CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 ALDE 3000 sentralvarme

Go down 
+6
Markus Vesala
Sten Rune
Harald
Vidar600-06
Jan Ole
Tommy B
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 27 Mar 2008 - 7:00

Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
ja,men er ikke regulatoren innebygd i koblingen da,slik at man ikke får noe guff ut av det....eller er eg på bærtur her??

Harald

du kan få de både med og uten.... jeg har en på lur som bare har ei kran der oppe på toppen, uten regulator......
ja,da skjønner eg litt mer du

Harald

de med skru på, brukes feks på de brennerene som en bruker til tak-tekking.....
eller på en vogn......ellers er eg ikke så omtåket at eg ikke har fått med meg det du.....eg har vel smokket noen tusen kabler med en slik flaske/Kobling.....nytter ikke å stå med en skibrenner om man skal gjøre det litt effektivt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeMan 2 Mar 2009 - 12:14

Vidar600-06 skrev:
Hei igjen...

Glemte meg her...
Ja du har rett i dette...idag så er det ikke mange nyere vogner som har industrikopling selv om Bjølseth brukte disse i flere år...
Er helt klart en fordel med industrikopling men da må man huske på å få med regulator.
Jeg mener disse er mere sikrere og om man i tillegg monterer gasstester som fåes hoss de fleste forhandlere så kan man i tillegg sjekke om alt er ok før man begynner å bruke gass.
Disse fungerer slik at man trykker ned en knapp etter å ha åpnet flaska , det skal da ikke komme bobler innenfor 30 sekunder...bobler det så er det lekkasje. Man kan da fysisk stenge en og en kran inne i vogna for å lokalisere lekkasjen...man kan og bruke såpevann på koplinger for å se om det bobler...bare til innfo...
Har jo og vært noe tull med den innebygde regulatoren i disse husholdningskoplingene...

Fint å være våken også...hehe

Mvh
Vidar Rødsjø



Så her lønner det seg ta vare på industriflaskene sine....godt man har lokal forhandler av LPG...... cheers cheers
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeMan 2 Mar 2009 - 17:22

Min vogn er levert med industrikobling. Skal være samme flaske som i Tyskland ble det sagt.
Jeg har byttet den uten problem i Norge.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 4:12

Hei igjen godt folk. Smile

Long time... No see. Embarassed

Hvordan har dere det alle sammen? Håper dere koser dere med vogna eller bobilen like mye som meg selv.

Nå....


Jeg har fått ei problem selv med oppvarmning med min Alde 3000.

Gassen har aldrig vært pålitlig i det hele tatt. Av og til fungerer det når man slår på. Av og til ikke. Lurer stark på om jeg ikke må skifte den sorte boksen på siden av pannveggen?

Men.... ! Nå midt i det kallaste februar så har æven 220V varmen begynt og lage trøbbel. Evil or Very Mad

Den går på men vill ikke bli varm på noen av innstillingene. Kun lunket i rørene. Vogna min en Kabe 780 2002 modell har stått still siden oktober i høst (Heaven forbid).

Allllt for lang tid for en som bor permanent i vogna og bobilen i 2,5 år.

Sikkringa på kretskortet i overskapet ved inngangsdøra har jeg skjekket. Den er hel på 3A.

Vogna har både 12V og 220V sirkulasjonspumpe og dem fungerer også.

Hvis varmen er avslått ei stund typ 1/2 time - 1 time. Så blir det rett så varmt ei lita stund. For deretter bli lunket igjen.

Har trykket inn resetknappen der bak på Aldepannen. Har sjekket den lille glassikkringa bak på aldepannen på 2A.

Kan det være den hvite kontakten og alle de ledningene som går inn der bak på Aldepannen? Som noen skrev i tråden at noen av hodene der inne i kontakten har fått glappkontakt? (får sjekke det)

Kan det være noe annet? tror ikke det er luftinga som er problemet?

I det siste, etter at 220V varmen har begynt og strulle. Så har gass varmen vært eksemplarisk og fungert aldelles utmerket. Det blir varm som bare den med gass.

Hva kan være problemet hos min Alde tro? Lurer på om Jømna tar imot slike oppdrag fortsatt?

Nå får gå inn i en annen tråd og tipse dere om annet.... Very Happy

Edit! Beklager at denne tråd er under Bjølseth og jeg har Kabe problemer. Men, tråden er jo aktuell for oss med Alde 3000 panne likevel.
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 22:00

Markus: om 230V funker dårlig: har du tilgang til et wattmeter så ser du ihvertfall om det går 1,2 og 3 kw på de respektive trinnene. Går det strøm som det skal (husk at det vel er bare 1 kw når du bruker gass) så kan det jo være luft.


Men du er vel en gammel camper som vet å finne om det er luft. Og luft gir vel som oftest stedvis dårlig varme, og rsten av radiatorene er varme.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 22:34

Hei janp

Ja, har nog ei wattmeter men er ikke inne med slike ting. Får nok reise en tur til ei caravanforhandler tror jeg.

Det er nok lurt også å rett og slett ta en tur med vogna rent senerelt. Kanske ting begyner å fungere etter det?

Tror ikke det er luft. For alle røren er like kalde. Dessuten så er det automatlufting på vogna (hvis jeg ikke husker helt feil) Og er det lufta som er problemet så er det jo lurt komme seg ut på veiene da.



Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 22:45

Markus: Jeg kom til å tenke på et problem som jeg hade. Styrepanelet på min 3000 ble byttet, men jeg fikk det ikke til å virke. En ekstra kabel inn på baksiden lurte jeg på hva den var til, og den gikk til en ekstern temperatursensor. Og år den er innkoblet så må motstanden bak temperaturrattet klippes av. Og det gjorde jeg. men etter litt så slo varmen seg av. Og forhandler sjekket dette lenge og vel men fant ikke ut av det.


For å gjøre det litt kort: jeg ventet på en ny ekstern temperaturføler, og da jeg skulle montere denne oppdaget jeg at en av de 4 ledningene ikke var tilkoblet. Koblet på denne og Alden stoppet omgående.


Oppsummert: har du en grå 4-leders kabel inn bak på panelet har du også en ekstern temperaturføler. Da skal både motstanden og den innebygde temperaturføleren klippes bort da den eksterne sensoren overtar styringen. Men de kan ikke være tilkoblet samtidig.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 22:49

Wattmeter til å settes inn i vanlige veggkontakter selges på Clas Ohlson for 150 kr eller noe sånt. Men kan ikke brukes på CEE kontkter, bare Schuko (vanlig jordetElko-kontakt).
Viser Watteller ampere, iøyeblikket eller den høyeste verdi siden siste resetting. Kjekt å ha når en skal finne ut om tingvirker..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 23:04

wattmeter? er det voltmeter du mener eller er det noe annet?
har aldri hørt om wattmeter
men så jobber jeg i skogen og da, ikke med strøm
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Feb 2012 - 23:24

Nei, wattmeter. Se her: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164719240
(Eller energimåler som det kalles nå) Måler også antall timer driftstid og du kan legge inn en pris pr kwh og siden totalantallet kwh vises så får du også en energipris i kroner på totalforbruket.



Har hatt en annen modell i 9 år nå. Måler Volti øyeblikket eller høyeste verdi. Ampere maksverdi eller i øyeblikket måles også. Og Volt X A gir jo watt. Så enkelt er det. Men dette må du da ha sett Jan??
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 0:06

joda har sett de før, men da har de hatt navn som strømmåler Very Happy
kjært barn har flere navn ofte
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 0:32

janp skrev:
Markus: Jeg kom til å tenke på et problem som jeg hade. Styrepanelet på min 3000 ble byttet, men jeg fikk det ikke til å virke. En ekstra kabel inn på baksiden lurte jeg på hva den var til, og den gikk til en ekstern temperatursensor. Og år den er innkoblet så må motstanden bak temperaturrattet klippes av. Og det gjorde jeg. men etter litt så slo varmen seg av. Og forhandler sjekket dette lenge og vel men fant ikke ut av det.


For å gjøre det litt kort: jeg ventet på en ny ekstern temperaturføler, og da jeg skulle montere denne oppdaget jeg at en av de 4 ledningene ikke var tilkoblet. Koblet på denne og Alden stoppet omgående.


Oppsummert: har du en grå 4-leders kabel inn bak på panelet har du også en ekstern temperaturføler. Da skal både motstanden og den innebygde temperaturføleren klippes bort da den eksterne sensoren overtar styringen. Men de kan ikke være tilkoblet samtidig.

Hm! Ja, dette må sjekket ut. Men, så lenge som jeg har hatt vogna så har elvarmen fungert fint. Det er ikke gjort noe nytt på anlegget. Så spørs?


janp skrev:
Markus: om 230V funker dårlig: har du tilgang til et wattmeter så ser du ihvertfall om det går 1,2 og 3 kw på de respektive trinnene. Går det strøm som det skal (husk at det vel er bare 1 kw når du bruker gass) så kan det jo være luft.


Men du er vel en gammel camper som vet å finne om det er luft. Og luft gir vel som oftest stedvis dårlig varme, og rsten av radiatorene er varme.

Skjønner jeg deg rett så må jeg finne ut hvor veggkontakten til elvarmen i pannen finnes. Sikkert ved pannen i garderoben. Og sette denne wattmeter i veggkontakten og kopple til pannen for å se hvor mye den tar? Du er ikke dum du! cheers

Dere får svar... Men, får se til og kjøpe denne wattmeter først neste uke. geek
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 10:00

Energimåler er nok et greit apparat der du har pluggbart utstyr (Wattmeter er vel ikke helt riktig navn). Da ser man om man har riktig spenningsnivå og forbruk, i forhold til merkeskilt. Hvis ikke utstyret er pluggbart er det et tangamperemeter og multimeter, som er tingen for å se om utstyret trekker det det skal. Dette bør man ha litt mer kunnskap for å bruke, slik at man ikke ødelegger noe eller i verste fall skader seg selv. Strøm er ikke til å spøke med, hvis man ikke hvet hva man driver med.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 15:37

Markus Vesala skrev:



Skjønner jeg deg rett så må jeg finne ut hvor veggkontakten til elvarmen i pannen finnes. Sikkert ved pannen i garderoben. Og sette denne wattmeter i veggkontakten og kopple til pannen for å se hvor mye den tar? Du er ikke dum du! cheers

Dere får svar... Men, får se til og kjøpe denne wattmeter først neste uke. geek
Markus: det er ikke der jeg mente med tilkoblingen, men på hovedkabelen inn til vogna (fra stolpe på en campingplass eller et uttak på veggen hjemme): Men som sagt: du kan ikke plugge denne måleren inn i CEE-kontakter, men bare i de vanlige 2-polte jordete Schuko-kontakter. Men om du ikke har en overgang så får du vel lånt en kabel av noen, som har Scuko på veggsida og en CEE på vognsiden. Har alltid med et sånt i vogna, for å ha muligheten til å se om ting virker. Viser også spenningen på det elektriske anlegget på campingplassen, og der har det variert fra under 220V til opp mot 250V.


Og wattmeter var bare noe som ramlet ut av "fingrene", det er jo ikke helt riktig betegnelse. Jeg har brukt tangamperemeter så jeg vet forskjellen. Prøvde å måle Ampere en gang med et universalinstrument. Feil bruk resulterte i sprengt sikring, ellers ikke noen varig skade på sjel eller instrument. Lærte ihvertfall at måling av ampere ikke er like enkelt som volt og ohm.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 15:42

Jan skrev:

men så jobber jeg i skogen og da, ikke med strøm
Det er vel mye "spenning" i skogen, er det ikke det da? Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 19:36

janp skrev:
Jan skrev:

men så jobber jeg i skogen og da, ikke med strøm
Det er vel mye "spenning" i skogen, er det ikke det da? Very Happy
med all rotvelt med stamme på opp mot en meter, så jada nok spenning er det Twisted Evil
Til Toppen Go down
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 19:50

E-verket skal levere en nettspenning på 230V +/- 10%, så det er rom for litt variasjoner.
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeTir 21 Feb 2012 - 4:38

Nå har jeg fått igang alde 3000 pannen med gasol. Det var den sorte elektronik boksen som vært ødelagt .


Etter å ha kjøpt ei ny, å bytt ut så fungerer gasolvarmen igjen.


ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 192531644917

Men, fortsatt så fungerer ikke elvarmen. Mistenker starkt den kretskortet inni selve pannen.
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 21:57

Siden jeg har 3000-utgaven selv så kan alt være verdt å vite Smile Hva slags boks er dette?? Hvor sitter den og hva er det den gjør?? Nå har alt fungert smertefritt så lenge at jeg regner med noe vil oppstå snarest. Noe jeg ikke liker egentlig da vi skal være i vogna en del fremover Smile Håper jeg da....
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeOns 22 Feb 2012 - 22:22

http://www.alde.se/main/default.asp?id=25&huvud=4&langID=1&spraket=1#nogo

Det er en Elektronik boks som sikkert gjør at gasolen får beskjed om å starte. Den sitter på siden av selve pannen og er enkel å fjerne. 2 skruver og dra loss to 12V ledninger fra sine festen. Gjort på 2 minuter. Very Happy

Har hatt andre vogner (Polar) som hade samme feil. Startet ikke på gass. Men, etter å ha bytt den sorte boks så fungerar gasol oppvarmningen igjen.

Fant min billig på www.tradera.se Ei privat selger som selger nye deler, da han kjøpte opp en kunkurslager. Han kaller seg for TompaXXX. Boksen betalte jeg 1200 SEK.

(ikke sikkert denne link fungerer bestandig) http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1091114
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 16:37

Kunde jo ikke la være og pille i stykker den gamle boksen. boret vekk 2 plastplugger som hold lokket fast.



ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0482vq





ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0484u


Alt sammen inni smeltet inn i sort hardplast. Ikke mye å hente her nei.


ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0486s





ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0484u





ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0487sr





ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Img0489v


Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 16:53

Hva har du vært borti nå da?? 400V istedet for 230V?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 17:45

janp skrev:
Hva har du vært borti nå da?? 400V istedet for 230V?

Helt vanlig at komponenter som kan bli utsatt for ytre påvirkninger (risting, fuktighet etc) blir støpt i epoksy....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 18:23

janp skrev:
Hva har du vært borti nå da?? 400V istedet for 230V?

Unnskyld, jeg skjønner ikke spørsmålet! Laughing Laughing

Hva mener du jamp? Question
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 20:08

Dette er vel det som tilsvarer coilen på en bensinmotor.
Måtte en gang skifte tilsvarende på et kjøleskap i en Polar.

JanP oppfattet nok beskrivelsen som at "smeltet" betydde at dingsbomsene hadde vert varme og derfor smeltet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 20:36

Sorry, leste ikke alt og tittet ikke godt nok på bildet. Trodde det var smeltet, men ser jo nå at det er støpt slik fra produsent. Og ja, jeg har jo sett det mange ganger opp gjennom årene. Og når det er støpt inn så er det vel ikke enkelt å lodde ut komponenter eller bytte deler for den saks skyld.


Trodde først at Markus hadde en nedsmelting, men men.. Sånn er det når brillene er litt skitne! (Prøver så godt jeg kan å ro litt...)
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Feb 2012 - 21:15

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Det er lugnt. Prøvde selv å se på bildene for å se etter 400V noen sted. Nytta ikke engang å førstørre.... Laughing Laughing Laughing Laughing


geek
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Sponsored content





ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Empty
PosteTema: Re: ALDE 3000 sentralvarme   ALDE 3000 sentralvarme - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
ALDE 3000 sentralvarme
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Alde 3000
» Sirkulasjonspumpe til Alde 3000
» Alde 3000
» Hovedstrøm Alde 3000
» Uling i Alde 3000

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: