Lars Egil STATSMINISTER!!!

Antall Innlegg : 3858 Age : 51 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
 | Tema: Feilsøking spotlights Tir 13 Mai 2008 - 18:21 | |
| Har en spotlight som ikke vil lyse...
Jeg har byttet lyspære uten at det så ut til å hjelpe. Hva kan være galt på disse 12V spottene? Må vel skaffe meg et voltmeter for å sjekke spenningen kanskje? Hender det at bryterene tar kvelden?
Tips? | |
|
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Feilsøking spotlights Tir 13 Mai 2008 - 18:55 | |
| - Lars Egil skrev:
- Har en spotlight som ikke vil lyse...
Jeg har byttet lyspære uten at det så ut til å hjelpe. Hva kan være galt på disse 12V spottene? Må vel skaffe meg et voltmeter for å sjekke spenningen kanskje? Hender det at bryterene tar kvelden?
Tips? Lars Egil er det de over benken du mener, eller har du innfelte spot i taket????? i såfall ta ei kabelsko-tang, og klem godt på den skjøtehylsa som det er to av på hver av de spotene.... fire klem pr hylse..... |
|

Antall Innlegg : 3858 Age : 51 Localisation : Bømlo Registration date : 20.06.2007
 | Tema: Re: Feilsøking spotlights Ons 14 Mai 2008 - 7:06 | |
| Det er spotten over det lille vitrineskapet ovenfor kjøleskapet. Skal ta en sjekk på noen av skjøtehylsene... | |
|

| Tema: Re: Feilsøking spotlights Fre 6 Jun 2008 - 13:29 | |
| Liten oppdatering... Når jeg skrur løs spotten fungerer den, men med en gang jeg skrur den fast, så virker den ikke. Ledningene ligger jo sikkert i en bra vinkel oppunder taket, men kan det bety dårlig kontakt eller brudd i ledning...? Tips...? Spotten er den som bildet viser  | |
|
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Feilsøking spotlights Fre 6 Jun 2008 - 15:36 | |
| - Lars Egil skrev:
- Liten oppdatering...
Når jeg skrur løs spotten fungerer den, men med en gang jeg skrur den fast, så virker den ikke.
Ledningene ligger jo sikkert i en bra vinkel oppunder taket, men kan det bety dårlig kontakt eller brudd i ledning...? Tips...?
Spotten er den som bildet viser
 Lars Egil skru løs spoten, bak der finner du en skjøt på hver av lederene.... press denne hardt sammen med ei kabelsko tang. det er spesiellt på siden mot spoten en er utsatt for dårlig kontakt, siden denne siden har så tynn ledning.... hjelper ikke dette, så skift de skjøtene..... |
|

| Tema: Re: Feilsøking spotlights Tor 26 Jun 2008 - 21:15 | |
| Da er spoten fikset. Et par klem her og der så ut til å funke...  Takker og bukker  | |
|
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Feilsøking spotlights Tor 26 Jun 2008 - 23:18 | |
| Flott.... regnet med det var der det satt..... |
|
Sponsored content
 | Tema: Re: Feilsøking spotlights  | |
| |
|