CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sommarvik i Årjäng

Go down 
4 posters
AvInnlegg
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 19:18

Vi hadde egentlig tenkt oss til Daftö i helga, men det var fullt, så vi tenkte å teste ut Sommarvik. Jeg var der for 25 år siden med et korps, og minnene var vel ikke helt gode me mine foreldre har vært der flere ggr de siste åra, og skryter av plassen, så vi tok en tur.

Ettersom vi har hatt litt problemer med å plassere vogna tidligere, spurte vi om plassen vi hadde reservert (247) var bra for stor vogn, og JA da, det svarte mannen i andre enden at var helt greit. Når vi kom frem skjønte vi snart at så ikke var tilfelle. For det første var svingen ned til plassen av type en utkikk pr. hjørne på vogna, og vel nede skjønte vi for at det kom til å bli trangt. Takket være en utrolig trivelig kar som hadde fast plass der, fikk vi manøvrert oss på plass, og med lånte Leca-blokker fikk jeg etterhvert stabilisert vogna også. De beste plassene for litt større vogner er de første radene til venstre for resepsjonen sett fra P-plassen (mot vannet), plass 208 til 232.

Den siste meteren av vogna hang utover en bratt kant, så det måtte mye overtalelse til får kona turde komme inn i vogna! Ikke ideelet, men vi hadde flott utsikt over innsjøen, så for en litt mindre vogn er dette perfekt.

Resten av plassen var av veldig varierende kvalitet. Det eldre etablerte området var veldig ryddig og ordentlig, men den nye delen er skjemmet av store, stygge verandaer, enorme villavogn/spikerteltbyggverk og uferdig infrastruktur. Det er veldig lite biltrafikk på området. Det er også mulig å leie båtplasser der dersom en har med egen båt!

Barna trivdes kjempegodt på plassen, det er fin badestrand og basseng, bra minigolf og mange bra lekeplasser, i tillegg til at alle de andre barna snakker norsk, noe som gjør saken mye enklere!

Prisen på SEK 260 med strøm er jo bra, men bassenget kostet 60 ekstra pr. dag for en familiebillett, og dermed er det like dyrt som Daftö - når shoppingen hos Olav Thon i Töcksfors ikke kan måle seg med Nordby-senteret blir valget for neste helgetur enkelt, vi tar Daftö. Likevel, passer det med en stopp langs E-18 er det slett ikke dumt å ta den på Sommarvik. http://www.firstcamp.se/arjang/alias/Camping.html
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 19:29

Jeg har vært der så sent som i torsdags,ikke en plas jeg anbefaler da vogner ligger så tet at jeg vet campeier har fått lang liste fra branvesenet om dette,men han gjør ikke noe tenker kun penge der...
Ok for de med barn men dyr plas,å være fast ligger koster det skjorta ...
Men jeg synes du tar i når du sier det er pent der for det synes absolut ikke jeg som kvinne,så tet og ånei..å høre naboen ialt de gjør jajajaja..
Men vil har jo alle forskjellig smak og tak for det..
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 20:17

Det som var pent var utsikten, Ulla! Vi fikk plass med nyydelig utsikt, i går kveld satt vi og tittet utover 'sjøen'. Enig i at det er tett menge steder, spesielt blant de faste. Når det gjelder å høre naboen, så stenger vi lukene og setter på ACen, så kan de skråle som de vil!
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 20:36

OyvindSP skrev:
Det som var pent var utsikten, Ulla! Vi fikk plass med nyydelig utsikt, i går kveld satt vi og tittet utover 'sjøen'. Enig i at det er tett menge steder, spesielt blant de faste. Når det gjelder å høre naboen, så stenger vi lukene og setter på ACen, så kan de skråle som de vil!

Neste år tar dere ca 15min fra Årjæng der er jeg fastligger,så kaffen venter der herlig vann og lite vogner..
Til Toppen Go down
CGJ
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
CGJ


Female
Antall Innlegg : 1389
Age : 54
Localisation : Brandbu, Oppland
Registration date : 07.04.2008

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 22:08

Vi var på Sommarvik forrige helg og leide hytte.... 790,- for en natt....

Ei venninde av meg har fastplass der og fortalte at de betaler 16000,- i året, det er da inkl vann og kloakk.... Ikke får de tilgang til bassenget uten å betale heller....

Vi syns vognene sto for tett, samt at døgnplassene var alt for trange.. Det eneste bonuset må være at barna hadde mye å finne på.... Men vi skal tilbake dit, for å besøke venninden min...
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitimeSøn 3 Aug 2008 - 23:54

Var på Sommarvik i pinsen for ca. 5 år siden. Plassen var veldig fin, men jeg synes den var noe "knotete". En del av de flate fine plassene rundt resepsjonen var forbeholdt vogner under 6m. Vi hadde større vogn og ble henvist til en terrasseplass. Det kostet meg en cluth da jeg rygget vogna på plass.

Den delen av plassen som er forbehodt fastliggere er noe av det verste jeg har sett. Det var plattinger og gulv rundt vognene i alle retninger. Er sikker på at mange måtte bruke heisekran for å få ut vogna. 3 meter mellom brennbart materiale gjaldt nok ikke der.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sommarvik i Årjäng Empty
PosteTema: Re: Sommarvik i Årjäng   Sommarvik i Årjäng Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sommarvik i Årjäng
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Camp Grimsby, Årjäng

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: