CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 12v sikringsboks Knaus

Go down 
3 posters
AvInnlegg
TM




Antall Innlegg : 1
Registration date : 25.03.2018

12v sikringsboks Knaus  Empty
PosteTema: 12v sikringsboks Knaus    12v sikringsboks Knaus  Icon_minitimeSøn 25 Mar 2018 - 20:49

Hei Smile

Nå har jeg gitt opp, men er det noen som vet om hvor man finner sikringer i en Knaus Azur 540 fra 1998? Har omtrent saumfart hele vogna, uten å finne annet enn koblingsbokser med "sukkerbiter".

Har dessverre fått problemer med 12v på noe belysning i vogna, lampe på bad samt utelampe virker ikke. Har sjekket pærer i begge lampene og de er ok. Annen belysning, som bak, stue og kjøkken, fungerer som normalt. Noen som har en tanke om hva som kan være årsaken? Lurer litt på ledningsbrudd, men det var noen som sa jeg måtte sjekke sikringer, men disse klarer jeg jo ikke å finne. Smile

Håper noen her har en tanke om hvor/hva/hvorfor. Uansett sier jeg på forhånd takk for alle svar.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

12v sikringsboks Knaus  Empty
PosteTema: Re: 12v sikringsboks Knaus    12v sikringsboks Knaus  Icon_minitimeTir 27 Mar 2018 - 9:49

Litt i tvil om hva som bør svares på her. Har du batteri/lader eller 230/12v omformer?
Dersom du har batteri/ lader så bør sikringene være i nærheten av batteriet. Har du omformer så kan sikringene være i omformeren eller rett etter omformeren. Dette er teorien. Men du kan gjerne ha en vogn der noen har fjernet sikringsholderne og mekket sine egne løsninger. I slikt tilfelle bør 12v anlegget ikke brukes før det er sikret med riktige sikringer.
Ledningsbrudd hører til sjeldenhet men korroderte koblinger kan skape mye trøbbel. Og da må man gjerne sjekke alle mulige kontaktpunkter underveis fra strømkilden til forbrukere.
Noe mere kan jeg ikke hjelpe deg med uten noe mere opplysninger om anlegget.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

12v sikringsboks Knaus  Empty
PosteTema: Re: 12v sikringsboks Knaus    12v sikringsboks Knaus  Icon_minitimeOns 28 Mar 2018 - 21:47

Får bare si "amen" til Johnnys innlegg:
Sikringene bør (og skal) sikre hele kursen, og derfor sitte helt nær der 12 V begynner.  Ved batteri eller lader/omformer.  I en eller annen form.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





12v sikringsboks Knaus  Empty
PosteTema: Re: 12v sikringsboks Knaus    12v sikringsboks Knaus  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
12v sikringsboks Knaus
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lokasjon på sikringsboks
» Knaus 450 FU
» Knaus 680 UFK
» Knaus 780
» Knaus 500 QDK

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: