CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
aseoghenrik




Antall Innlegg : 17
Registration date : 12.05.2017

Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitimeTor 2 Aug 2018 - 13:30

Hei,

googlet litt etter gassalarmer for campingvogn. Propan og CO-alarmer er sikkert lurt, men lurte også litt på dette med narkosegassalarm. Blir jo fort noen hundrelapper eller mer, så jeg lurte litt på om det er verdt den eventuelle ørlille reduksjonen i risiko man kanskje får.

Så fant jeg denne linken:

https://oldcampisten.weebly.com/gasoverfald-sker-det.html

og ut fra det som står der, virker dette med narkosealarm egentlig helt meningsløst. Stemmer det som står der? Bl.a. dette med at det er i praksis omtrent umulig for evt forbrytere å dosere gassen riktig, og at de risikerer å ta livet av noen i vogna (og dermed gjøre seg til mordere) hvis de bare sprayer inn litt for mye gass? Det virker på en måte rimelig for meg, mtp all ekspertisen som må til ved et sykehus for å passe på når noen skal legges i narkose.

Henrik
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 49
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Re: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitimeTor 2 Aug 2018 - 14:24

om det koster noen hundrelapper for en alarm som vil vekke deg om noen likevel forsøker å dope dere ned, tar du sjangsen? jeg for min del velger å være på den sikre siden..
Til Toppen Go down
aseoghenrik




Antall Innlegg : 17
Registration date : 12.05.2017

Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Re: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitimeTor 2 Aug 2018 - 14:52

ulven skrev:
om det koster noen hundrelapper for en alarm som vil vekke deg om noen likevel forsøker å dope dere ned, tar du sjangsen? jeg for min del velger å være på den sikre siden..

Jo, men problemet er at det kan man si om hva som helst. Om det fantes en alarm til noen hundrelapper som ville vekke deg om et romvesen forsøker å bortføre deg, ville du tatt sjansen på å ikke kjøpe den?

Poenget her er altså at den linken påstår at dette med narkosegass-angrep er et ikke-eksisterende problem, nesten like usannsynlig som å bli bortført av et vesen fra det ytre rom. Og hvis det stemmer, er jo narkosegass-alarmer fullstendig bortkastede penger.

Henrik
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3361
Registration date : 19.01.2012

Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Re: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitimeTor 2 Aug 2018 - 17:07

Har aldri trodd en døyt på dette. Prisen for å fylle opp ei vogn er høy da det er mye rom som skal fylles. Og jeg har heller ikke sett en eneste rapport som underbygger dette. Så inntil videre tror jeg at de som mener de er dopet ned har vært ute for noe helt annet.Blir litt som myten om hvite kassebiler når noen sier at de er blitt forfulgt av fremmede. Alltid er det hvite kassebiler, google selv så dser man det.

Døra på mi vogn er rimelig sikker for innbrudd, da må glasset ødelegges. Danske Peer Neslein laget en snedig innretning for å hindre innbrudd mens han sov, og han har tilbragte hundrevis av netter i vogn og bil. Tar min litt forholdsregler så unngår man innbrudd. Ei vogn med den gamle dørlåsen åpnes med en ispinne, det gjorde jeg selv. Da kjøpte jeg en lås fra Fiamma som kunne brukes når vi parkerte, dog ikke om natten. Om natten hadde jeg ei lenke festet rundt innsiden av dørlåsen og til ei skapdør. Ville noen inn så ble det både mye bråk og vanskelig uten å ødelegge døra.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Re: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitimeSøn 5 Aug 2018 - 20:41

Man kan jo også kjøpe NX 5 og dermed få alarm både for røyk, gass og innbrudd, og være på den sikre siden. Koster tross alt ikke mer enn en egenandel, og så er man i alle fall litt tryggere, ikke så dumt det, synes jeg. Men her får jo hver enkelt bestemme utfra egne preferanser. Tar selv alltid på sikkerhetsele når jeg kjører, selv om det er sjelden jeg får bruk for den, hittil aldri, men likefullt kommer den alltid på.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Empty
PosteTema: Re: Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?   Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gassalarm og narkosegass - er det bortkastede penger?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gassalarm
» Montering av gassalarm
» Montere gassalarm
» strømeliminator til gassalarm
» Hvor plassere gassalarm i KFUen?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: