CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby

Go down 
AvInnlegg
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitimeTir 14 Jun 2011 - 13:22

Vi har originalmontert Autark (12 V) i vår Hobby. Den har stått uten strøm tilkoblet i fire uker, og noen (han er innom av og til) har glemt å slå av 12 V anlegget. Det har tappet ut batteriet, og nå står lysdioden på panelet og blinker rødt. Det er bilde av en diode ved siden av lysdioden. Den slutter ikke å blinke i løpet av lørdagen, og nå har jeg tatt ut sikringen til laderen. Noen ide om hva blinkingen indikerer? Hverken bruksanvisning eller googling har hjulpet - Forsøker nå og lade opp batteriet med en lit dummere lader...
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Re: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitimeOns 15 Jun 2011 - 22:15

OK - det er bevist igjen - manns minne er kort, veldig kort. Som den flinke vogneier jeg er hadde jeg tatt ut sikringen til batteriet for å unngå utladning, sikketr fordi jeg ikke hadde 13 mm nøkkel tilgjengelig. Dette var tross alt første gang vi hadde vogna på vinterlagring. Sikring i - alt OK. Blinkingen betyr mao på at det er brudd i 12 Vkretsen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Re: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitimeOns 15 Jun 2011 - 22:34

Sett inn 12V hovedbryter, jeg monterte det i en familie-Hobby straks den var på tunet!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Re: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitimeOns 15 Jun 2011 - 22:54

Sikkert en god ide! Får kaste meg over det en dag. Tenkte også å sette meg til med skjemaet fra bruksanvisningen, men det står at Autark er beskrevet i et eget hefte (som jeg ikke har). Det er jo tross alt en On/Off bryter på samme panelet som lysdioden, men er ikke brått sikker på hvilken side av laderen den står,
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Re: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitimeOns 15 Jun 2011 - 23:01

Og ta med en leder til minus, og kjøp en liten diode. Det monterte jeg, og da ser en alltid status.

Jeg kjøpte en liten en på Torshov bilrekvisita. Biltema har sikkert også. I min vogn står den rett imot døra, så jeg kan ikke unngå å se den når jeg låser.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Empty
PosteTema: Re: Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby   Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Blinkende rødt lys ved diode - Autark i Hobby
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Autark pakke fra Hobby
» Koble fra batteri på Hobby Autark
» Er dette en sikring, eller noe helt annet? Det var en diode
» Blinkende posisjons- og kjørelys
» Alde 3000 stopper etter en stund på gass og rødt lys lyser!!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: