CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535

Go down 
3 posters
AvInnlegg
jaasland




Female
Antall Innlegg : 6
Age : 35
Localisation : Stavanger
Registration date : 20.08.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 20 Aug 2021 - 13:06

Hei alle sammen!

Jeg og min mann er HELT NY til campingvogn-verdenen, da vi har kjøpt oss vår første vogn som vi henter imorgen, en Hobby Prestige 535 1986 modell og gleder oss til å "pusse" denne opp og reise rundt Very Happy

Det følger med et Isabella fortelt til denne, men med en rastløs mann, regner jeg med at vi kanskje ikke er lenge nok på en plass til å sette dette opp hver gang. Så fruen (meg) ønsker da at vi kan ha en slags markise/solseil (gjerne med en vegg eller 2) vi kan sette opp de gangene vi ikke skal være lenge på en plass.

SÅ over til spørsmålet mitt... Er det noen som har peiling eller erfaring med å både ha markise/solseil og fortelt? Altså at man kan sette opp det som passer? Prøvd å lese meg litt opp, men virker så markisene kan komme i veien for å sette opp fortelt, så jeg forstår det litt slik at man har enten eller og ikke begge deler? Er det tilfellet? Eller finnes det enkle løsninger for at vi kan ha begge deler (at markisen ikke kommer i veien for oppsett av fortelt?)

Beklager litt "rotete" innlegg, men som nevnt er vi helt ny til denne verdenen, og bare suger til oss all informasjon og tips vi kan få. Og hvis noen av dere vet om noe som passer til min problemstilling, setter jeg pris på linker Wink

Mvh,
Jeanett
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 20 Aug 2021 - 20:00

Velkommen til campinglivet! Det er supert! Telt og markise, tja, spørs litt hvor dere vil campe og hvor lenge dere blir på samme sted. Det tar fort en times tid å sette opp teltet, og det samme på å plukke det ned. Praktisk med telt om man har mindre barn, da er på en måte lekeplassen definert. Har hatt telt til de første vognene, men gav opp telt etterhvert. Det tar for mye tid og arbeid, utrolig mye enklere med markise. Vil derfor i utgangspunktet anbefale markise, men om man har små barn er det utrolig greit med telt. Og så spørs det hvor man har tenkt å campe. Norden er en ting, Italia er noe annet og mye bedre etter vårt syn.
Til Toppen Go down
jaasland




Female
Antall Innlegg : 6
Age : 35
Localisation : Stavanger
Registration date : 20.08.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 20 Aug 2021 - 21:04

Tusen takk for svar og en varm velkomst Smile

Ja, så egentlig bare "skrote" hele teltet og gå for markise muligens? Jeg tipper at når vi reiser på festival, så blir det jo fort en uke i allslags vær, at det da er greit med teltet for ekstra plass. Men når det bare er oss, vil jeg tro vi ikke er mer enn 2-3 dager på hver plass, men hvem vet? Dette er jo nytt for oss. Hehe. Hadde jo vært fint med sånn kombi (begge deler). Jeg får sjekke mer på nettet og se om jeg finner en løsning.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 20 Aug 2021 - 22:08

Har kjørt noen år med både telt og posemarkise. Telt er fint om man skal være noe tid på samme sted, særlig i skiftende vær (Norden). Kjører man sørover slik vi begynte med etterhvert, så syntes vi markise er tingen, og teltet vi hadde da ble solgt. Isabella er bra saker, så prøv det først, så ser dere. Om dere velger å kjøre sørover til Italia etter hvert, så holder det greit med markise. Anbefaler sterkt å kjøre til Italia, uvirkelig flotte campingplasser og skikkelig sommer. Sjekk f. eks. ut Union Lido, Garden Paradiso og Marina di Venezia. Her finner man sommeren, kultur og opplevelser hele veien.
Til Toppen Go down
jaasland




Female
Antall Innlegg : 6
Age : 35
Localisation : Stavanger
Registration date : 20.08.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeLør 21 Aug 2021 - 15:58

Veeeel, nå har vi akkurat kommet hjem med vogna og var med på å ta ned teltet og fikk markert stengene på vår måte (til neste gang) og jeg tviiiiiiiler på at vi orker det stresset igjen. Så nå blir det nok markise eller det der luftteltet til Biltema (virker ganske okei det også).

Jeg tipper vi begynner med litt camping i Norge og Sverige før vi eventuelt trekker sørover. Skulle vel helst ha oppgradert den gamle Volvoen som trekker vogna før vi setter på Europatur tror jeg, hehe...
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeLør 21 Aug 2021 - 19:58

Vi begynte også med Danmark/Sverige. Men det ble kjapt Tyskland, Belgia, Nederland (dessverre), Frankrike, og så selve rosinen i pølsen; Italia. Der finner man mye kultur, super sommer, nydelig mat å grille, hyggelige folk, anbefales sterkt selv med gammel Volvo. Det er skikkelige veier sørover, ikke elendige veier som her i Norge.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeMan 23 Aug 2021 - 8:13

Se på en teltmarkise som heter Rolli.
Er med glidelås mellom vegger og borrelås mellom vegger og tak.
Ser mye penere ut enn markiseteltene fra Fiamma, og du får også gardiner til disse.
Til Toppen Go down
jaasland




Female
Antall Innlegg : 6
Age : 35
Localisation : Stavanger
Registration date : 20.08.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeTir 24 Aug 2021 - 17:08

Tom, kan jeg spørre hvor du kjøpte det og om du eventuelt har link?
Til Toppen Go down
jaasland




Female
Antall Innlegg : 6
Age : 35
Localisation : Stavanger
Registration date : 20.08.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeFre 3 Sep 2021 - 9:42

Da fant vi faktisk en løsning. Vi kjøpte et universalt "soltelt" på en nettside og fikk dette fra Danmark. PS! Ikke helt ferdig med "veggen" ennå... Forøvrig på vår første tur med vogna 🤩Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 20210910Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 20210910
Til Toppen Go down
Elton




Antall Innlegg : 11
Registration date : 28.10.2021

Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitimeTir 16 Nov 2021 - 22:59

Markise med løse vegger å front er løsningen, satt opp på få minutter, kan da velge i bare tak etter 1min eller tett telt på 3min, kommer aldrig til å ta i ett "gammeldags" telt igjen.
Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 20211120
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Empty
PosteTema: Re: Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535   Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fortelt OG markise til Hobby Prestige 535
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Fortelt eller markise?
» Feste zip markise på Ny Hobby
» Hobby Prestige 85
» Hobby Prestige 610 85 mod.
» hobby 610 prestige

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: