KjetilK COMBI CAMPER
Antall Innlegg : 24 Localisation : Hallenskog, Røyken Registration date : 20.12.2016
| Tema: Lekkasje fra Truma varmetank Man 14 Aug 2017 - 12:00 | |
| Hei! Vi har vært på tur i sommer med vår gamle 560 Prestige UL fra 1998, og etterhvert begynte det å komme en del vann fra varmtvannsberederen i fronten. Den likner på denne her, vi har altså luftbasert varme, og jeg la spesielt merke til at luftrørene inn og ut av varmeveksleren var våte. Derfor tenker jeg at det er en lekkasje i varmeveksleren et sted. Denne vogna har nok ikke vært kjørt så mye før, men for oss er den en kjørevogn, så den har nok fått ristet seg mer enn den er vant til. Er det noe som oppstår i sånne situasjoner som enkelt kan fikses, eller bør jeg rett og slett bytte den? Den koster jo ikke all verden. Forresten, jeg har en bitteliten lekkasje fra hovedvanntanken også, men jeg har ikke funnet ut hvor. Jeg byttet pakningen til krana som benyttes til å tappe den tom, den var sprukken, men det fikset ikke problemet. Er en sånn tank noe man forventes å måtte bytte etter 20 år? Noen ide om hvor jeg i tilfelle får kjøpt en ny? | |
|
Fjell_fant ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 591 Registration date : 18.06.2012
| Tema: Re: Lekkasje fra Truma varmetank Man 14 Aug 2017 - 12:39 | |
| Det er vel ikke noe unormalt i at varmtvannsberedere fryser sundt og disse kan skiftes. Den må vel demonteres for å finne feilen og ta det derifra.
Nye vanntanker finnes også i handelen, men demontering må vel til her også for å finne årsak.
Forhandler er et godt sted å begynne, ofte er prisen helt ok også. | |
|