CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Automatgear +/-

Go down 
+16
Ludo
Polar 680
Rashid
Arne Henriksen
OyvindSP
Black Betty
Sten Rune
Bjornz
thor_egil
Jan Ole
Campern
Jan
Espen V
Johnny
Harald
Lars Egil
20 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 21:33

Kan være greit å bytte ofte... ikke bare olje... Bytte bil altså !
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:26

Rufus skrev:
Kan være greit å bytte ofte... ikke bare olje... Bytte bil altså !

Hehe ja tror det ofte er like billig eller dyrt som å koste på en haug på det en har.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:37

523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...

Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:42

thor_egil skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
ale
Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Alltid like artig å se få gangene man ser en undersøkelse på feil på biler, der man går på antall kjørte km, og ikke på antall år bilen er. Sjelden man ser toyota på toppen da.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:45

Å ikke bytte olje og filter på automatkasser etter vedlikeholdsplan er som å pisse i soveposen....

Ser bare på svigerfars Subaruer hvor mye bedre kassene skifter etter service...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:48

523iA skrev:
thor_egil skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
ale
Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Alltid like artig å se få gangene man ser en undersøkelse på feil på biler, der man går på antall kjørte km, og ikke på antall år bilen er. Sjelden man ser toyota på toppen da.

Vel-vel..... Nå er vel ikke BMW heller den som kommer høyt opp der..... og jeg vil nå påstå at noe av det mest slitesterke en kan få, er bla Toyota..... feks Hiace..... men ikke alle modeller er vel like sånn sett....

En som kjøper ny BMW er lit bilentusiast, og steller og duller med den bilen sin..... mens en som kjøper Toyota, ikke vil betae overprisen på en BMW, og han hverken polerer eller steller..... han bare kjører.....

Hadde den jevne Toyota fått samme ettersyn og stell, som den jevne BMW, tør jeg påstå den hadde gått dobbelt så langt som tyskeren.... men toyotaeieren bryr seg minimalt med bil, og vet snaut nok antall gir den har, og slettes ikke hesteantallet.....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:51

Vegard skrev:
523iA skrev:
thor_egil skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
ale
Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Alltid like artig å se få gangene man ser en undersøkelse på feil på biler, der man går på antall kjørte km, og ikke på antall år bilen er. Sjelden man ser toyota på toppen da.

Vel-vel..... Nå er vel ikke BMW heller den som kommer høyt opp der..... og jeg vil nå påstå at noe av det mest slitesterke en kan få, er bla Toyota..... feks Hiace..... men ikke alle modeller er vel like sånn sett....

En som kjøper ny BMW er lit bilentusiast, og steller og duller med den bilen sin..... mens en som kjøper Toyota, ikke vil betae overprisen på en BMW, og han hverken polerer eller steller..... han bare kjører.....

Hadde den jevne Toyota fått samme ettersyn og stell, som den jevne BMW, tør jeg påstå den hadde gått dobbelt så langt som tyskeren.... men toyotaeieren bryr seg minimalt med bil, og vet snaut nok antall gir den har, og slettes ikke hesteantallet.....
Kan så være det, men den hallelujastemningen som har blitt rundt toyota i norge de siste årene er mildt sagt overdreven..
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:53

Vegard

Overprisen på BMW... DU varmer opp, Vegard!! lol! Vi får ta denne under "Bilprat"...!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:57

523iA skrev:
Vegard skrev:
523iA skrev:
thor_egil skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
ale
Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Alltid like artig å se få gangene man ser en undersøkelse på feil på biler, der man går på antall kjørte km, og ikke på antall år bilen er. Sjelden man ser toyota på toppen da.

Vel-vel..... Nå er vel ikke BMW heller den som kommer høyt opp der..... og jeg vil nå påstå at noe av det mest slitesterke en kan få, er bla Toyota..... feks Hiace..... men ikke alle modeller er vel like sånn sett....

En som kjøper ny BMW er lit bilentusiast, og steller og duller med den bilen sin..... mens en som kjøper Toyota, ikke vil betae overprisen på en BMW, og han hverken polerer eller steller..... han bare kjører.....

Hadde den jevne Toyota fått samme ettersyn og stell, som den jevne BMW, tør jeg påstå den hadde gått dobbelt så langt som tyskeren.... men toyotaeieren bryr seg minimalt med bil, og vet snaut nok antall gir den har, og slettes ikke hesteantallet.....
Kan så være det, men den hallelujastemningen som har blitt rundt toyota i norge de siste årene er mildt sagt overdreven..

Er ikke enig det..... men ser mer enn gjerne at den irriterer BMW-gutta......

I mitt firma, taler regnskapene sin klare tale vedr toyota sin fordel....

og en annen ting, hadde BMW vært så bra som en del vil ha det til, hadde det vært flere taxi av de......

men at det er en motebil, ja..... greit nok, men innrøm det, og ikke skyld på alt annet....

For min del, føler jeg de blir for mye sånn "porselens-dukke" preg over de.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 22:58

thor_egil skrev:
Vegard

Overprisen på BMW... DU varmer opp, Vegard!! lol! Vi får ta denne under "Bilprat"...!


ÅÅÅÅÅÅ???? er det heite priser på de?????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:05

hei

for å fyre på...... er det ikke "Kebab-traller" de kalles de BMW'ne da???? Automatgear +/- - Page 3 36874 Automatgear +/- - Page 3 36874 Automatgear +/- - Page 3 928394 Automatgear +/- - Page 3 928394 Automatgear +/- - Page 3 897742 Automatgear +/- - Page 3 897742


Sist endret av Vegard den Søn 10 Aug 2008 - 23:06, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:05

Jaja, du får mene hva du vil. Jeg finner mye større kjøreglede i en bmw enn i en toyota. Synes det er mye viktigere enn mye annet. Og om vinteren kan jeg kose meg med en bil som drar på rette hjulene. Automatgear +/- - Page 3 928394
Det skal forresten litt til før du finner meg på treff ilag med bmw-gutta, så det er sagt. Det blir alt for mye halleluja stemning for meg affraid affraid
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:06

Vegard skrev:
hei

for å fyre på...... er det ikke "Kebab-traller" de kalles de BMW'ne da????
Stemmer det Automatgear +/- - Page 3 388844 Automatgear +/- - Page 3 388844
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:09

523iA skrev:
Jaja, du får mene hva du vil. Jeg finner mye større kjøreglede i en bmw enn i en toyota. Synes det er mye viktigere enn mye annet. Og om vinteren kan jeg kose meg med en bil som drar på rette hjulene. Automatgear +/- - Page 3 928394
Det skal forresten litt til før du finner meg på treff ilag med bmw-gutta, så det er sagt. Det blir alt for mye halleluja stemning for meg affraid affraid


Den kjøregleden fnner jeg like godt i andre biler, selv om en 330 diesel som jeg kjørte her før i sommer, gikk godt...... men verd prisen????? NOPE..... og om vinteren trekkes jeg bra fram med 4x4...... liker det....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:10

Det mest fasinerende her er jo at du som påstår at bmw er for dyr, har bjølle selv.. Får jo like mye vogn med en hobby lol! Automatgear +/- - Page 3 36874 Automatgear +/- - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:10

Vegard skrev:
523iA skrev:
Jaja, du får mene hva du vil. Jeg finner mye større kjøreglede i en bmw enn i en toyota. Synes det er mye viktigere enn mye annet. Og om vinteren kan jeg kose meg med en bil som drar på rette hjulene. Automatgear +/- - Page 3 928394
Det skal forresten litt til før du finner meg på treff ilag med bmw-gutta, så det er sagt. Det blir alt for mye halleluja stemning for meg affraid affraid


Den kjøregleden fnner jeg like godt i andre biler, selv om en 330 diesel som jeg kjørte her før i sommer, gikk godt...... men verd prisen????? NOPE..... og om vinteren trekkes jeg bra fram med 4x4...... liker det....
Mye artigere å trekkes sidelengs frem enn skikkelig frem lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:16

523iA skrev:
Vegard skrev:
523iA skrev:
Jaja, du får mene hva du vil. Jeg finner mye større kjøreglede i en bmw enn i en toyota. Synes det er mye viktigere enn mye annet. Og om vinteren kan jeg kose meg med en bil som drar på rette hjulene. Automatgear +/- - Page 3 928394
Det skal forresten litt til før du finner meg på treff ilag med bmw-gutta, så det er sagt. Det blir alt for mye halleluja stemning for meg affraid affraid


Den kjøregleden fnner jeg like godt i andre biler, selv om en 330 diesel som jeg kjørte her før i sommer, gikk godt...... men verd prisen????? NOPE..... og om vinteren trekkes jeg bra fram med 4x4...... liker det....
Mye artigere å trekkes sidelengs frem enn skikkelig frem lol!

Veldig gøy når kjekkasen i BMW'n ikke kommer lengre sidelengs, og står fast, så å kjøre rundt ham, kjøre ned ruta og spørre: "sliter du??????" og så arrogant bare trykke på knappen med "4x4 LOCK", og kjøre min vei......
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:21

Derfor han man hurtigkjettinger i kofferten. Har brukt de en gang, men det var for å slepe opp en kompis. Han hadde en vectra Automatgear +/- - Page 3 897742
Til Toppen Go down
Bjornz
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Bjornz


Male
Antall Innlegg : 20
Age : 52
Localisation : Bjugn
Registration date : 24.07.2008

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:27

Har kost meg til side 3 i den føljetongen..
Vil anbefale en tur på www.howstuffworks.com for å finne ut litt om hvordan en automatkasse egentlig virker...

Skal ikke virke belærende men følgende kan jeg slå fast:
En automatgirkasse som slurer kalles en defekt automatgirkasse.
Det som gir sluring er converteren og den sluringen kan trygt brukes ifm parkering osv. Converter er en hydraulisk clutch og den skal slure.

I dag er det ofte "ekstreme" skift intervaller på automat olje. Mercede V-klasse feks "bør skiftes innen 9 år" står det i manualen. Skift oftere..!!

Snakes..!
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:32

Hyppige oljeskift er alltid lurt, både på motor og kasse.. Den lifetime olja er bare lureri.. Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeSøn 10 Aug 2008 - 23:40

Vegard skrev:
523iA skrev:
thor_egil skrev:
523iA skrev:
J.O. skrev:
- Er det noen bilmerker du aldri ser med girkassetrøbbel?

- Ja, det er det.

- Begynner det med T?

- Ja, og jeg vet ikke hvordan de får det til, sier en imponert Per Øyvind Egge.
En journalist som tydeligvis har fått det for seg at toyota selger masse biler med automatgir...
ale
Da skal jeg nevne at girkassa i Moderns Toyota gav seg etter 5 år. Toyota sarpsborg gremmet seg....MEN... modern MÅTTE betale.
Alltid like artig å se få gangene man ser en undersøkelse på feil på biler, der man går på antall kjørte km, og ikke på antall år bilen er. Sjelden man ser toyota på toppen da.

Vel-vel..... Nå er vel ikke BMW heller den som kommer høyt opp der..... og jeg vil nå påstå at noe av det mest slitesterke en kan få, er bla Toyota..... feks Hiace..... men ikke alle modeller er vel like sånn sett....

En som kjøper ny BMW er lit bilentusiast, og steller og duller med den bilen sin..... mens en som kjøper Toyota, ikke vil betae overprisen på en BMW, og han hverken polerer eller steller..... han bare kjører.....

Hadde den jevne Toyota fått samme ettersyn og stell, som den jevne BMW, tør jeg påstå den hadde gått dobbelt så langt som tyskeren.... men toyotaeieren bryr seg minimalt med bil, og vet snaut nok antall gir den har, og slettes ikke hesteantallet.....

Det argumentet du trekker frem her Vegard er slettes ikke dumt...men spørsmålet er hvor gyldig det er... Jeg kan kaste ut et annet et sett med påstander som jeg ikke nødvendigvis står inne for
1. Toyota-eiere kan kanskje ikke så mye om bil, og nettopp derfor tar de bilen til hver eneste service helt til bilen blir knekkebrød. Toyota taes derfor langt bedre vare på enn andre bilmerker.
2. BMW-eierne tror de kan bil, men kjører som svin og vedlikeholder ikke bilene sine godt nok

Dersom disse påstandene har noe som helst gehalt i seg, ...ja...da kan det jo hende at Toyota ikke er så gode som man vil ha det til...

Forøvrig synes jeg de fleste toyotaer er utrolig lite inspirerende å kjøre. De BMW'ene jeg har prøvd er langt morsommere og mer inspirerende.

Temaet du nevner her, Vegard, er forøvrig interessant... Feks.. Vrakes biler i samme stand? jeg tror svaret er Nei! En gammel Citroen, Skoda eller Peugeot vrakes i bedre stand enn en Audi eller MB, men siden salgsverdien av sistnevnte er høyere blir livløpet forlenget et par år til. Spm. er da.. er MB en bedre bil en Citroen....sånn rent teknisk mener jeg

(Her snakker vi ikke kjøreegenskaper, praktisk bruk, status eller slikt. Kun mekanisk konstruksjon i motor og chassis)
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 7:49

Er nok enig i at Toyota er mere slitesterkt en feks Bmw ,men du hverden å kjedelige de er gjeeeesp.......
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 9:08

Camper 570

For meg er iallefall gleden av å kjøre bil noe utover det at bilen starter om morran... Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 11:18

Vegard skrev:
Camper 570 skrev:
523iA skrev:
Mistet plutselig fremdriten, før kassa gikk i nødprogram. Dette skjedde 2 ganger på en dag, men etter det oppførte den seg helt normalt. Når de tappet ned oljen, så var den helt svart, full i partikler. Og da var det såvidt et år, og ca.10-15000km siden oljen var skiftet.. Jeg tror det er slitelamellene som er gåen..
Bilen er vel gått ca 145 000.. Evil or Very Mad

Det var tidelig at den har tatt kvelden, det ble fylt på riktig olje når den ble byttet? På min bil skal det vist ikke skiftes olje, litt skeptisk til det men scratch

Mercedes sa vel og det, en stund, at olja ikke trengtes skiftes....... men det var bare en stund de sa det....... inntil reklamasjonene haglet inn.... kasser måtte skiftes, fordi det ikke ble skiftet olje....... en ting er jo at olja er god nok, men en annen ting er at forurensninger, spon etc tappes av når en skifter olje....

Vegard.

Har bytta olje på ML'en da den hadde en tendens til å låse seg i 3. gir noen ganger.Dette har og blitt gjort på enkelte E-klasser med samme syndrom,fra min forhandlers side.

Men ta meg f....,møkka låste seg jaggu på Öland i sommer etter at olja ble skifta og.Skulle aksellerere ut av campingen,hvor det er mye trafikk på hovedveien.Dro til med flat pedal,og alt bare gikk i slowmotion.Den starta jo i 3. gir.

Bilen bak lurte vel på hvilken møkkamann som snek seg ut rett foran ham.

Dette har aldri oppstått i.f.m. trekking av vogn forøvrig.
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 13:22

thor_egil skrev:
Camper 570

For meg er iallefall gleden av å kjøre bil noe utover det at bilen starter om morran... Smile

Enig der, men har aldri hatt noen problemer å starte bilene mine jeg(nesten aldri da) selv om jeg ikke kjører toyota.

Jeg har nesten vokst opp i toyota så vet at bilene går og går, men jeg har bildilla så da frister ikke toyotan så mye for min del.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 14:08

Camper 570 skrev:
thor_egil skrev:
Camper 570

For meg er iallefall gleden av å kjøre bil noe utover det at bilen starter om morran... Smile

Enig der, men har aldri hatt noen problemer å starte bilene mine jeg(nesten aldri da) selv om jeg ikke kjører toyota.

Jeg har nesten vokst opp i toyota så vet at bilene går og går, men jeg har bildilla så da frister ikke toyotan så mye for min del.

Forøvrig skal jeg nok ha automatgir på neste bil.. Men det er bil nr.2 og skal ikke trekke vogn.... så det så...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 18:36

Min Merce, -86 230E girer silkemykt, kassa ble overhalt ved ca 220k og bilen har nå runda 400k. Men vogna har den ikke trukket.. he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Automatgear +/- - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 19:55

Camper 570 skrev:
thor_egil skrev:
Camper 570

For meg er iallefall gleden av å kjøre bil noe utover det at bilen starter om morran... Smile

Enig der, men har aldri hatt noen problemer å starte bilene mine jeg(nesten aldri da) selv om jeg ikke kjører toyota.

Jeg har nesten vokst opp i toyota så vet at bilene går og går, men jeg har bildilla så da frister ikke toyotan så mye for min del.
eller santa fe Question Question Question Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 20:24

Bare så dere veit hva dere skal leite etter..... Very Happy

Slik ser det ut i en bil som er bygd for å trekke tungt ...

2H (Bakhjulsdrift, høygir)
4H (4WD høygir via viskositetskobling (VCU))
4HLc (4WD høygir med låst senterdifferensial)
4LLc (4WD lavgir med låst senterdifferensial)

og når dette er ubrukelig trykker vi inn knappen som gir deg låste diffrensialer foran og bak. Men da må du kjøre rett frem.... Twisted Evil

Slik ser det ut ;

Automatgear +/- - Page 3 Pajerosmat1td4

Automatgear +/- - Page 3 Pajerotransmissionei9

For nedoverbakker;
EBAC
Engine Brake Assist Control
Bremsesystemet du trenger for ekstreme utforkjøringer i terreng
Aktiveres når Pajero ligger i lavgir med 1. gir og du ikke benytter bremsepedalen
Mister et hjul grepet tar EBAC over nedbremsingen automatisk for kontrollert nedstigning
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 20:58

Rufus skrev:
Bare så dere veit hva dere skal leite etter..... Very Happy

Slik ser det ut i en bil som er bygd for å trekke tungt ...

2H (Bakhjulsdrift, høygir)
4H (4WD høygir via viskositetskobling (VCU))
4HLc (4WD høygir med låst senterdifferensial)
4LLc (4WD lavgir med låst senterdifferensial)

og når dette er ubrukelig trykker vi inn knappen som gir deg låste diffrensialer foran og bak. Men da må du kjøre rett frem.... Twisted Evil

Slik ser det ut ;

Automatgear +/- - Page 3 Pajerosmat1td4

Automatgear +/- - Page 3 Pajerotransmissionei9

For nedoverbakker;
EBAC
Engine Brake Assist Control
Bremsesystemet du trenger for ekstreme utforkjøringer i terreng
Aktiveres når Pajero ligger i lavgir med 1. gir og du ikke benytter bremsepedalen
Mister et hjul grepet tar EBAC over nedbremsingen automatisk for kontrollert nedstigning
bra greier det der Rufus,og eg vurderte sterkt en slik når eg kjøpte xc 90,en men det ble litt mye lastebilfølelese og litt mye bråk og litt sparsommelige bakseter......min mening hehe
xc 90 har mye dårligere awd system,men til mitt bruk holder det i massevis, prisen var den samme,eller litt lavere på pajeroen om eg ikke husker feil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 21:20

Harald

Joda, kjenner igjen lastebilfølelsen du snakker om. Men det er liksom greit på en måte. Baksetene ( alle fem ) ligger i garasjen her. Har ikke tatt disse ut av plasten og kan dermed ikke si så mye om komforten der bak. Har ikke råd til å sitte der bak kan man si.. avgifter..

Lastebil ? Føler liksom at jeg kan parkere sammen med gutta i Scania og MAN ...
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 21:41

Harald skrev:
Rufus skrev:
Bare så dere veit hva dere skal leite etter..... Very Happy

Slik ser det ut i en bil som er bygd for å trekke tungt ...

2H (Bakhjulsdrift, høygir)
4H (4WD høygir via viskositetskobling (VCU))
4HLc (4WD høygir med låst senterdifferensial)
4LLc (4WD lavgir med låst senterdifferensial)

og når dette er ubrukelig trykker vi inn knappen som gir deg låste diffrensialer foran og bak. Men da må du kjøre rett frem.... Twisted Evil

Slik ser det ut ;

Automatgear +/- - Page 3 Pajerosmat1td4

Automatgear +/- - Page 3 Pajerotransmissionei9

For nedoverbakker;
EBAC
Engine Brake Assist Control
Bremsesystemet du trenger for ekstreme utforkjøringer i terreng
Aktiveres når Pajero ligger i lavgir med 1. gir og du ikke benytter bremsepedalen
Mister et hjul grepet tar EBAC over nedbremsingen automatisk for kontrollert nedstigning
bra greier det der Rufus,og eg vurderte sterkt en slik når eg kjøpte xc 90,en men det ble litt mye lastebilfølelese og litt mye bråk og litt sparsommelige bakseter......min mening hehe
xc 90 har mye dårligere awd system,men til mitt bruk holder det i massevis, prisen var den samme,eller litt lavere på pajeroen om eg ikke husker feil.

Vil nå bare si det at med ankomsten av den nye firmabilen (Mondeoen), er herved Pajeroen oppgradert til konebil. Så det så! queen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:03

Rufus

var med i en bil maken din oppe på Andenes, en fra forumet, som jobber på rakettbasen der.... vi var oppe på fjellet og titta, og det var mer enn sabla bratt opp og ned der..... han kjørte da pajen på et sånn utforkjøringsprogram, og den rusla på drøye 1000 omdr, og passe fart i lavserien der.... han rørte ikke noe......

fet bil det der..... hans er og på hvite skilt, så den koster jo litt da.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeMan 11 Aug 2008 - 22:40

Vegard skrev:
Rufus

var med i en bil maken din oppe på Andenes, en fra forumet, som jobber på rakettbasen der.... vi var oppe på fjellet og titta, og det var mer enn sabla bratt opp og ned der..... han kjørte da pajen på et sånn utforkjøringsprogram, og den rusla på drøye 1000 omdr, og passe fart i lavserien der.... han rørte ikke noe......

fet bil det der..... hans er og på hvite skilt, så den koster jo litt da.....

Jeg drømmer om hvite skilter når jeg blir stor... selvfølgelig på en automat Pajero... Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Automat Volvo S80   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitimeTir 14 Okt 2008 - 21:07

Jeg har dratt en Bjølseth 600 en del mil også over Haukelid men aldri noe problem.Jeg tror vogna veier 1500 kg og bilen har aldri hatt noe problem med overoppheting.Så dette er noe nytt.Bilen har lav turbo.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Automatgear +/- - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Automatgear +/-   Automatgear +/- - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Automatgear +/-
Til Toppen 
Side 3 av 5Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: