CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøpesum campingvogn

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Beate




Antall Innlegg : 1
Registration date : 18.05.2015

Kjøpesum campingvogn Empty
PosteTema: Kjøpesum campingvogn   Kjøpesum campingvogn Icon_minitimeMan 18 Mai 2015 - 20:04

Hei.
Vi har kjøpt ny campingvogn og lurer litt på dette med kjøpesum.
Jeg har forstått det slik at hvis kursen på Euro endrer seg fra kontraktsdato til overtaksdato så må vi kanskje betale mer for vognen i norske kroner enn det som står i kontrakten. Men gjelder dette også andre veien, hvis kursen endrer seg til vår fordel...kan det da hende at vi trenger betale mindre i norske kroner enn det som står på kontrakten ?

Beate Smile
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Kjøpesum campingvogn Empty
PosteTema: Re: Kjøpesum campingvogn   Kjøpesum campingvogn Icon_minitimeMan 18 Mai 2015 - 21:38

Dersom dere skal betale kjøpesummen i Euro regner jeg med at dere betaler via nettbanken, og da blir det kursen den dagen dere betaler som bestemmer summen i norske kroner. Går kursen opp blir vogna dyrere, går den ned blir den billigere.

Dersom dere skal betale sumen i norske kroner. Det er ikke uvanlig å ha valutaklausuler i forbrukerkjøp i norske kroner heller, ser at jeg har skrevet under på det når vi kjøpte ny bil hos Møller i vinter. Hvis endringen er mer enn 6 % kan kjøpet heves, står det. Men det står ingenting om hva som skjer dersom valutaen blir billigere, så her tar nok importør/forhandler det som eventuelt måtte bli til overs.

Det bør jo være et bilag til kontrakten dere har signert som regulerer dette? Heter f.eks. Salgs- og leveringsbestemmelser.
Til Toppen Go down
 
Kjøpesum campingvogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nivåkloss til campingvogn
» Air Condition i campingvogn
» Veggfeste for TV i campingvogn
» Alufelger Campingvogn
» Bulker i campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: FRI PRAT :: FOTOPRAT-
Gå Til: