CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Olsen17




Antall Innlegg : 3
Localisation : Lofoten
Registration date : 07.10.2018

Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Empty
PosteTema: Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode   Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Icon_minitimeSøn 7 Okt 2018 - 17:16

Jeg har kjøpt meg en 1990-modell Polar pickup-camper. (Dette er altså en boenhet som har mye til felles med en campingvogn, men som settes på lasteplanet til en pickup i stedet for å henge på slep på egne hjul.)

Camperen kobles til hengerkontakten på pickupen, bl.a. for å hente strøm til varmeapparat, vannpumpe, innvendig lys og 12V-uttak. Og her kommer jeg til spørsmålet mitt. Det første strømmen går til, er en liten komponent som jeg ikke klarer å identifisere. Jeg lurer på om det kan være en sikring, men jeg er slett ikke sikker. Den er merket Alde, men har ikke noe delenummer. Bare telefonnr og adresse til Alde. Strømmen går gjennom denne delen, før den går videre til varmeapparatet og strømforbrukerne i interiøret.
Delen jeg lurer på, ser slik ut: (Slangen som går forbi, er ikke noe å bry seg om. Det er bare lufteslangen fra ekspansjonstanken til varmesystemet.)
Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode 9-MpGpTvyKRaAo-EPPancfAwgVeYzlQadOO3aN3MglA2eYjxO7D5Ytfm9ZgAd334YkJ-4RBEREnKuO-2MUt8kp4LY6suvZ90upr6eHQXntrEwZ3ZKstYzQtB2dfQQLTH2mENFzLp=w2400
Strømmen fra bilen kommer inn på høyresiden, og går videre fra venstre side. Hvis noen kan forklare meg hva dette er, setter jeg stor pris på hjelpen. Varmeapparatet er en Primus 2440 panne, hvis det hjelper.
Slik ser delen ut på baksiden:
Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode D7xjaCfHFFpakQWkuWeg_H13SfgpptLrMOlZw5VauuPWglm4REntHmmsfQ7TNQoIuD0mqyBuVnaYf_MXXBdMIqOz1Db2dJz0YSudT_sMqEOPlri2MXZe2ICouteEtJ6qMR76CVlG=w2400


Flere bilder her: https://photos.app.goo.gl/5gHrx1TcUeMXCFdJ6


Sist endret av Olsen17 den Man 8 Okt 2018 - 10:25, endret 1 gang (Reason for editing : La til hva det er i tittel)
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Empty
PosteTema: Re: Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode   Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Icon_minitimeSøn 7 Okt 2018 - 21:30

det er en diode...
Til Toppen Go down
Olsen17




Antall Innlegg : 3
Localisation : Lofoten
Registration date : 07.10.2018

Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Empty
PosteTema: Re: Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode   Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Icon_minitimeMan 8 Okt 2018 - 10:30

Aha. Tusen takk. Det forklarer den påklistrede pilen. Da burde jeg selvfølgelig ha nevnt i første innlegg at camperen har opplegg for eget batteri, selv om det ikke er batteri i den for tiden. Batteriopplegget er slik at batteriet blir stående i direkte kontakt med alle strømforbrukerne innvendig, og altså ledningen som går ut fra venstre side av dioden. Høres det da riktig ut av hensikten med dioden, er å hindre strøm fra camperens eget batteri i å gå til bilen? Med andre ord å skille camperbatteriet og bilbatteriet på et vis?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Empty
PosteTema: Re: Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode   Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby
» Fyring, vinterbruk annet. 610 85 eller 87 modell
» Kontrollpanel på Hobby 720 helt død
» Hvorfor Italia eller Øland?????? vi har jo dette i Norge....
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: