CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeTor 16 Okt 2014 - 14:24

Hei. Fikk testet gulvvarmen i høstferien. Det varmer godt under føttene i det meste av "tråkkeområdene" i vogna, men det er litt snodig at det ikke er varme i gulvet ved køyesengene og på badet. Disse er begge bakerst i vogna. Er slik gulvvarme slik at enten så fungerer det helt og fullt, eller ikke i det hele tatt, eller kan soner være døde? Vogna er en Knaus Sudwind 580 QS 2013-modell.

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeTor 16 Okt 2014 - 18:52

Hei det er vel garanti på vogna så ta kontakt med forhandler så får du sikker svar på spørsmålet.
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeTor 16 Okt 2014 - 23:50

Hei. Ja vogna har garanti. Ettersom utbedring av en slik feil muligens er en betydelig jobb, ønsket jeg å vite hvordan det skal fungere forut for at jeg tar kontakt med forhandler.
Mvh Morten.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeFre 17 Okt 2014 - 22:30

Hei
Trodde merkeforhandler var den rette til å vite hvordan dette bør virke,og hva som må gjøres.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeLør 18 Okt 2014 - 8:34

En merkeforhandler kan vel ha en tendens til å borforklare feilen - derav spørsmålet?

Jeg vet ikke for Knaus, men Hobby bruker standard matter, som er akkurat så lange og brede som de er. Resultatet er at vi har det iskaldt på gulvet under bordet og tannpussen foregår med en varm og en kald fot. Resten av vogna er fin og varm Shocked

Ole
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeLør 18 Okt 2014 - 9:48

Det er vanligvis mulig å se hvor mattene ligger, er det kaldt der det ligger matte har man en feil.
Om det ikke er matte der blir det gjerne kaldt.
Det burde heller ikke være umulig å finne dokumentasjon på hvor mattene ligger fra tekniske brosjyrer.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeLør 18 Okt 2014 - 10:21

Jan Ole skrev:
Det er vanligvis mulig å se hvor mattene ligger,

Hvordan ser du det, Jan Ole?


Ole
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeLør 18 Okt 2014 - 11:03

Svak forhøyning, mattene er tynne men ikke "usynlige" i min vogn og flere andre jeg har satt på. Kan selvfølgelig være at de ikke er synlige på Knaus.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeSøn 19 Okt 2014 - 22:33

Kikket litt etter disse forhøyningene i dag, men kunne jaggu ikke se noen forskjell. Finner dårlig med info i vognen`s brukermanual. I 2014-brosjyren fra Knaus er en annen vogn avbildet "skjematisk", derfor er det ikke lett å hvite hvor det skal være varme i en QS. Vil likevel tro det skal være varmegulv foran køyesengene og muligens også på badet. Jeg må ta kontakt med forhandler i morgen. Uff, for å fikse slike ting må de vel under vinylgulvet? Må være en kjempejobb!?
Mvh Morten
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeMan 20 Okt 2014 - 7:21

El-gulv er ikke kjent for å dekke godt. Bare minimalt langs midten av vogna. Det er ikke varme på badet i min vogn.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeMan 20 Okt 2014 - 17:44

Hei igjen. Har vært i kontakt med forhandler i dag, men er ikke blitt særlig klokere. Fra tidligere er den begrensede erfaringen jeg har hatt med forhandler svært god, men det var ikke mulig å få klart svar når det gjaldt dette. Hvertfall ikke i første omgang. Forhandler hadde en 2014-modell inne. Han skrudde på gulvvarmen og kjente "noe" varme fra enkelte punkter i området der jeg ikke har kjent varme på min. Forhandler mente det kunne være variasjoner og forskjell på 2013 og 2014-modellene. Ble enige om at jeg skulle kjenne etter en gang til, og deretter evt. kontakte dem på ny. Dersom det ikke var noe varme overhode bakenfor midtsittegruppa, kunne de be om å få oversent et skjema fra fabrikken, som viser hvor det skal være varme på 2013-modellen. Uff, dette gir jo litt ugrei følelse. Det virker så ulogisk at det ikke er noe varme i gulvet nedenfor køyesengene. Man går jo masse der, for å komme forbi til badet for eksempel.

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitimeMan 20 Okt 2014 - 22:15

Hei
Sende en Mail til produsenten så får du greie på dette og evet andre ting du lurer på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Empty
PosteTema: Re: Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?   Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» Hvor stive fjører skal det være på en gammel campingvogn?
» Hvor sidder el-gulvvarme bryter i Knaus Royale 580 UK 2005
» Sikring gulvvarme Knaus Royal 2006
» Hvor skal vi ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: