CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sykkelstativ drag på Adora-vogner

Go down 
+5
Offroad
Dethleffs
ArneO
Børge
Belia
9 posters
AvInnlegg
Belia




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.08.2013

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeLør 31 Mai 2014 - 20:34

Noen som vet om alle sykkelstativ passer på Adora? Gassluken går utover, så må ev ha sykkelstativ med tilt. Men vil det bli bra nok?
Jeg har egentlig falt med på å kjøpe et Superb Thule til 2 sykler. http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=1252&produkt_id=20199

Hva er erfaringene?

Tror dere jeg får montert dette hensiktsmessig eller blir det trang/lite svingradius pga syklene?
Til Toppen Go down
Børge
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 152
Age : 47
Localisation : Sunnfjord
Registration date : 20.08.2009

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeSøn 1 Jun 2014 - 0:03

Thule stativet er ett veldig godt og stabilt stativ.
Problemet med Adora er att du , selv med tilt på stativet må helt frem til dragdemperen
med det for å få opp luka, da lever baklyktene på bilen farlig... Shocked 
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeMan 2 Jun 2014 - 10:09

På vår Adria Classica hadde vi sykkelstativ på draget. Jeg klemte en bulk i bilen så definitivt får man dårligere svingradius med stativ på draget. Litt plunder og heft med luka til gasskassa også.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeMan 2 Jun 2014 - 15:25

Hei
I fare for å bli beskylt for å ødelegge tråden,men jeg lurer på hvorfor ikke sykkelstativ monteres bak på vogna sånn som på bobil?jeg har da sett noen ha det men ikke mange.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeMan 2 Jun 2014 - 16:37

Jeg lurer på hvorfor ikke flere har sykkelstativ foran på bobiler. Med framhjulstrekk, store oppbevaringsrom bak og store overheng bak er det nok ofte det ikke er rare akseltrykket på framakslingen.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeMan 2 Jun 2014 - 21:06

Takker for ett greit svar på spørsmålet ArneO,veldiget greit med folk som kan forklare ting på en saklig og grei måte.
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeTor 6 Nov 2014 - 17:26

Godt med saklige svar her! Laughing Sykkler å stativ bak er ikke anbefalt pga vektfordeling på vogna. Øker faren for sleng på vogna med mye vekt bak. Men jeg er i ferd med å kanskje bestille ny Adora, så jeg lurer på hvordan jeg skal få med meg 3 sykkler på denne..
Til Toppen Go down
Ykarlsen
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 75
Localisation : Nordens Paris, Norway
Registration date : 15.02.2012

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeLør 8 Nov 2014 - 12:55

Syklene på taket på bilen Wink
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeLør 8 Nov 2014 - 14:35

Ykarlsen skrev:
Syklene på taket på bilen Wink
Der står takboksen..
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeLør 8 Nov 2014 - 18:32

Hva med stativ på bakluka på bilen? Som regel har du mer å gå på der, vi hadde alltid tre sykler hengende på Multivanen på et Thule-stativ.
Fordeler: Vekt på bil ikke vogn - luka på vogna kan alltid åpnes - stativet kan også brukes til å få med sykler når vogn står igjen
Ulemper: Selvfølgelig teit hvis du har hund eller mye annen bagaje bak i bilen....bagasjeluka blir vederstyggelig tung selv med en sykkel - riskoen for å få riper i bilen er til stede,
Til Toppen Go down
Offroad
CARAVANER
CARAVANER
Offroad


Male
Antall Innlegg : 97
Localisation : Åmotsdal, Telemark
Registration date : 09.05.2013

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeSøn 9 Nov 2014 - 19:44

Eneste mulighet for sykkelstativ bak på pajeron er på hengerfestet. de på reservehjulet er ikke lovlige lenger.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeSøn 9 Nov 2014 - 19:57

Er jo en mulighet med 3 sykler på draget. (se link) Men blir jo litt vekt ut av det som man må ta med i beregningen.
http://www.fiamma.com/EN/products/carry-bike/caravan/carry-bike_caravan_front/
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
lea
CARAVANER
CARAVANER
lea


Antall Innlegg : 67
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 20.11.2010

Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitimeSøn 9 Nov 2014 - 20:17

Hei
har selv sykkelstativ på taket og takboks.
det går helt fint det.
Men anbefaler å kjøpe de beste utgavene til f.es thule. de er veldig lette laste sykkel på.

Samt har et sånt tiltbar et fra thule.
har 2 sykler der med muligheter får 1 til, uten at jeg helt ser at det er noe hensiktmessig både med tanke på plass og vekt.

Til Toppen Go down
Sponsored content





Sykkelstativ drag på Adora-vogner Empty
PosteTema: Re: Sykkelstativ drag på Adora-vogner   Sykkelstativ drag på Adora-vogner Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sykkelstativ drag på Adora-vogner
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» koblingsskjema Adria Adora vogner?
» Adria Adora 502 UP Bra tilbud???
» Avtagbart drag
» Smell i drag Hobby Prestige
» Montering av TV i Adria Adora 563 PT

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: