CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Knaus 780 lading fra bil

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Stilars




Antall Innlegg : 1
Registration date : 24.05.2024

Knaus 780 lading fra bil Empty
PosteTema: Knaus 780 lading fra bil   Knaus 780 lading fra bil Icon_minitimeOns 12 Jun 2024 - 17:44

Hei! Har en 2007 Knaus 780 vogn, og lurer på om/hvordan jeg får ladet batteriet i vogna fra bilen ubder kjøring?
Jeg har strømbryter i vogna hvor 1 er fra bil, 2 fra vognbatteri og 1&2 må være begge samtidig.
Har 13 pols kontakt, og fikk lys og strøm når jeg koblet til bilen. Hvordan vet jeg om batteriet laddes? Og hvordan kan jeg evt få det til å skje?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Knaus 780 lading fra bil Empty
PosteTema: Re: Knaus 780 lading fra bil   Knaus 780 lading fra bil Icon_minitimeLør 15 Jun 2024 - 21:37

Bruk et multimeter og mål spenning inn på batteriet i vogna før du starter bilen og etter du har startet bilen. Skal du få brukbar lading fra bil bør spenning være på minst 13,7 v.
Et problem med denne løning er dersom du har brukt en del strøm fra vognbatteriet og starter bilen så kan ledning bli veldig varm og kanskje for varm.
Brukte en dc-dc booster i vogna jeg hadde. Den sørget for at ladespenning inn på batteri ble riktig samt begrenset mengden strøm til ca 8 amp tror jeg det var . Men husk ledning fra bil må være riktig dimmensjonert.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
 
Knaus 780 lading fra bil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ujevn lading (ujevn ampere) på ny vogn, normalt?
» lading batteri
» Lading fra dynamo
» Lading vognbatteri - paralellkobling m/bilbatteri - BOOSTER!
» Batteriet lader men panelet indikerer null lading...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: