CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Brukt fortelt?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
MartinB
CARAVANER
CARAVANER
MartinB


Male
Antall Innlegg : 53
Localisation : Telemark
Registration date : 12.08.2008

Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeLør 16 Aug 2008 - 19:53

Da har jeg bestilt ny Hobby 650 i tyskland og gleder meg til våren bounce

Jeg har kikket litt på finn og sett flere brukte Penta-telt som kan være aktuelle, men disse teltene koster brukt mer enn det jeg har pleid å betale for vogner så jeg er litt opptatt av at det skal være hel ved hvis jeg kjøper. Den mer erfarne garde på forumet her kan kanskje hjelpe meg?

-Hva bør jeg sjekke utover opplagte ting som vinduer/duk og glidelås?
-Hvor lang levedtid er det på et sesongtelt? Det er ikke særlig greit å betale uforholdsmessig mye for et telt det er lite igjen på.
-Annet jeg bør tenke på?

Hilsen MartinB
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 9:46

Har hørt fra andre mer erfarne Campere at et Isabella telt har en levetid på ca 10år hvis det er brukt til sesongcamping, forutsatt at det er blitt vasket,stelt og impregnert...

Når det gjelder slitasje kan du jo feks se på:

1: slitasje duk,skader,er duken ren?
2: slitasje sømmer, revner?
3: slitasje glidelåser,fungerer de?
4: Stangsettet, er alle deler med? plastdeler hele?
5: Hva får du med, forteltsmatte?,leduk?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 9:51

Vil bare tilføye, vask må ikke skje med vaskemidler..... og dersom det skal brukes, er spesiell telt-vask fra feks Isabella det som skal brukes.... vanlig såpe, ødelegger teltene, g det står en del om dette i teltets instruksjonsbok....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeSøn 17 Aug 2008 - 11:32

Har et Isabella Penta fra ca 95. Dette teltet har tidligere vært brukt av fastliggere og stått opp hele i ca 10 år. Teltet er jo noe slitt og noen sømmer var i ferd med å gi seg. Glidelåser er noe slitt. Ellers er teltet brukandes og vi har brukt det ved et par anledninger. Er i tvil om teltet er særlig godt vedlikeholdt i denne perioden. Var dårlig med impregnering igjen.
Så vi har sydd litt og impregnert det slik at det kan brukes noe til.
Er ikke i en slik tilstand at jeg vil selge det.

Skulle jeg kjøpe et brukt fortelt så ville jeg nok gå for et som ikke har for mange år på seg og har vært lite i bruk. Tror nok at Isabella ville være blant favoritt merke sammen med noen få til.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Bestilt i Tyskland   Brukt fortelt? Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 12:29

MartinB skrev:
Da har jeg bestilt ny Hobby 650 i tyskland og gleder meg til våren bounce

Jeg har kikket litt på finn og sett flere brukte Penta-telt som kan være aktuelle, men disse teltene koster brukt mer enn det jeg har pleid å betale for vogner så jeg er litt opptatt av at det skal være hel ved hvis jeg kjøper. Den mer erfarne garde på forumet her kan kanskje hjelpe meg?

-Hva bør jeg sjekke utover opplagte ting som vinduer/duk og glidelås?
-Hvor lang levedtid er det på et sesongtelt? Det er ikke særlig greit å betale uforholdsmessig mye for et telt det er lite igjen på.
-Annet jeg bør tenke på?

Hilsen MartinB
[




Hvorfor bestille i Tyskland.Er det noe å spare på det.Og hvordan er det med garantien og ikke minst fuktighets garantien.
Må du hente den selv eller blir den levert i Norge.Dette er litt interesant,så jeg håper du tar deg tid til å svare.

Hilsen ansatsen
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 13:19

Hmmmm....... her aner jeg starten på en import-debatt.....
Vet om et par stykker som sikkert gjerne deltar i den debatten...he he! Brukt fortelt? 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 16:41

B.B.

Kjenner en som importerte en Thai-berte jeg,og han slet med garantier og sånn asså !!! Var visst ikke helt tørr heller !!! Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitimeOns 15 Okt 2008 - 17:15

ARVE skrev:
B.B.

Kjenner en som importerte en Thai-berte jeg,og han slet med garantier og sånn asså !!! Var visst ikke helt tørr heller !!! Shocked


Du som ikke har forstått dette..... de skal ikke være helt tørre....






















.................bertene altså......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Brukt fortelt? Empty
PosteTema: Re: Brukt fortelt?   Brukt fortelt? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Brukt fortelt?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Brukt fortelt til HObby prestisje 555 950 A mål
» Kjøpsråd brukt campingvogn
» brukt vindu til 80mod 530
» Hvor kan jeg få tak i en brukt Primus 2490?
» Verdi på brukt telt og markise.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: