CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Astrid Lindgrens Verden - camping

Go down 
+3
Veggis
Rudeboy
AndersW
7 posters
AvInnlegg
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 14 Apr 2016 - 11:23

Hvordan er det å besøke Astrid Lindgrens Verden i fellesferien? Og hvilke campingplasser i nærheten anbefales? Innenfor en en times avstand, og ikke altfor overfyllt og svært.
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 15 Apr 2016 - 8:58

Står noe her, men skuffende lite

http://www.alv.se/boende/camping
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 15 Apr 2016 - 9:51

Rudeboy skrev:
Står noe her, men skuffende lite

http://www.alv.se/boende/camping

Jeg vil tippe det er en rimelig stappet camping midt i fellesferien. Jeg ser Vimmerby Camping skal være fin.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 15 Apr 2016 - 14:40

Har være i Vimmerby to ganger. Den ene gangen bodde vi på Vimmerby Camping Nossenbaden. Da er du få minutters kjøring unna parken. Andre gang bodde vi på Movänta Camping ved Eksjø, omtrent en time unna. Begge plasser var helt grei, med strandlinje mot en innsjø, litt lekefasiliteter og enkel servering.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeLør 16 Apr 2016 - 7:30

Tror denne campingen er okkupert av det svenske Migrasjonsverket eller hva det heter, mao kan det være flyktninger som er innlosjert der. Sjekk ut dette før du tenker på å dra dit.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeLør 16 Apr 2016 - 19:02

Hvilken av dem?
Til Toppen Go down
cityhopper
CARAVANER
CARAVANER
cityhopper


Male
Antall Innlegg : 87
Age : 49
Localisation : Grimstad
Registration date : 29.03.2015

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeSøn 17 Apr 2016 - 14:59

Vi lå to netter på campingen til ALV i fjor sommer, dette var midt i juli. Veldig grei camping, lettvindt med ca 42 sekunder å gå bort til parken... Jentene på 10 og 12 likte seg også godt på campen der, mye nordmenn.
Var ellers innom på Katthult (der Emil-serien er innspilt) med campingvogna på slep, kan ikke si det er anbefalt - trangt å få snudd med ekvipasjen der. Men selve gården er jo artig å besøke.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 9:41

Takker for tips. Det frister å ta et par dager på ALV campingen, men jeg ser at det minker på plassene. Hvordan er det å få plass nedover langs kysten av sverige i fellesferien uten å forhådsbooke? Vi har kun reist med telt før og da finner man som regel plass uansett. Jeg liker ikke å planlegge for mye, da forsvinner noe av friheten ved å campe.
Til Toppen Go down
cityhopper
CARAVANER
CARAVANER
cityhopper


Male
Antall Innlegg : 87
Age : 49
Localisation : Grimstad
Registration date : 29.03.2015

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 13:01

Vi var innom et par steder nedover kysten i fjor, ca midt i juli. Det gikk veldig greit å droppe innom, men kommer en for sent utpå kvelden kan et kanskje bli en utfordring? Enig i at ting må tas litt på sparket når en er på campingtur.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 14:26

Kan jo foreslå Finland, som et alternativ til svenske "feriemaskiner" / campingplasser. Der er det greit å få plass, som regel tidlig om kvelden også. Smile

Men det er stille og rolige campingplasser, uten pengemaskiner som surrer og går i ett kjør. I stedenfor må ungene bruke naturmetoden. Svømme, bade, dykke, klatre, fiske - alt uten pengemas.

Men veldig midt i blinken om en vil slappe av, grille og nyte naturen på alle vis. Og kjempebra veier og motorveier med avbalansert trafikk over det meste, i motsetning til Norge og Sverige.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 14:33

Tasle skrev:
Kan jo foreslå Finland, som et alternativ til svenske "feriemaskiner" / campingplasser.  Der er det greit å få plass, som regel tidlig om kvelden også.  Smile

Men det er stille og rolige campingplasser, uten pengemaskiner som surrer og går i ett kjør.  I stedenfor må ungene bruke naturmetoden.  Svømme, bade, dykke, klatre, fiske - alt uten pengemas.

Men veldig midt i blinken om en vil slappe av, grille og nyte naturen på alle vis.  Og kjempebra veier og motorveier med avbalansert trafikk over det meste, i motsetning til Norge og Sverige.

Jeg er langt mer glad i mindre roligere campingplasser, enn svære masete "feriemaskiner". Derfor liker jeg meg bedre i innlandsnorge og fjellheimen enn for eksempel langs kysten av sørlandet. Det blir nok litt av begge deler på oss i år. Finnland er et bra forslag som jeg i grunnen ikke har tenkt særlig på, men jeg er redd det kan bli litt for langt iom at ungene blir utolmodige om det blir altfor mye kjøring.

Dersom det blir Vimmerby så tipper jeg at vi blir to, toppen tre dager like i nærheten av ALV, og så bruker vi eventuelt en uke på hjemturen via kysten av sverige. Eller noe helt annet;)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 15:43

Kan jeg få foreslå å dra en tur innom Töreboda ved Götakanalen I Sverige? Vi har vært der et par ganger. Flott å sykle langs kanalen, stoppe innom en av de flotte slusekafeene, campe på en av de mange små oppstillingsplassene for vogner og bobiler langs kanalen.
http://www.torebodacamping.se/
http://www.gotakanal.se/sv/
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
cityhopper
CARAVANER
CARAVANER
cityhopper


Male
Antall Innlegg : 87
Age : 49
Localisation : Grimstad
Registration date : 29.03.2015

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeTor 26 Mai 2016 - 16:19

Johnny skrev:
Kan jeg få foreslå å dra en tur innom Töreboda ved Götakanalen I Sverige? Vi har vært der et par ganger. Flott å sykle langs kanalen, stoppe innom en av de flotte slusekafeene, campe på en av de mange små oppstillingsplassene for vogner og bobiler langs kanalen.
http://www.torebodacamping.se/
http://www.gotakanal.se/sv/

Godt tips dette, ser trivelig ut!
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 27 Mai 2016 - 8:47

Johnny skrev:
Kan jeg få foreslå å dra en tur innom Töreboda ved Götakanalen I Sverige? Vi har vært der et par ganger. Flott å sykle langs kanalen, stoppe innom en av de flotte slusekafeene, campe på en av de mange små oppstillingsplassene for vogner og bobiler langs kanalen.
http://www.torebodacamping.se/
http://www.gotakanal.se/sv/

Har dere campet på campingen, eller langs kanalen? Takk for tips Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 27 Mai 2016 - 10:34

Vi har campet på campingen ved Töreboda 2 ganger. Den ene gangen lå vi på en av plassene som har strøm, vann og gråvannstømming på oppstillingsplassen. Andre gangen vi var der lå vi nede ved kanalen men der er det ikke strøm.
Fin og trivelig plass med svømmebasseng og andre aktiviteter. Sykkelutleie rett bortenfor campingen. Anbefaler absolutt sykkelturer langs kanalen med innlagt stopp på rasteplasser og kafeer langs kanalen. Mye båttrafikk langs kanalen som også er med på å sette et flott preg på turen.
Mange som også valgte å parkere på Stellplasser langs kanalen. Her er en fin slik plass.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 8 Jul 2016 - 10:08

Det ble ikke sverige i år. Vi reiser til sørlandet i morgen, men jeg har ikke helt bestemt meg for hvor vi skal campe. Vi var på Skottevik i fjor, men der trivdes vi ikke. Jeg har vært på hamresanden noen ganger, og der er det jo helt ok, samme med sjøsanden, men det blir litt stort og tett. Men det kan også hende vi ender opp i Grimstad eller Lillesand. Kom gjerne med campingtips. Ikke for stort, men koselig og familievennelig. Vi har vært noen ganger på Nidelva camping i Arendal og der liker vi oss godt. Vi reiser videre til Danmark på tirsdag med to andre par, og da er målet legoland og vi har bestemt oss for Riis feriesenter som vi har fått anbefalt. Ellers blir det sikkert noen stopp på vei ned og opp.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 8 Jul 2016 - 20:20

Kanskje Bie i Grimstad kan være et alternativ. Lå der ei helg i fjor og trivdes bra.
http://www.bieapart.no/index.html#hjem
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeFre 8 Jul 2016 - 23:14

Takk for tips. Jeg sendte en mail til Tingsaker i Lillesand og der var det vanskelig å finne plass, men jeg skal ringe igjen i morgen. God mulig det blir Grimstad dersom det er fullt i Lillesand.
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitimeSøn 31 Jul 2016 - 0:15

Det ble Tingsaker de første dagene før vi reiste til Danmark og enda opp på Kattegat strand camping i Øster hurup. Planen var å reise til Vejle og legoland, men været var såpass ustabilt at vi tok en avgjørelse på ferja om å reise etter sola. Campingen var dyr, men meget bra stadard og mange muligheter. Vi ble der en uke og ungene storkoste seg. Dessverre var været veldig skiftende. Etter Danmark hadde vi to netter på Flateland camping i Valle, og dette er en plass vi har blitt veldig glade i. Den siste uken tilbrakte vi på Telnes-sanden camping som er en annen favoritt. Skiftende vær over hele fjøla, men det bli i hvert fall to dager med bading i Seljord.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Astrid Lindgrens Verden - camping Empty
PosteTema: Re: Astrid Lindgrens Verden - camping   Astrid Lindgrens Verden - camping Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Astrid Lindgrens Verden - camping
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Camping Citta di Milano og Camping Spiaggia ved Como
» Lilleby Camping (Göteborgs Camping Lilleby)
» Bevø camping
» Camping nær Blaker
» sverige camping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: