CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dårlig fuget rundt dusj...

Go down 
+3
Camping Kai
Jan Ole
Bente1983
7 posters
AvInnlegg
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 19:39

I dag når jeg dusjet i vogna oppdaget jeg plutselig at det kom vann ut på utsiden av badet. Det er kun fuget nede langs underdelen av dusjen, og ikke langs den plastdelen som går opp i hele hjørnet ( litt knotete forklart...). Bør vi fuge noe ekstra?? Hvordan ser det ut hos dere??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 20:50

Hadde vert interessant å visst hva slags vogn du har og eventuellt fått sett bilder.
Om ikke vannet renner dit det skal bør du absolutt ikke dusje.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 21:37

Du forteller jo ikke noe om hva slags vogn og årgang. Er det en nyere vogn så er første bud å gå til forhandler og reklamere. Er den nylig kjøpt av en forhandler, men noen år gammel så skal du umiddelbart ta kontakt med selger . Og selvsagt skal du ikke begynne å fuge, det mener jeg ihvertfall. Dette må undersøkes av fagfolk.

Og følg Jan Oles råd!
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 22:50

Splitter ny 720 kfu.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 22:56

Da hadde det blitt forhandleren neste.............

Fin vogn forresten.
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeOns 25 Mai 2011 - 23:39

I denne 720KFU ser det vel omtrent slik ut. Noen flere bilder her, bildenr 38. Fatter egentlig ikke at de ikke kan lage helstøpte dusjkabinetter slik at de går an å bruke. Jeg har selv en WLU med en litt annen type 'dusj' eller hva man skal kalle det, jeg kaller det nøddusj..og den skal nok ikke til å brukes annet enn i nødstilfeller, basta! Har forøvrig fuget opp på nytt alle fuger for å være litt føre var, men jeg er nå veldig skeptisk likevel til disse dusjene som ikke har helt kabinett. Det følger også med forheng som kan henges opp, men det er noe kliss-klass spør du meg.
Til Toppen Go down
Tove
CARAVANER
CARAVANER
Tove


Antall Innlegg : 110
Registration date : 02.04.2010

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 0:16

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/189/imgp0652y.jpg/

Helstøpt dusjkabinett i Kaben.......
Hadde aldri verden dusja i sånn dusj som som Hobby`n her har.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 1:31

må bare komme med en kommentar her
det er ei HOBBY vogn det er snak om her
de har nøddusj som ikke er beregnet for å dusje i
det er mulig, og ser pent ut, men spesielt egnet er det overhodet ikke desverre
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 6:10

Vil ikke anbefale å dusje i vogn der vannet kommer direkte i kontakt med veggene i vogna. Om man gjør det må man iallefall ha forheng så vannet ledes ned i karet. Dusjet en gang i en Knaus jeg hadde med eget dusjrom av tilsvarende type. Fikk vaska gulvet samtidig. Men til å spyle av møkkete unger fungerte den helt fint.
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 7:39

Det er jo egne dusjvegger, i et annet materiale enn resten av veggene... Tror i grunn ikke at det er veggene som er problemet her. Har en mistanke om at vannet kommer inn under eller på siden av den hvite greia i hjørnet. Vi har dusjet en del i vogna siden vi bor i den for tiden mens badet pusses opp, og jeg har aldri sett at det har kommet vann ut på andre siden før....Jeg tok en klut og tørket opp det som kom ut, og jeg fikk lurt innunder en klut for å kjenne etter om det var mer vann der, og det virket ikke sånn, for den ble ikke mer våt....
Må høre med forhandler hva de sier. Ser jo for meg at problemet er løst om vi fuger rundt hele hjørnet i dusjen....

Forøvrig er det dusjdør foran, slik at det ikke renner vann ut over hele badet.
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 8:02

Camping Kai skrev:
Da hadde det blitt forhandleren neste.............

Fin vogn forresten.

Ja, det er en fin vogn, men synes den bærer preg av at de har hatt det travelt med å få den ferdig til sesongen.....
Til Toppen Go down
T_Rex
CARAVANER
CARAVANER
T_Rex


Antall Innlegg : 105
Registration date : 27.05.2008

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 10:08

Tove skrev:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/189/imgp0652y.jpg/
Helstøpt dusjkabinett i Kaben.......
Hadde aldri verden dusja i sånn dusj som som Hobby`n her har.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Yess, det var akkurat disse typene jeg mente burde vært i alle vogner som påberoper seg å ha egen dusj. (har visst da sett på de, passer bra til bilen min også disse vognene Smile, hehe)

Bente1983:
Nå kjenner jeg ikke denne vogna og dusjen annet enn det jeg har sett ute hos forhandlerne så jeg husker ikke helt, men på dette bildet her kan det se ut som dette 'plasthjørnet' ikke er fuget. Det er også noen plashetter som sikkert skjuler innfestinga av hjørnet, her er det også mulig at det kan trenge inn vann i tillegg til hjørnene som ikke er fuget, kan det være noe i utløpet også?.. En ting er jo at det absolutt burde ha vært fuget og helt tett, en annen er kanskje at det opprinnelig ikke er det pga at det skal være mulig å komme til slanger etc. på baksiden. Ta kontakt med forhandler og hør hva de mener om dette
Dersom det er her vannet kommer inn, burde nok 'plasthjørnet' vært tatt ut for å sjekk og tørk. Personlig hadde jeg nok gjort det samt fuget hele greia helt potte tett, både hjørner og plasthettene for innfestinga, før jeg hadde sluppet en centiliter med vann gjennom slangene.
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 10:34

Har sendt forespørsel til forhandler om dette, så får se hva de svarer.

Forhandler holder til ca 6 timer unna, og det er uaktuelt å kjøre dit med vognen for sjekk, men vi har et verksted 15 min unna, som de kan gjøre avtale med. Får se hva de svarer....
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 20:42

Har snakket med forhandler nå. De hadde vært borti dette tidligere, og det kom av at det kun var fuget langs gulvet, men ikke oppover veggene. Så da får vi ordnet opp i det!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 21:16

Så bra at de ordner opp.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeTor 26 Mai 2011 - 23:25

Bente1983 skrev:
Har snakket med forhandler nå. De hadde vært borti dette tidligere, og det kom av at det kun var fuget langs gulvet, men ikke oppover veggene. Så da får vi ordnet opp i det!
Dette er Hobby service slik jeg også har god erfaring med fra min forhandler sunny

Utfordringen blir å passe på at det er tett over tid når vogna brukes og ting beveger seg litt.
Dersom det blir en lekkasje som er så liten at vannet ikke renner ut igjen på et synlig sted, men bare trekker inn i nærmeste vegg e.l. vil du ikke oppdage det.

Når det er sagt så er ikke badet i 720 KFU noe dårlig utgangspunkt for en vellykket dusj uten fuktskadet vogn om man er litt forsiktig, for avskjermingen danner jo nesten et slags dusjkabinett.

Håper det ordner seg, og kom gjerne tilbake med fler erfaringer fra denne vogna. Det er en veldig interessant vogn for mange.
Til Toppen Go down
Bente1983
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 05.05.2011

Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitimeFre 27 Mai 2011 - 7:38

Ja, det er ei veldig bra vogn sånn ellers. Vi er storfornøyd! Hadde samme vogn som deg tidligere, men vi syntes den ble for trang. Det at badet er rett over kjøkkendelen, gjør at vognen virker veldig smal og trang. Jeg hold til slutt på å bli tullete i den vognen, så vi hadde bestemt oss for å ikke ha vogn lenger....men, så oppdaget vi plutselig denne nye, og bestemte oss for å gi den et forsøk!

Når det gjelder servicen vi har fått, så var det en periode hvor vi holdt på å kjøre vognen tilbake til forhandler. Har hatt litt dårlig erfaring, spesielt fra selgerens side, hvor han ble ganske ufin. Så, det ble en del formelle mailer frem og tilbake, og nå har jeg kun kontakt med eieren av firmaet. Han har gjort sitt for å rette opp i det dårlige inntrykket vi satt igjen med.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dårlig fuget rundt dusj... Empty
PosteTema: Re: Dårlig fuget rundt dusj...   Dårlig fuget rundt dusj... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dårlig fuget rundt dusj...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dusj
» Fuging av dusj i en dethleffs Lifestyle 650
» Uttak til dusj ute
» Dusj i Hobby 650 KFU og diverse tilleggsspørsmål.
» Dusj-batteri, Hobby WFU

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: