CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Skal lader være på eller ikke?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
tommyaleks




Antall Innlegg : 2
Registration date : 03.07.2014

Skal lader være på eller ikke? Empty
PosteTema: Skal lader være på eller ikke?   Skal lader være på eller ikke? Icon_minitimeTor 3 Jul 2014 - 13:58

Hei alle sammen. som topic sier så lurer jeg på dette med lading eller ikke lading.

Jeg har et nytt fritids batteri på 12 volt og 120 Amp. Er det slik at batteri lader skal stå på hele tiden under bruk av 12 v system ? Jeg har forøvrigt en sønak lader. en liten grønn en uten noen instillinger på. kun tre lamper som indikerer når det må lades, når det er ferdig og hvis det er en feil på batteri. den fulgte med vognen jeg kjøpte (brukt)

Jeg bruker 12v kun til lys, vifte osv. Sentral varmen (Primus system) har jeg ikke fått til å virke ennå så den blir ikke brukt. ikke har jeg noen varmtvann spreder heller.

Takker for all hjelp her.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Skal lader være på eller ikke? Empty
PosteTema: Re: Skal lader være på eller ikke?   Skal lader være på eller ikke? Icon_minitimeTor 3 Jul 2014 - 14:45

Dette kommer an på type lader du har. Går den automatisk over til vedlikeholdslading når batteriet er fullt så kan den stå på.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
tommyaleks




Antall Innlegg : 2
Registration date : 03.07.2014

Skal lader være på eller ikke? Empty
PosteTema: Re: Skal lader være på eller ikke?   Skal lader være på eller ikke? Icon_minitimeFre 4 Jul 2014 - 12:46

Okay. den laderen jeg har funngerer slik. når batteiet er fullt ladet så lyser det en grønn lampe, men den switsher fra grønn til gul med jevne mellomrom. Jeg får ikke fram noen data på den laderen som fulgte med vogna så aner ikke. men jeg får ut i fra at den går av og på ettersom man bruker batteriet.
Jeg får bare prøve meg fram tror jeg.

Lader type = Sønnak

Gul lampe = Lading pågår
Grønn lampe = Ferdig ladet
Rød lampe = Feil på batteri.

Takk for svar Johnny
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skal lader være på eller ikke? Empty
PosteTema: Re: Skal lader være på eller ikke?   Skal lader være på eller ikke? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Skal lader være på eller ikke?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor skal det være gulvvarme i en Knaus?
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» Hvor stive fjører skal det være på en gammel campingvogn?
» Knaus 580 batteri lader ikke.
» Hobby Easy 460 2008 - batteri lader ikke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: