CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vann til toalett

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Tor Morten




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.05.2018

Vann til toalett Empty
PosteTema: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeOns 30 Mai 2018 - 8:16

Hei
Jeg har en Adria 2007 mod. Etter vinteren kommer det ikke vann fram til toalettet. Det er en felles vannpumpe for toalett og vasker. Pumpa går når jeg trykker på spyleknappen men det er noe som stenger. Noen som har noen ide'er?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeLør 2 Jun 2018 - 20:43

Min mistanke er at det har vært litt vann i slangen ved siden av toalettet et sted.  Og at vannet har frosset og sprengt hull i plasten i løpet av vinteren.  Når pumpa går så pumpes vann ut gjennom denne skaden, og ikke til toalettet.

Det er min første tanke...

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeLør 2 Jun 2018 - 22:26

Vet ikke hva slags toalett det er, men er det Thetfor med denne magnetventilen inne i selve toalettet så fant jeg ut følgende:
-Det er ikke montert slangeklemmer på dette, simpelthen for at om det er vann som fryser så hopper slangen av istedet for at ting fryser i stykker. Og selv om det er kronglete å komme til på eldre vogner, så er det gratis å utbedre. ca 10 skruer som må skues opp, og med et lite speil samt lite god arbeidsstilling så er det en grei sak å fikse. Det første som må gjøre er å skru ned 3 stk buer, med 2 skruer i hver. Så er det et slags Y-stykke på hver side av selve potta som må skrues av, 2 + 2 skruer. Da får du løftet opp setet på toalettet.
Til Toppen Go down
Tor Morten




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.05.2018

Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeSøn 3 Jun 2018 - 10:40

Hei
Magnetventil som har slått seg vrang høres ut som en løsning på problemet. Takker for svaret.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeSøn 3 Jun 2018 - 16:39

Nå sa jeg ikke at selve magnetventilen har problemer, men slangen kan ha blitt presset av. Koblingen, lik Gardene hageslange, kan også ha sprukket. Det er det skrevet om i en annen tråd for litt siden.
Koble av og sjekk før du kjøper, det er det beste å gjøre nå. Men det er knotete, det må du bare ha i tankene. Men ikke umulig.
Til Toppen Go down
Tor Morten




Antall Innlegg : 3
Registration date : 30.05.2018

Vann til toalett Empty
PosteTema: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeOns 6 Jun 2018 - 19:02

Hei
Nå har jeg demontert toalettet (Thetford C) og det er ingen brudd og magnetventilen virker (koplet direkte til 12V) men ventilen får ikke strøm når jeg trykker på spyleknappen. Testet el-koplingene som synes ok- Frustrende Sad
Til Toppen Go down
Kabe780KS




Antall Innlegg : 9
Registration date : 11.06.2018

Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitimeMan 11 Jun 2018 - 17:37

Sjekk sikring og mikrobryter i kasett luka for toalett.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vann til toalett Empty
PosteTema: Re: Vann til toalett   Vann til toalett Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vann til toalett
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» vann påfylling av toalett
» Thetford Toalett
» Vedlikehold av inkontinent toalett...
» Thetford C402 toalett
» skifte spylerpumpe til toalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: