CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 ALDE 3000 sentralvarme

Go down 
+6
Markus Vesala
Sten Rune
Harald
Vidar600-06
Jan Ole
Tommy B
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B


Male
Antall Innlegg : 50
Age : 50
Localisation : Kleppe
Registration date : 12.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:37

Hallo igjen, og vel overstått påske!! Har hatt ei flott uke i den nye vogna, med mye kaldt vær (-15 gr på det kaldeste). Vogna funka veldig greit, men jeg sleit endel med sentralvarmen. Når jeg bytta gassflaske, hadde jeg veldig problemer med å få fyr på ovnen igjen, gikk oppi 2 timer før den ville tenne. Prøvde den elektriske delen av ovnen, men den så ikke ut til å virke. Skal det ta mye lengre tid å varme opp med strøm, kontra gass? Var å så på strømmåleren mens vi slo av og på den elektriske ovnen, men det gjorde ingen utslag på måleren, altså tolker jeg det slik at den ikke virker. Noen som har erfaring med dette??

Tommy Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 21:57

Tomben

når du skifter flaske, er det lurt å stenge gasskrana til fyren, samt å stenge flaskeventilen før du tar av koblingen..... når du så har koblet på flaska, åpner du flaskeventilen, så tener du alle kokeblussene, for å få ut all luft av røret..... når det brenner reint, kan det åpnes til Alden, og den vil tenne lett....

Grunnen til at du sleit, var nok luft i røret, som måtte via fyren......
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B


Male
Antall Innlegg : 50
Age : 50
Localisation : Kleppe
Registration date : 12.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:04

Mange takk for kjapt svar.. Veit du noe om el-kolbene i Alden? Har forstått det slikt i bruksanvisningen at el-oppvarming er å foretrekke.. Men jeg fikk den ikke til å fungere..

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:08

Tomben

fikk du ikke el-kolben til å funke???? hørtes merkelig ut..... men på den ene siden av fyren, er det en svart plast-hatt, som du kan skru ut..... under den er det en overopphetings skring, en automat...... prøv og trykk den inn, og se om det hjelper


Sist endret av Vegard den Man 24 Mar 2008 - 22:17, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:10

Tomben

det er på den ene langsiden...... der stikker det og ut en messingskrue, skru den med klokka og du øker tempen på vannet.... som sirkulerer, samt i berederen..... jeg har den på max
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B


Male
Antall Innlegg : 50
Age : 50
Localisation : Kleppe
Registration date : 12.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:16

Nei, fikk de ikke til å virke, tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noe temp-økning iløpet av ca 1 time. Sjekket strømtrekket på inntaksboksen, mens jeg slo den på trinn 1-2 og 3, ingen utslag på måleren, så det tyder på at den ikke virket. Sjekket ikke noe automatsikring, visste ikke det var noe slikt. Får sjekke den når jeg er oppe til helga.. Regner med at den er "gått", så feilen ligger nok der. Merkelig hvis alle 3 innstillingene på el-kolben skulle være død, regner sterkt med at det er flere varmeelement, siden det er 3 innstillinger på den..

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:20

tomben skrev:
Nei, fikk de ikke til å virke, tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noe temp-økning iløpet av ca 1 time. Sjekket strømtrekket på inntaksboksen, mens jeg slo den på trinn 1-2 og 3, ingen utslag på måleren, så det tyder på at den ikke virket. Sjekket ikke noe automatsikring, visste ikke det var noe slikt. Får sjekke den når jeg er oppe til helga.. Regner med at den er "gått", så feilen ligger nok der. Merkelig hvis alle 3 innstillingene på el-kolben skulle være død, regner sterkt med at det er flere varmeelement, siden det er 3 innstillinger på den..

Tommy

Tomben

elementene er helt sikkert ikke gåene..... men den automaten der, er en luring..... jeg har vert borti stadig at de skvetter ut for en eller annen.... men du må altså skru av denne plasthatten som står over den knappen til å trykke inn.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:29

Vegard skrev:
tomben skrev:
Nei, fikk de ikke til å virke, tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noe temp-økning iløpet av ca 1 time. Sjekket strømtrekket på inntaksboksen, mens jeg slo den på trinn 1-2 og 3, ingen utslag på måleren, så det tyder på at den ikke virket. Sjekket ikke noe automatsikring, visste ikke det var noe slikt. Får sjekke den når jeg er oppe til helga.. Regner med at den er "gått", så feilen ligger nok der. Merkelig hvis alle 3 innstillingene på el-kolben skulle være død, regner sterkt med at det er flere varmeelement, siden det er 3 innstillinger på den..

Tommy

Tomben

elementene er helt sikkert ikke gåene..... men den automaten der, er en luring..... jeg har vert borti stadig at de skvetter ut for en eller annen.... men du må altså skru av denne plasthatten som står over den knappen til å trykke inn.....


Vegard

Hva om bare ene elementet ikke virker da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:32

J.O. skrev:
Vegard skrev:
tomben skrev:
Nei, fikk de ikke til å virke, tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noe temp-økning iløpet av ca 1 time. Sjekket strømtrekket på inntaksboksen, mens jeg slo den på trinn 1-2 og 3, ingen utslag på måleren, så det tyder på at den ikke virket. Sjekket ikke noe automatsikring, visste ikke det var noe slikt. Får sjekke den når jeg er oppe til helga.. Regner med at den er "gått", så feilen ligger nok der. Merkelig hvis alle 3 innstillingene på el-kolben skulle være død, regner sterkt med at det er flere varmeelement, siden det er 3 innstillinger på den..

Tommy

Tomben

elementene er helt sikkert ikke gåene..... men den automaten der, er en luring..... jeg har vert borti stadig at de skvetter ut for en eller annen.... men du må altså skru av denne plasthatten som står over den knappen til å trykke inn.....


Vegard

Hva om bare ene elementet ikke virker da?

Om bare det ene elementet virker, vil du registrere strømforbuk på det ene hakket, du vil og kjenne lunk i utgående vannrør, men skjer det, vil jeg nok begynne å mistenke printkortet for noe juks.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:34

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
tomben skrev:
Nei, fikk de ikke til å virke, tror jeg. Fikk ihvertfall ikke noe temp-økning iløpet av ca 1 time. Sjekket strømtrekket på inntaksboksen, mens jeg slo den på trinn 1-2 og 3, ingen utslag på måleren, så det tyder på at den ikke virket. Sjekket ikke noe automatsikring, visste ikke det var noe slikt. Får sjekke den når jeg er oppe til helga.. Regner med at den er "gått", så feilen ligger nok der. Merkelig hvis alle 3 innstillingene på el-kolben skulle være død, regner sterkt med at det er flere varmeelement, siden det er 3 innstillinger på den..

Tommy

Tomben

elementene er helt sikkert ikke gåene..... men den automaten der, er en luring..... jeg har vert borti stadig at de skvetter ut for en eller annen.... men du må altså skru av denne plasthatten som står over den knappen til å trykke inn.....


Vegard

Hva om bare ene elementet ikke virker da?

Om bare det ene elementet virker, vil du registrere strømforbuk på det ene hakket, du vil og kjenne lunk i utgående vannrør, men skjer det, vil jeg nok begynne å mistenke printkortet for noe juks.....

Målte bare spenningen i en kontakt, 224v med 1kw på og 215v med to og tre kw på. Derfor denne konklusjonen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:40

J.O

du skriver ikke hva spenningen var uten last, dvs på 0.... men at spenningen synker, tyder på en belastning....

nå kan ikke jeg huske om det er et element på 1050W og et på 2100W, som legges i paralell.... eller om det er noe som legges i serie og paralell om hverandre..... må ha skjema for å se det.....

skulle det spenningsfallet sagt meg noe, måtte det vært målt ved 0, 1, 2, og 3....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:42

J.O

Jeg har forøvriig ikkeørt om gåene elementer på de fyrene her...... men jeg har hørt om en del gåene printkort....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:54

Vegard skrev:
J.O

du skriver ikke hva spenningen var uten last, dvs på 0.... men at spenningen synker, tyder på en belastning....

nå kan ikke jeg huske om det er et element på 1050W og et på 2100W, som legges i paralell.... eller om det er noe som legges i serie og paralell om hverandre..... må ha skjema for å se det.....

skulle det spenningsfallet sagt meg noe, måtte det vært målt ved 0, 1, 2, og 3....

Skal sjekke nærmere, men det er ikke forskjell på to og tre kw, derfor lurer jeg på om et element er ute. Og varmt blir det jo, bare ikke så veldig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B


Male
Antall Innlegg : 50
Age : 50
Localisation : Kleppe
Registration date : 12.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeMan 24 Mar 2008 - 22:57

Vegard

Det er nok 2 elementer som du nevner, et er 1050W, det andre vet jeg ikke?, men total effekt på elementene er 3150W, så det er nok 2 som parallellkobles, derav 3 innstillinger.. Kan forresten ikke bruke 3. innstilling uten 16A-kurs..

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 6:01

Tomben

det er 1050W, 2100 og 3150W som elementene trekker
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 7:28

Blander meg inn fra siden. Noe jeg skrev en annen plass;

Jeg vil tippe at du har to elementer; 1 stk 1000 watt og 1 stk 2000 watt ( ca verdier )

På trinn 1 bruker du kun det minste elementet på 1000 watt.
På trinn 2 bruker du kun det største elementet på 2000 watt.
På trinn 3 bruker du begge elementer i paralell; dvs 3000 watt

Ca. verdier;
Element 1000 watt = ca 53 ohm = ca. 4 A
Element 2000 watt = ca. 27 ohm = ca. 8 A
Begge elementer sammenkoblet i paralell = 18 ohm = ca. 12 A


Det kunne teoretisk vært en 4. kombinasjon med begge elementene i serie. Vill gitt deg ca. 650 watt ved 230 VAC. Antar at denne varianten ikke er brukt.


Litt justering av tallene i forhold til at det er 1050 og 2100 watts elementer.

Måler man disse ca. verdier over elementene er de ikke defekt.
For å måle ohm må man koble vekk tråder.. uffda...
Jeg hadde startet med et tangampermeter og sjekket strømmen. Dette er den enkleste form for sjekk. Ingen frakobling.

Nå jobb :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 14:53

Rufus

helt rett.... jeg hadde og brukt samme fremgangsmåte, men for den jevne mann, er ikke det å ohme eller benytte et tangampermeter det letteste.... folk flest har ikke dette, eller kan bruke det...

Derfor uttalte jeg meg ut i fra indikasjonene som måler og spenningsmåling gir.... for med økende belastning er det og et økende spenningsfall ute å går.... men et usikkert moment, som og kan påvirkes av andre ting... men måleren gir jo ogh indikasjoner...

men for all del, ohming eller tangampermeter er det beste.... men jeg tviler faktisk på at elementet er gåent....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 15:55

Vegard

Helt enig Vegard.

At det blunker i lyset er en god indikasjon på at ting faktisk virket. Slik har vi da jobbet i alle år, når vi ikke gadd hente fluke'n fra bilen... clown

At elementer ryker hører til sjeldenhetene antar jeg også. Jeg har selv en bereder i kjelleren med elementer fra 1975. ( bank i bordet ) silent

Årsaken til at jeg dro en lekse om ohm etc i en annen tråd var at vedkommende indikerte at det var defekte elementer. Mine tall skulle hjelpe videre mot å finne ut om dette virkelig var tilfelle. santa
Til Toppen Go down
Tommy B
CARAVANER
CARAVANER
Tommy B


Male
Antall Innlegg : 50
Age : 50
Localisation : Kleppe
Registration date : 12.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 18:49

Halloen, og takk for mange svar.. Regner med det siste innlegget var myntet på meg?! Den aller beste indikasjonen man har ang fungerende varmeelement, er faktisk strømmåleren på inntaket på vogna. Da slipper man alt av Ohm-meter, tangamp-meter og lignende. Hvis strømtrekket øker ved at man slår på noe som virker, så ser man det på hurtigheten av telleren.. Har forresten tilgang på det meste av måleutstyr, da dette er en stor del av hverdagen til en flytekniker med spesialisering innen avionikk og elektriske systemer på flymaskiner. Problemet mitt er at jeg ikke har peiling på vogner, og hvordan ting og tang der fungerer.. I og med at ingenting virker på strøm, så er det selvfølgelig mest sannsynlig at det er en sikring som er gåen. Beklager til herr Rufus for denne litt sarkastiske meldingen, hvis dette ikke var myntet på meg.. Har forresten fått mange gode tips fra dere alle, og dette blir sjekket opp når jeg reiser opp i vognen til helga..

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTir 25 Mar 2008 - 20:51

Tomben

Intet var myntet på deg Tomben. Innlegget over mangler kanskje de små ord og vendinger som betyr så meget i det skriftelige språk.
Håper at også mine velmente innlegg hjelper deg nærmere problemets kjærne.

mvh
Rufus
Til Toppen Go down
Vidar600-06




Male
Antall Innlegg : 9
Age : 52
Registration date : 07.12.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 21:48

Heisan.
Ang Alde 3000.
Om du har problemer med å tenne denne på gass etter å ha byttet flaske kan man gjøre følgende:
Skru opp flasken med full utblåsning i 3-4 sek. Problemet du nevner er mest kjennt på Alde 3010 fordi denne er så finjustert for å få en mjuk start.
Når AGA refyller gassflasker blir de først rengjort. Det vil legge seg slagg i bunn på flaska etter denne rengjøringa. Da de fyller gass på den så legger slagget seg på toppen. Spessiellt alde 3010 vil da gi signal "gas out"
Om man åpner den nye flasken først så blåser man ut dette slagget.
Alde 3000 har ikke vært spessiellt utsatt for dette men ting skjer.
Ang strømproblemet på din Alde 3000 så kan dette tyde på kretskort. Dette kan ryke ved f.eks lynnedslag/torden.
Det sitter en sikring like under den hvite kontakten med masse ledninger i på Alde 3000 sidevegg... like ved tennboksen. Ikke lett å se. Men om denne er røket så fungerer heller ikke sirkulasjonspumpen. Reset knappen som er beskrevet lengre oppe i flere innlegg er og en vesentlig del.
Om ikke reset knappen er ute så har vi vært borte i av en eller flere av ledningene i den stikkeren med masse ledninger i har glidd tilbake inne i kontakt. Dette ser du ved å dra ut kontakten. Det samme kan ha skjedd oppe i panelet så skru løst dette og sjekk der og.
Nede på jømna har vi feilsøkingskjema vi kan sende deg på fax om du vil.

Mvh
Vidar Rødsjø
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:06

Vidar,gjelder dette slagget både flasker med industrikobling og husholdningskobling???
Er vel ikke så lett å "blåse" ut slagget på en flaske med Husholdningskobling eller??
I så tilfelle er det vel da en fordel med Industrikobling??
Til Toppen Go down
Vidar600-06




Male
Antall Innlegg : 9
Age : 52
Registration date : 07.12.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:15

Hei igjen...

Glemte meg her...
Ja du har rett i dette...idag så er det ikke mange nyere vogner som har industrikopling selv om Bjølseth brukte disse i flere år...
Er helt klart en fordel med industrikopling men da må man huske på å få med regulator.
Jeg mener disse er mere sikrere og om man i tillegg monterer gasstester som fåes hoss de fleste forhandlere så kan man i tillegg sjekke om alt er ok før man begynner å bruke gass.
Disse fungerer slik at man trykker ned en knapp etter å ha åpnet flaska , det skal da ikke komme bobler innenfor 30 sekunder...bobler det så er det lekkasje. Man kan da fysisk stenge en og en kran inne i vogna for å lokalisere lekkasjen...man kan og bruke såpevann på koplinger for å se om det bobler...bare til innfo...
Har jo og vært noe tull med den innebygde regulatoren i disse husholdningskoplingene...

Fint å være våken også...hehe

Mvh
Vidar Rødsjø
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:23

Ja,men vi har da industrikobling på bjølla kan vite hehe
Henter meg en 790 til helgen 690,en er solgt....ringte forresten til dere i dag ang om dere hadde erfaring med solfilm på vindu.......har snakket med fire firma i dag som selger og monterer film......to sier ingen problem og to sier at det er ett problem å få filmen til å henge på plastvindu....så eg er litt usikker hva eg skal gjøre??? litt utenom tråden dette men,men
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:26

Harald

jeg har husholdning på 790'n.... selv om industrikoblingen nok er bedre.... Jeg fikk husholdningskoblingen, samt husholdningsflasker i alu, på Jømna...

men en flaskeventil uten slange på, kan jo gjøre susen for å slippe ut litt av flaska..... la bare flaska stå helt i ro litt, så synker gassen ned inni der.....

Lekkasjetesteren kan jo brukes uansett kobling
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:50

ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:55

Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Hei Harald og velkommen her på forumet lol! Nei, du er ikke på bærtur, det blir jo bare 30mBar ut av den regulatoren mot to tre bar på industrikoblingsstussen. Stor forskjell.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:57

Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:58

puh,det var det eg mente, vi kobler jo slik kobling rett på gassgrillen f.eks (cramer# og da står det jo og blåser det det kan hehe
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 22:59

Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......

Sånn hadde jeg på Polaren, der skulle jo Primusen ha mer guffe. Så kom regulatoren etter at den var forsynt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 23:00

Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......
ja,da skjønner eg litt mer du
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 23:03

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......
ja,da skjønner eg litt mer du

Harald

de med skru på, brukes feks på de brennerene som en bruker til tak-tekking.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 23:04

Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......

Hei.... jeg har sånn.... for primusen må ha 50mbar... eller noe

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








ALDE 3000 sentralvarme Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeOns 26 Mar 2008 - 23:15

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......

Hei.... jeg har sånn.... for primusen må ha 50mbar... eller noe

Sten Rune

Stemmer sikkert.... for den reduksjonsventilen mener jeg reduserer til 30 mbar
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 6:15

Helt riktig Vegard!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








ALDE 3000 sentralvarme Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





ALDE 3000 sentralvarme Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
ALDE 3000 sentralvarme
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Alde 3000
» Sirkulasjonspumpe til Alde 3000
» Alde 3000
» Uling i Alde 3000
» Alde 3000 som ikke vil

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: