CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde 3010

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Walder




Antall Innlegg : 2
Registration date : 28.03.2016

Alde 3010 Empty
PosteTema: Alde 3010   Alde 3010 Icon_minitimeTor 11 Mai 2017 - 10:09

Hei

Jeg har en Knaus royale med Alde 3010. Sirkulasjonspumpa i glykoltanken har stoppet.
Hentet vogna etter vinterlagring og startet opp alt sammen da fungerte ting greit. Satte opp temperatur til 19 grader og den gikk som den skulle i noen dager. Alden fungerer og jeg har gulvvarme men, temperaturen datt raskt når denne pumpa stoppet. Rugget på ledningene og fikk den i gang igjen, men den hadde en ulåt når den startet og etter noen minutter gikk den normalt. I dag når jeg sjekket vogna hadde den stoppet igjen. Jeg er helt fersk som vogneier og har egentlig ikke peiling på hva jeg driver med.
Spørsmålet er om disse pumpene ryker med jevne mellomrom? Bør jeg bestille ny med en gang eller er det noen lure triks for å finne ut om den er i stykker? Vil en ufaglært person med 17 tommeltotter kunne skifte denne selv?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde 3010 Empty
PosteTema: Re: Alde 3010   Alde 3010 Icon_minitimeFre 12 Mai 2017 - 14:33

Hei. Pumpa er enkel å bytte så det krever ikke store kunnskapen. Hender at disse pumpene som står i beholderen skaper problemer og må byttes. Går utfra at det er ei 12v pumpe det er snakk om. Du kunne jo prøve med ei prøvelampe eller et voltmeter om pumpa får strøm når den har stoppet opp bare for å utelukke andre feilkilder.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Walder




Antall Innlegg : 2
Registration date : 28.03.2016

Alde 3010 Empty
PosteTema: Re: Alde 3010   Alde 3010 Icon_minitimeFre 12 Mai 2017 - 14:41

Takk for svar.
Det er 12v pumpe. Jeg kan prøve med en lampe å se hva som skjer.
Fikk den i gang i går igjen. men den går veldig sakte og lager rar lyd. Den stoppet ganske raskt etter at jeg fikk den til å gå. Gjorde dette flere ganger. samme lyden og samme hastighet hver gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde 3010 Empty
PosteTema: Re: Alde 3010   Alde 3010 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde 3010
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3010
» Sirkulasjonspumpe 12 V i Alde 3010.
» Drypper fra avluftningsventil ALDE 3010
» gass alde 3010
» Alde 3010 Gas Failure

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: