CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Thetford c200cs spylestråle

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Fru Cabby 740+

Fru Cabby 740+


Female
Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.12.2018

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeSøn 17 Feb 2019 - 16:39

Hei. Jeg har en 2007 mod Cabby der jeg har problem med å få spyle-vannet i toalettskålen til å rekke helt rundt skålen. Det kommer mye vann i en tykk stråle, men det rekker så vidt til bakerste del av skålen. Noen som har et tips til hva det kan være? Toalettet er et Thetford c200cs som får vann fra ferskvannstanken. Er det vannpumpen fra ferskvannstanken som styrer trykket på toalettet også? Har funnet ut at det er en Invensys s2500/00 overløpsventil inne i toalettet, men klarer ikke å finne ut om den har noe med trykket å gjøre eller om den bare åpner opp for vann til å passere til spylerøret.. Ellers har jeg lest om den trykkreduserende delen som kan settes inn om trykket er for høyt, men vet ikke hvor den skal sitte om det er det som gjør at trykket er lite. Merket her i går at når jeg har over 80% på vanntanken, så er trykket noe bedre..

Håper det er noen som fremdeles er inne på dette forumet som kan svare meg Smile

Hilsen Fru Cabby 740+ lol!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeSøn 17 Feb 2019 - 18:38

Legg opp solide strømkabler til et rele ved vanntanken, og bruk den originale strømforsyningen til pumpen til styrestrøm. Deretter kobler du strøm fra releet til pumpen. Da har du skikkelig strøm til pumpen, som vanligvis vil gi bedre trykk. Du kan eventuelt også kjøpe en kraftigere pumpe, f. eks. en twinpumpe med 1,4 bar trykk.
Til Toppen Go down
Fru Cabby 740+

Fru Cabby 740+


Female
Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.12.2018

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeSøn 17 Feb 2019 - 22:25

Tusen takk for svar, men så flink er jeg ikke til å fikse på strøm. Vet knapt hva et rele er men ikke hvordan det ser ut og hvilken størrelse og hvordan koble Laughing Da måtte jeg ihvertfall fått "lapp" på hva jeg skal kjøpe hvor og hvordan jeg skal koble det opp.. Jeg ser at det er en haug med hvite tynne kabler i en sammenklistret "kabelgate". Det henger også lapp på hva de er til på noen ihvertfall. Hadde håpet at det var en litt enklere løsning som ville gitt bedre trykk, det kan jo ikke ha vært slik siden vognen var ny scratch Jeg har ikke hatt det problemet i de andre vognene som jeg har hatt. Har nettopp byttet fra cabby 620+ 2005 model til cabby 740+ 2007 modell, og det er den verste vognen jeg noen sinne har fått levert fra forhandler. Ikke var den vasket, verken overfladisk eller grundig, har aldri sett en så skitten og ekkel vogn før.. Det var sprekk i takluken, begge springen er skikkelig uggen og dårlig kontakt i, ovnen/stekeplaten var rustet, hakk i kjøkkenbenken, vasken på badet var fikset og limt nede i sluken og det ser helt jæ.... ut, svart rundt sluken, gulnet vask med ikke gulnet plast på resten rundt vasken..Toalettet orker jeg ikke å beskrive engang samt dårlig trykk og lokk som detter av tanken når jeg tømmer den.. Nettingen i ene rullegardinen mangler, plastikk som speil mm på badet henger på er knekt.. Vannpumpen i vanntanken er limt.. Er rett og slett overgitt.. Skulle ikke tro det var mulig..
Prøver å finne ut av hvordan jeg kan ordne litt forskjellig selv før vi kommer til enighet med forhandler..
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeMan 18 Feb 2019 - 0:36

Høres ut som du og forhandler har litt av hvert å bli enige om. Ja, ja. et standard rele koster en femtilapp, og noen meter kabel og en sikring mindre enn det. Forhandler bør kunne fikse dette enkelt. Men det høres jo ut som du har større problemer - som også må ordnes opp i. Lykke til!
Til Toppen Go down
Fru Cabby 740+

Fru Cabby 740+


Female
Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.12.2018

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeMan 18 Feb 2019 - 12:30

Ja det har vi nok.. Tusen takk for svar. Skal prøve meg på forslaget ditt Very Happy
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeTir 19 Feb 2019 - 22:13

Nå er det litt mer enndet som beskrives over her, da. Du må ha kabelsko og presstang. Og så må du vite litt om hvordan koble, slik at du ikke risikerer dårlig kontakt.
Om du googler på rele og ekstralys eller fjernlys så finner du koblingsskjema som i prisnsipp er samme fremgangsmåte for å få et mulig bedre trykk i toalettet. Bruk kabel med 2,5mm2 om det ikke er langt unna batteri. Til styrestrøm inn på releet bruker du mye mindre kabeltykkelse, gjerne 0,75mm2 som er det samme som er i lampettledning. For det er ikke i den strømstyrken er sterkest.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeOns 20 Feb 2019 - 0:53

Kabelsko og presstang kjøpes rimelig his Biltema (ikke kjøp billigste tang da, men en skikkelig). Bruker også å lodde kabelskoene, men det er ikke nødvendig. Er det mer enn 4 til 5 meter fra strøm (batteri) til vannpumpen så bruk gjerne kabel med 4 kvadrat tykkelse slik at du slipper spenningsfall. Og husk å få på en sikring på strømforsyningen, bare for sikkerhets skyld. 10 A holder i massevis.
Til Toppen Go down
Fru Cabby 740+

Fru Cabby 740+


Female
Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.12.2018

Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitimeMan 25 Feb 2019 - 23:00

Tusen takk for svar alle sammen! prøver å google litt jeg angående hvordan koble dette, så ser jeg hvor langt jeg kommer selv Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Thetford c200cs spylestråle Empty
PosteTema: Re: Thetford c200cs spylestråle   Thetford c200cs spylestråle Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Thetford c200cs spylestråle
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dårlig spylestråle thetford c200
» Kjemikalier til Thetford
» Thetford toalett
» Thetford Toalett
» Thetford C402 toalett

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: