeg fann kabelen for ALDE, og koblet denne sammen med kabel nr. 41.

Har ikke data hvilke kabel ALDE'n gikk på, men det finner du ut av Smile

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Q1rf

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium <a href=Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Q1rf" />
Til Toppen Go down
Taja




Antall Innlegg : 3
Registration date : 25.08.2013

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 15:04

Takker for bilder er bare det ene jeg får sett ,da er det bare og koble som følger og da styres alt fra alde uret?
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeSøn 25 Aug 2013 - 18:09

Skal være bare ett bilde.
På denne måten får Alden styrestrøm uansett hvilke stilling hovedbryteren din står.
Om du stiller inn Alden på å starte på en dato/tid vil den gjøre dette.

Den vill også starte om du tar ut kontakten og reiser hjem, og få rnoen andre til å sette den i for deg, såfremt EXT er aktivert i displayet.
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitimeMan 26 Aug 2013 - 13:16

Her er litt av mine erfaringer med 2012 Hobby Premium og ALDE, som kanskje kan være nyttig:
https://caravan.norwegianforum.net/t3701-hvor-er-innvendig-temperatursensor-for-alde-3010-montert
I tråden, rundt 5. sep 2012, har jeg en litt lengre beskrivelse som sier litt både om behovet for backup batteri og hvordan jeg gjorde vinterkoblingen.
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
Sponsored content





Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Empty
PosteTema: Re: Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium   Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bortkobling av LCD display til alde styring i hobby premium
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby LCD display Alde styring
» Alle symboler i Alde display
» GSM styring av Alde.
» Alde Display bytte?!
» Alde 3010 dødt display

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: