CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Beboerparkering Oslo

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Nybobil




Antall Innlegg : 2
Registration date : 26.10.2022

Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitimeOns 26 Okt 2022 - 9:13

Hei,

jeg fikk avslag i søk om beboerparkering i Oslo. Bobilen er klassifisert som kjøretøygruppe M1 - teknisk. Men som 313 Campingbil kjøretøygruppe avgift.
Jeg ringte Statens Vegvesen, de mente at det er det tekniske som har noe å si, ikke avgiften. Jeg bør derfor klage og henvise til lovdata.

Er det noen som har erfaring med dette?

Takk på forhånd.

-Christian
Til Toppen Go down
Nybobil




Antall Innlegg : 2
Registration date : 26.10.2022

Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Re: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitimeOns 26 Okt 2022 - 9:15

PS: Det er en Fiat Ducato 2003 mod Smile
Til Toppen Go down
Saddleback
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Saddleback


Antall Innlegg : 150
Registration date : 16.06.2020

Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Re: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitimeTor 27 Okt 2022 - 17:29

Bobildelen av forumet her har sørgelig dårlig aktivitet, og jeg er redd du kan måtte vente lenge på svar fra noen med erfaring på dette området.

Jeg er (heldigvis) ikke Oslo-beboer og trenger ikke tenke på det der, men hvis Statens Vegvesen sier du bør klage ville jeg satset på det. At Oslo Kommune gir en flying f**k (les: driter i) i hva SV mener er en helt annen sak, men da har du hvertfall prøvd.

Hva er årsaken for avslaget? Kan det være at bilen er over 6 meter, og dermed ikke får plass innenfor vanlig oppmerking?
Til Toppen Go down
gabar




Antall Innlegg : 1
Registration date : 03.12.2022

Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Re: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitimeLør 3 Des 2022 - 21:13

Beboerparkeringen er en spøk. Du betaler for å muligens få en plass, men har ingen garanti, særlig ikke hvis du skal finne parkering etter 17 på en tirsdag. Jeg bor på Vålerenga, og har brukt over 100 kvelder på å lete etter parkering via https://norskapotek24.com/ .

Du kan banne på at hvis det er er byggeprosjekt tre kvartaler unna, så er gata de smekk full av biler, uten noen plass til deg.

Hvis du må bo i Oslo, må ha bil, og er så avhengig av å ha en garantert plass så må du finne deg leilighet med garasje.
Til Toppen Go down
Rudeboy
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 116
Localisation : På landeveien
Registration date : 05.02.2011

Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Re: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitimeLør 15 Apr 2023 - 12:52

Kommunens hjemmesider, derimot forteller at campingbil ikke kan stå på gateplan. I samme slengen kan man risikere få, som meg, henvisning til campingforbudet på offentlig gate som ikke var tema da jeg etterlyste om retten til å søke på denne segregasjonsaktige beboerparkeringa da de innførte den for mange år tilbake.

De lyse hoder blir også kjempeglade om de husker på å nevne du kan stå inntil 48 timer på f.eks innfartsparkering eller ved Tryvann uten at det har relevans til det å skulle bo i landsbyen vi kaller hovedstad.

Min campingbil er 2.10m og kommer inn i garasjeanlegget her jeg bor og her klorer jeg meg fast til jeg en vakker dag skal kunne komme meg vekk. Til da er det garasje eller ut av byen som gjelder.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Beboerparkering Oslo Empty
PosteTema: Re: Beboerparkering Oslo   Beboerparkering Oslo Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Beboerparkering Oslo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Camping nær Oslo
» Campingplasser Lillestrøm-Oslo
» Plasser nær Oslo med gjesteplasser
» Vinterlagring bobil Oslo??
» Oslo - Nordkapp, gode campingplasser og fricampmuligheter.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: