CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fuktskadet Bjølseth 550

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Oggy




Antall Innlegg : 2
Registration date : 26.10.2014

Fuktskadet Bjølseth 550 Empty
PosteTema: Fuktskadet Bjølseth 550   Fuktskadet Bjølseth 550 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2014 - 18:27

Jeg har kjøpt meget rimelig en Bjølseth 550 -87 mod. Den er fuktskadet helt under bakvinduet. Er det vanligvis over vinduspakning
at vannet kan komme inn? Kan det komme via taket eller andre steder? Er det mulig å skjære/ta løs karosseriplate og renovere
bort og erstatte det ødelagte under? Alt av lys bak er borte. Kan vel være denne fukten som har ødelagt noe...
Til Toppen Go down
norbakken
CAMPER
CAMPER
norbakken


Antall Innlegg : 31
Localisation : Årnes, Akershus
Registration date : 08.09.2014

Fuktskadet Bjølseth 550 Empty
PosteTema: Re: Fuktskadet Bjølseth 550   Fuktskadet Bjølseth 550 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2014 - 21:28

Hei du.
Karosseriplatene er festet langs hjørnene, ved eventuelle langsgående lister, og rundt vinduet. Hvis skaden kun er under vinduet så er det trolig pakningen som er synderen. Hvis du har mulighet så tar du ut vinduet og løsner hele bakplata. Da kommer du til og får sett hvordan det ser ut i konstruksjonen.

Legger ved en link av hvordan jeg har gjort det på min vogn Smile

https://caravan.norwegianforum.net/t4747-min-1977-tabbert-kornett-550tl#246471
Til Toppen Go down
 
Fuktskadet Bjølseth 550
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 690
» Bjølseth 790
» Bjølseth 570
» Bjølseth 600

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: