CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Primus 2440 varmer dårlig

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Olsen17




Antall Innlegg : 3
Localisation : Lofoten
Registration date : 07.10.2018

Primus 2440 varmer dårlig Empty
PosteTema: Primus 2440 varmer dårlig   Primus 2440 varmer dårlig Icon_minitimeTor 11 Okt 2018 - 18:58

Hei. Jeg har en Polar pickup-camper fra 1990. Denne har Primus 2440 sentralfyr. Den går kun på gass, har ikke elpatron.
Problemet er at den varmer for lite. Det tar flere timer å heve temperaturen inne med 5 grader. Primusen skal ha varmeeffekt på 2500W, og camperen skal kunne brukes i ned til -20 grader ifølge reklamen. Så her må noe være galt.
Det høres ut som om sirkulasjonspumpa går, og radiatorene blir etterhvert lunkne når varmeren har stått på lenge nok. Men altså ikke særlig varme. Er det noen som har erfaring med gamle Primus-varmere, og har noen ide om hva årsaken til den dårlige effekten kan være? Kan brennkammeret trenge rengjøring for koks, etc? Går det greit å komme til det når jeg kun har tilgang til varmeren fra fremsiden, eller må jeg regne med å demontere den fra camperen?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Primus 2440 varmer dårlig Empty
PosteTema: Re: Primus 2440 varmer dårlig   Primus 2440 varmer dårlig Icon_minitimeFre 12 Okt 2018 - 9:46

Luft i systemet kan skape problemer for sirkulasjonen. Er vel en eller flere luftenipler på systemet. Prøv å åpne litt på disse til det kommer frostveske ut. Samler seg mange ganger litt luft i systemet og den må ut.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
 
Primus 2440 varmer dårlig
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Primus Varmer
» Bytte styringspanel til Primus varmer? + elektrisk kolbe.
» Truma varmer
» Dårlig løsning
» Dårlig trykk på gassbluss

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: