CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vann påfylling av toalett

Go down 
+5
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Camping Kai
bjugin
9 posters
AvInnlegg
bjugin




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.07.2011

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:42

Jeg har nettopp kjøp en 650 kfu 2004 mod og de som har brukt vogna før har ikke brukt toalettet så nå lurer jeg på hvordan en fyller på toalettet. Har lest lit i instruksjonsboken men jeg lurer på om det mangler en del som skal kobles på
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:47

bjugin skrev:
Jeg har nettopp kjøp en 650 kfu 2004 mod og de som har brukt vogna før har ikke brukt toalettet så nå lurer jeg på hvordan en fyller på toalettet. Har lest lit i instruksjonsboken men jeg lurer på om det mangler en del som skal kobles på

Du vipper ut røret over kasetten og mener det skal være med en trakt du skal bruke oppi den. Jeg brukte forøvrig aldri den så det går fint uten.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:47

Kommer vel an på hvilken toalett du har, men om det er en Thetford C400 type ( http://www.thetford.com/HOME/Products/PermanentToilets/C402CCassette/tabid/113/Default.aspx ) så er det påfylling gjennom et rør som er tilgjengelig fra luken der du tar ut dokassetten. Antar det er påfylling av spylevann du tenker på....?

Nr 3 på denne tegningen:
vann påfylling av toalett  C400expl
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:48

Der var du for kjapp Kai Very Happy

Jeg bruker heller aldri trakten (nr 13)
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:51

Trives fortsatt i varmen ? Hvor lenge blir dere ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:51

Trakt? Er ikke den for levering inne da? What a Face

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:52

Jan Ole skrev:
Trakt? Er ikke den for levering inne da? What a Face


ler ler ler

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








vann påfylling av toalett  Caravan
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:53

Camping Kai skrev:
Trives fortsatt i varmen ? Hvor lenge blir dere ?
Stortrives Very Happy

Tipper vi begynner hjemreisen 12. Eller senest 13.
Til Toppen Go down
bjugin




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.07.2011

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 22:57

Lars Egil skrev:
Kommer vel an på hvilken toalett du har, men om det er en Thetford C400 type ( http://www.thetford.com/HOME/Products/PermanentToilets/C402CCassette/tabid/113/Default.aspx ) så er det påfylling gjennom et rør som er tilgjengelig fra luken der du tar ut dokassetten. Antar det er påfylling av spylevann du tenker på....?

Nr 3 på denne tegningen:
vann påfylling av toalett  C400expl

der det rette toalettet men jeg mangler røret som er merket med nr 3 på tegningen eller er det lagt på en plass i vogna som jeg ikke har funnet enda
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 23:07

Lars Egil skrev:
Camping Kai skrev:
Trives fortsatt i varmen ? Hvor lenge blir dere ?
Stortrives Very Happy

Tipper vi begynner hjemreisen 12. Eller senest 13.

Da treffes vi så vidt, vi ankommer sannsynelig den 11. Er det fyrverkeri den 11 ?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 23:25

Bruk "generell prat" ved utenomsnakk

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








vann påfylling av toalett  Caravan
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn


Male
Antall Innlegg : 148
Localisation : Spydeberg
Registration date : 29.11.2010

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTir 5 Jul 2011 - 23:44

bjugin skrev:


der det rette toalettet men jeg mangler røret som er merket med nr 3 på tegningen eller er det lagt på en plass i vogna som jeg ikke har funnet enda


Ved siden av det blanke røret som viser hvor mye vann det er igjen i tanken skal du finne denne påfyllingen. Så sant den ikke er demontert, så er det bare å "svinge" det ut.

Til Toppen Go down
bjugin




Antall Innlegg : 6
Registration date : 05.07.2011

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeOns 6 Jul 2011 - 0:08

da må det blit fjærnet for det er ikke der det skal vær etter tegninge, for der er det bare et hull for plassering av røret. Må vell kontakte selgeren å høre om han vet om hvor han har gjort av den. Takk for hjelpen Very Happy
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeOns 6 Jul 2011 - 20:26

Og husk at påfyllingsrøret har vannlås, slik at det fylles til randen. Da må en bare fortsette å pøse på til du når max-merket, som er markert i trakten du setter på. Jeg var ikke oppmerksom på dette, og trodde at tanken var full, mens den i realiteten var tom. Det finnes en egen tråd om dette. I ettertid har jeg lest bruksanvisningen på nytt for å se om dette var noe jeg burde forstått med en gang, men jeg synes fortsatt at den er uklar vedrørende denne vannlåsen.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeOns 6 Jul 2011 - 22:58

Veggis skrev:
Og husk at påfyllingsrøret har vannlås, slik at det fylles til randen. Da må en bare fortsette å pøse på til du når max-merket, som er markert i trakten du setter på. Jeg var ikke oppmerksom på dette, og trodde at tanken var full, mens den i realiteten var tom. Det finnes en egen tråd om dette. I ettertid har jeg lest bruksanvisningen på nytt for å se om dette var noe jeg burde forstått med en gang, men jeg synes fortsatt at den er uklar vedrørende denne vannlåsen.

https://caravan.norwegianforum.net/t2884-toalettpumpa-gar-men-det-sluttet-a-komme-vann

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








vann påfylling av toalett  Caravan
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTor 7 Jul 2011 - 14:03

...helt tilfeldig har jeg en egen side om fylling på do :-)

http://www.campist.info/utstyrstips/utstyrstips/136-toalett-i-c-ampingvogn


jeg strevde litt i starten. Om det er en samme do du har, så kan kanskje denne være til hjelp!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTor 7 Jul 2011 - 19:49

Hmmm, hadde jeg lest Campist sin artikkel på forhånd, hadde det vært en tråd mindre her på forumet. Men godt å se det er flere som har knotet med dette Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTor 7 Jul 2011 - 20:39

Veggis skrev:
Hmmm, hadde jeg lest Campist sin artikkel på forhånd, hadde det vært en tråd mindre her på forumet. Men godt å se det er flere som har knotet med dette Smile
finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar
Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeTor 7 Jul 2011 - 21:36

Veggis skrev:
Hmmm, hadde jeg lest Campist sin artikkel på forhånd, hadde det vært en tråd mindre her på forumet. Men godt å se det er flere som har knotet med dette Smile

He he..... er en grunn til at jeg har lagt den hjemmesiden som en link på "portalen" Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








vann påfylling av toalett  Caravan
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitimeFre 8 Jul 2011 - 8:19

Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Sponsored content





vann påfylling av toalett  Empty
PosteTema: Re: vann påfylling av toalett    vann påfylling av toalett  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
vann påfylling av toalett
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vann til toalett
» Bjølseth 680m påfylling av glykol
» Thetford Toalett
» Thetford toalett
» Fuger på toalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: