CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Mortenespelid89




Antall Innlegg : 3
Registration date : 26.01.2022

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeOns 26 Jan 2022 - 21:12

Hei alle Smile

Helt ny her og har noen tekniske spørsmål angående vognen min. Vognen er jo noen år nå så er litt skeptisk på å dusje i vognen.

Er det noen som har noe erfaring med å fuge langs glipene langs kar og vegger?

Side vegg er også gått ut av sporet som den skal inn i mot på bakveggen i dusjen,det større åpning oppe en det skal. Det er jo helt umulig å få presset denne inn. Mulig Borre et hull inn mot dusjen fra sideskapet å ligge press før det fuges?

Og er det sånn at veggene går ned i karet? Eller e det sånn at om jeg dusjer renner vannet rett inn mot hovedgulv og vegger?

Noen av skruene som er festet rundt blandebatteriet ligger også ofte i karet etter en kjøretur, ønsker også noen tips hva jeg kan gjøre der. Går ikke å skru de inn.


Litt vanskelig å forklare og har heller ingen konkrete bilder av glipen siden vognen står på vinterlagring.

Men ligger ved noen bilder av dusjen og markert der jeg ønsker og fuge, samt skruene sees på bildene.

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Mortenespelid89




Antall Innlegg : 3
Registration date : 26.01.2022

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeOns 26 Jan 2022 - 21:14

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Screen10
Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Screen11
Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Screen12
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeTor 27 Jan 2022 - 8:32

Jeg har nesten samme dusjløsning i min -08 720 SK. Disse veggene og profilene er laget slik at vannet skal bli ledet ned og inn og ned i dusjgulvet. Jeg har siden vognen ble kjøpt ny i -08 kun hatt to utfordringer med  dusjen, først var det slukene. De hadde ikke en fast sammenføyning med avløpsrørene under fra fabrikk, dette førte til at når det ble motstand i disse og nivået steg rant vannet ut mellom dusgulvet og gulvet i vogna. Dette ble ordnet før vogna var 1mnd. Nå nylig har jeg skiftet blandebatteriet i dusjen og sett litt bakom veggene og det ser helt fint ut, uten noen form for lekkasje. Jeg anbefaler ikke å fuge der du har tegnet da jeg mener det ikke har noen fordeler. Når det gjelder løse skruer, om du skifter de bruk rustfrie, om du vil bruke de samme skruene, dytt inn en fyrstikk og evt litt lim før du skrur inn skruene igjen. At skruer løsner er ikke uvanlig i denne sammenhengen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Mortenespelid89




Antall Innlegg : 3
Registration date : 26.01.2022

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeTor 27 Jan 2022 - 10:29

Takk for svar 🙂🙂 Skjønner, så da vil du egentlig fraråde meg og fuge da? Jeg ser jo rett inn på bakvegg oppe i hjørnet der side veggen ikke ligger i sporet på bakveggen 🤔! I mitt hode vil jo fuging føre til at vannet ledes vekk fra skjøter og ned mot kar.. Er det mulig å få tak i rustfrie skruer med sånn hatt på?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeTor 27 Jan 2022 - 11:09

Hvor er det du ser rett på veggen, jeg klarte ikke å se det på bildene dine. Og hvilke hatter mener du?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1137
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitimeFre 28 Jan 2022 - 1:18

Skruer som løsner, da gjør man slik; Spikk noen trefliser, sett de inn med lim og dytt de inn i hullet slik at det blir skrufeste, fyrstikker kan også brukes men det er veikt tre, anbefaler å spikke trefliser, det blir sterkere. Anbefaler å bruke syrefaste skruer, og å legge lim på skruen før du skrur inn. Da sitter det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Empty
PosteTema: Re: Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650   Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dethleffs 720 SK Lifestyle
» Noen med erfaringer med 2009 Dethleffs Lifestyle 650 SK ?
» Mål på takluke i dusj Dethleffs 2007 720 SK
» Lifestyle 560 SK 2008 model, noen erfaringer?
» Dårlig fuget rundt dusj...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: