Hei!
Holdt på å gjøre vogna, en HOBBY 490 KMF 2013, klar for en liten tur i helga (i morgen, første i år) og jeg har delvis ikke strøm.
Multimeteret viser 12.72V på batteriet, men tilkoblet 230V har jeg strøm på lys, 230V uttak, TV (12V), varmer, varme for vann men pumpa for kjøkkenkrana virker ikke, kjøkkenvifta virker ikke og vannpumpa for doen virker ikke.
Den har stått ute i vinter, så hadde det ikke vært for at kjøkkenvifta heller ikke virka kunne jeg tenke meg at jeg hatt noe frost som har ødelagt begge pumpene, men det i seg selv virker litt for utrolig.
TV har sin egen 12V, men jeg mistenker at det er noe feil med det andre generelle 12V anlegget?
Noen som kan hjelpe meg, noe jeg kan feilsøke? Med lysene på "dimmer" ikke lysene når jeg skrur av og på vannkranene (kjøkken, bad og do). Ville kanskje tro at om det var noe galt så kanskje lyset ville ha dimmet når den trekker kraft.
Pumpa i tanken er merka 12V og den har en sukkerbit på utsiden. Med krana igjen eller åpen så er det ikke noe volt å måle her.
Jeg har prøvd et annet 12V fritidsbatteri (nytt) men dette hjalp heller ikke.
Noen ideer?