CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Høyde på tilhengerfeste

Go down 
AvInnlegg
Stardustsilver
CARAVANER
CARAVANER
Stardustsilver


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 54
Localisation : Oppland
Registration date : 18.02.2008

Høyde på tilhengerfeste Empty
PosteTema: Høyde på tilhengerfeste   Høyde på tilhengerfeste Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 17:15

Jeg har en ny Mondeo med avtagbart hengerfeste , på et annet forum har vi begynt å diskutere om disse bilene har fått montert rett høyde på krokene, da det finnes forskjellige kroker/høyder. Bilen min har da en høyde fra toppen av kula og ned til bakken på 48 cm, og jeg har automatisk nivåregulering på bilen, så den vil/skal ikke synke noe særlig ned. Er dette høyt ? Vil bakenden på vogna tippe mye nedover med denne høyden på kula. Andre biler ligger kanskje 5-6 cm lavere på kulehøyden.

Hva mener dere burde være rett høyde på kula for at vogna skal ligge "rett" etter bilen ?
Til Toppen Go down
http://picasaweb.google.co.uk/Stardustsilver08/Mondeo
Gjest
Gjest




Høyde på tilhengerfeste Empty
PosteTema: Re: Høyde på tilhengerfeste   Høyde på tilhengerfeste Icon_minitimeSøn 2 Mar 2008 - 17:24

Hei

jeg syntes dette var vel høyt ja.....

Jeg har en Santa-Fe og trekker en Bjølseth 790, kula er 44,5 cm over flate garasjegulvet. dette er etter min mening, mere enn høyt nok...

Den forrige Santa-Fe'n jeg hadde var ca 40 cm opp til kulas topp, etter jeg satte den i nedre stilling. da lente vogna seg litt fremover, og det ga litt ekstra høyde ved feks ombordkjøring på ferger...

Nå har ikke dette vært noe problem, siden jeg er svært forsiktig, og vet om dette..... men det er vel lite klaring bak der, syntes jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Høyde på tilhengerfeste Empty
PosteTema: Re: Høyde på tilhengerfeste   Høyde på tilhengerfeste Icon_minitimeMan 3 Mar 2008 - 13:50

min V70 har 44cm over garasjegulvet! passe høyde, men ville ikke hatt det høyere!
lavere enn det så går bøylen under vogndraget nedi på farts humpene!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Høyde på tilhengerfeste Empty
PosteTema: Re: Høyde på tilhengerfeste   Høyde på tilhengerfeste Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Høyde på tilhengerfeste
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 13 pols kontakt på tilhengerfeste
» Høyde reisefortelt
» Høyde Platting vs vogn
» Høyde platting vs Hobby 720.
» Høyde fra bakke til hjulbue - 650 kfu 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: