CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lekkasje fra Truma varmetank

Go down 
2 posters
AvInnlegg
KjetilK
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Localisation : Hallenskog, Røyken
Registration date : 20.12.2016

Lekkasje fra Truma varmetank Empty
PosteTema: Lekkasje fra Truma varmetank   Lekkasje fra Truma varmetank Icon_minitimeMan 14 Aug 2017 - 12:00

Hei!

Vi har vært på tur i sommer med vår gamle 560 Prestige UL fra 1998, og etterhvert begynte det å komme en del vann fra varmtvannsberederen i fronten. Den likner på denne her, vi har altså luftbasert varme, og jeg la spesielt merke til at luftrørene inn og ut av varmeveksleren var våte. Derfor tenker jeg at det er en lekkasje i varmeveksleren et sted.

Denne vogna har nok ikke vært kjørt så mye før, men for oss er den en kjørevogn, så den har nok fått ristet seg mer enn den er vant til. Er det noe som oppstår i sånne situasjoner som enkelt kan fikses, eller bør jeg rett og slett bytte den? Den koster jo ikke all verden.

Forresten, jeg har en bitteliten lekkasje fra hovedvanntanken også, men jeg har ikke funnet ut hvor. Jeg byttet pakningen til krana som benyttes til å tappe den tom, den var sprukken, men det fikset ikke problemet. Er en sånn tank noe man forventes å måtte bytte etter 20 år? Noen ide om hvor jeg i tilfelle får kjøpt en ny?
Til Toppen Go down
http://kjetil.kjernsmo.net/
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Lekkasje fra Truma varmetank Empty
PosteTema: Re: Lekkasje fra Truma varmetank   Lekkasje fra Truma varmetank Icon_minitimeMan 14 Aug 2017 - 12:39

Det er vel ikke noe unormalt i at varmtvannsberedere fryser sundt og disse kan skiftes. Den må vel demonteres for å finne feilen og ta det derifra.

Nye vanntanker finnes også i handelen, men demontering må vel til her også for å finne årsak.

Forhandler er et godt sted å begynne, ofte er prisen helt ok også.
Til Toppen Go down
 
Lekkasje fra Truma varmetank
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trøbbel med Truma Ultraheat og Truma vannvarmer.
» Lekkasje i takvindu
» Lekkasje tak campolaris
» Lekkasje i frontvindu.
» Lekkasje fra vannkran på bad

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: