CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 15:06

Vurdere som nevn i andre tråder å kjøpe cabby årgang ca 02 til 06. type f3 størrelse ca 510 til 610.
Er det spesielle ting jeg bør være obs på?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 17:53

Johnny.

For det første er dette en av de absolutt beste vintervognene uansett hvilken type du velger av dette merket.

Cabby har jo som du vet sin unike måte å produsere vognene på med polyurethanskum,som sprøytes inn i veggene.Har selv vært på fabrikken og sett produksjonen.I følge fabrikken gjør dette det mulig å bruke mindre treverk i veggene,slik at kuldebroene blir minimale.


Vår Cabby,550,'98-modell,var meget god og varm,men slet endel med interiøret,som det året kom fra Slovenia.Holdt ikke mål,og jeg dro i skytteltrafikk mellom Mysen og Oslo med stadig nye deler.

Dette ble etter hvert forbedret,og de årsmodellene du nevner her,har bedre kvalitet i interiøret.

Stilmessig så føler jeg kanskje at modellene før '04 er mer din stil,utfra hvordan jeg kjenner deg fra forumet,og at du liker Hobby.

Da var det mer utskjæringer og litt tyngre stil på interiøret.I '04 kom interiøret vi kjenner fra dagens modeller,med alu-profiler på overskapene.(Eller er de plast som ligner på alu ???)

Mange trofaste Cabby-fans ble skuffet da '04'ene kom,og de likte ikke den nye,mer minimalistiske stilen på "snickeriene".

I dag har man vel vent seg til dette,og flere kontinentale merker har mye av det samme uttrykket.

Fukt er jo alltid en kilde til bekymring,og en Cabby kan og selvsagt ha blitt utsatt for ting og tang som gjør at det kan lure noe styggdom bak en vakker fasade.Er jo bare mennesker som har skrudd den sammen,og en liten prod-feil kan gjøre at vann har kommet inn et eller annet sted.Så-FUKTTEST min venn.

Generelt sett kan det være greit å kjøpe siste årsmodell av en eksisterende modell,da barnesykdommer kan oppstå ved et modellskifte.

Vi har en god venn her på forumet som kjenner til dette.Han får melde seg selv om han vil.Hehe !!

Ta en visuell runde utvendig,og se at alle lister er hele og ikke har fått seg en "bønne".Fort gjort at man river litt i en list når man jukker rundt på en plass hvor det er trangt f.eks.Skal ikke mye til før en liten skade kan føre til at vann slipper inn.

Ta gjerne og en tur på taket for å se om det er hel ved der.Mange tar seg en heftig runde med spaden og hakker og har seg på isen.Et spadetak gjennom alu-plata sier jo seg selv hvilken skade det kan forårsake.

Men mye av dette visste du jo....................
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 18:02

Takker Arve.
Men flere spørsmål følger.
Er jo alde i disse vognene vanligvis vel.
Hva bør en se etter her på brukt vogn?
Og mange vogner har jo gjerne stått en tid ubrukt når de er for salg.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 18:11

Johnny.

Alde ja.Prøvekjør systemet før du kjøper,og se at det er tett og fint over alt.Lukter det glykol,kan det være et tegn på at lekkasjer har oppstått,og at det ligger og lurer fukt et eller annet sted.Har sett dette på en Polar vi hadde.Stolte på forhandler,men den fukttesten hans kan han stappe opp.........Glykolvæske under gulvet ved rundsitter'n.Måtte rive opp gulvbelegg,og tørke opp i flere dager hos Norcamp,som tok den i innbytte.(PS,den var ikke kjøpt der)

Sjekk at den fyrer både på gass og 220 V.Har den stått lenge i fuktig klima,kan gassen være litt ugrei å få tent.Som regel bare å rense og tørke opp tennmekanismen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeMan 11 Feb 2008 - 18:43

johnny

husk, kjøper du vogna av forhandler, så skal du ha garanti.
Som arve skriver bak ryggen på meg her, ARVE JEG KAN LESE så hadde jeg styrt unna 06 modellen som jeg har. har vært en del barnesykdommer, som skal være fjernet på 07 og 08 modellene.Hovedproblemet på min, er at de leverte vogna med for dårlig pakning mellom profilen på overgangen tak/vegg, mi vogn var tilbake på fabrikken i fjor og fikk ettermontert dette- nå har frontveggen sprukket, noe jeg tror skyldes litt brutal behandling under denne operasjonen. så nå må vogna inn igjen. ufattelig irriterende. men det fixes self på garanti.
tror 05 modellen er bunnsolid da, naboen min har en sånn, har ikke vært en eneste lille filleting feil på den vogna ifølge han.
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 11:44

Hvor er fronten sprukket, har vært på fabrikken og gjort det samme jeg og, har ikke sett skader men må vel sjekke nå da
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 13:32

numpsey skrev:
johnny

husk, kjøper du vogna av forhandler, så skal du ha garanti.
Som arve skriver bak ryggen på meg her, ARVE JEG KAN LESE så hadde jeg styrt unna 06 modellen som jeg har. har vært en del barnesykdommer, som skal være fjernet på 07 og 08 modellene.Hovedproblemet på min, er at de leverte vogna med for dårlig pakning mellom profilen på overgangen tak/vegg, mi vogn var tilbake på fabrikken i fjor og fikk ettermontert dette- nå har frontveggen sprukket, noe jeg tror skyldes litt brutal behandling under denne operasjonen. så nå må vogna inn igjen. ufattelig irriterende. men det fixes self på garanti.
tror 05 modellen er bunnsolid da, naboen min har en sånn, har ikke vært en eneste lille filleting feil på den vogna ifølge han.

Nump.

Svensk flatpakke fra Ikea er jo ikke alltid så enkel å sette sammen da.Så jo bruksanvisningene gutta i Kristinehamn brukte for å få til et noenlunde resultat.Var noen skruer og lister til overs da vognene forlot samlebåndet.

Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 16:21

arve: kjeften.

Bjørn: sprekken gå fra aluprofilen og litt inn i retning vinduet.

og jeg tørr si det om min egen vogn, dere pretensiøse feilfrie, cobbyeiere er ikke som vanlige vogneiere!
Hurra!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 16:38

Nump.

Pøh,tør jo å innrømme at det var brødsmuler på gulvet i Bjøllen jeg og da.Ingen er feilfrie !!!!
Til Toppen Go down
bjørn
CARAVANER
CARAVANER
bjørn


Male
Antall Innlegg : 51
Age : 53
Localisation : verdal
Registration date : 20.11.2007

Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 18:22

arve:
fant brødsmuler jeg og, må være noe som nordiske bruksvogner sliter med Smile.

numpsey:
kjedelig den skaden ja, håper min ikke er sånn. skal sjekke i helga.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 20:31

ARVE skrev:
Nump.

Pøh,tør jo å innrømme at det var brødsmuler på gulvet i Bjøllen jeg og da.Ingen er feilfrie !!!!

nei, så det du sier er at morten ikke vaska vogna før du fikk den?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 20:44

numpsey skrev:
ARVE skrev:
Nump.

Pøh,tør jo å innrømme at det var brødsmuler på gulvet i Bjøllen jeg og da.Ingen er feilfrie !!!!

nei, så det du sier er at morten ikke vaska vogna før du fikk den?
det er av fulle barn og Arve man skal høre det.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 21:38

bjørn skrev:
arve:
fant brødsmuler jeg og, må være noe som nordiske bruksvogner sliter med Smile.

numpsey:
kjedelig den skaden ja, håper min ikke er sånn. skal sjekke i helga.

Bjørn.

Har bare råd til smuler vi som har så dyre vogner vettu.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitimeTir 12 Feb 2008 - 21:41

Morten E skrev:
numpsey skrev:
ARVE skrev:
Nump.

Pøh,tør jo å innrømme at det var brødsmuler på gulvet i Bjøllen jeg og da.Ingen er feilfrie !!!!

nei, så det du sier er at morten ikke vaska vogna før du fikk den?
det er av fulle barn og Arve man skal høre det.....

Morten E.

Noen må si det som det er vettu !!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Empty
PosteTema: Re: Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby   Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tips på hva jeg bør se etter ved kjøp av Cabby
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ser etter vogn trenger tips eller råd
» Ønsker tips ifm kjøp av vogn.
» Avensis '06 ble litt sigen med vogna etter.. TIPS?
» Tips for å fjerne striper i plast etter "uhell".
» Tips til kjøp av vogn med Toyota Avensis 2voksne + 3barn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: