CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hvidsten

Hvidsten


Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.08.2014

Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitimeLør 23 Aug 2014 - 9:44

Jeg har vert så heldig å bli lurt ved kjøp av min første campingvogn.  Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 904284  Vogna skulle være tett og fin, vi fant ingenting når vi inspiserte vogna men vi tok da heller ikke ut senga... Vi reiste rett på campingtur når vi kjøpte den og først da oppdaget vi at det var en mistenkelig lukt. Når vi kom hjem demonterte vi senga og voila, bak i hjørnet var vinylen løs og svart gulv åpenbarte seg under. Jeg bestilte fukttest, da dette ikke var gjort, og resultatet av den var at gulvet under senga er så skadet av fukt at det er blitt råttent. Det fortsetter litt frem ved lasteluke og noe fremme under sittegruppe. Han kunne da ikke måle under badet, men alle veggene var tette. De mistenkte at det kunne være varmtvannstanken som hadde lekket da den ligger under senga. Han som solgte vogna sa at han hadde glemt å tømme varmtvannstanken en vinter og den hadde da sprukket, men den var skiftet(vogna hadde stått i garasje). Uerfarne meg tenkte da ikke på at det da kunne ha blitt en stor vannskade av det. Men jeg er rimelig sikker på at selger har solgt vogna fullt klar over skaden. Det var bare å fjerne madrassa så var det lett å se i dagslys.

Selger nekter å ta vogna tilbake. Verkstedet som utførte fukttest sier det vil koste meg i allefall 50,000,- å skifte gulv. Det er store penger, det kan ikke koste så veldig mye for materialer så da lurer jeg på, er det virkelig så mye arbeid å skifte et gulv at det må koste såpass mye? Har noen erfaring med slike reparasjoner i utlandet? Er det mulig å skifte det på egenhånd rimelig greitt eller det ikke å anbefale?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Re: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitimeLør 23 Aug 2014 - 9:57

Ta dette med forbrukerrådet, selger er ansvarlig i 2 år om det kan dokumenteres at dette må ha vært der og selger kjente til det uten å si ifra. Dette kan vel sidestilles med f.eks salg av bil som har skader/feil som selger burde eller måtte ha kjent til.

Med forbrukerrådet i bakhånd så stiller su ganske sterkt. Men sørg for at all kommunikasjon med selger går skriftlig, slik at du kan legge frem det når det blir sak. Ring aldri om saken, bare skriftlig som gjelder.

Til Toppen Go down
Hvidsten

Hvidsten


Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.08.2014

Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Re: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitimeLør 23 Aug 2014 - 12:15

Hmm, er det noen som har prøvd dette i praksis og vunnet frem? Forbrukerrådet har vel ingen utøvende myndighet?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Re: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitimeLør 23 Aug 2014 - 13:37

Joda!

Google litt så finner du en tilsvarende historie som din. Saken endte i retten og selger tapte så det sang

Lykke til!
Ole
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Re: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitimeLør 23 Aug 2014 - 13:40

Til Toppen Go down
Sponsored content





Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Empty
PosteTema: Re: Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998   Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Skifte råttent gulv i Hobby 495exclusive 1998
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Knirk i gulv, 02 Hobby 650. Tips til forbedringer?
» Skifte takluke på 2008 Hobby
» Gulv varme hobby 09
» Skifte oppheng for skyvedører 2008 Hobby 650 KFU
» Skifte lyspære i kjøkken-/glasskap Hobby 2008

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: