CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintercamping..

Go down 
+7
Johnny
Larsen
Black Betty
Camping Kai
Hege
MartinB
Hr/fru Bakstad
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:00

Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Hege skrev:
Lady1: Tempelseter ligger i Eggedal, litt før du kommer til Haglebu. Da jeg var der for tja....8 år siden, var det vintercampere der!

Nå er jeg ikke så kjent i Norge, det er kanskje langt unna Nordfjell det da.

Men på Gran Canaria, og Ibiza er jeg lommekjent. Litt unskylldninger for at jeg ikke kjenner Norge. Har til og med vært på campingplass på Ibiza, den het Cala Basa, det er det ikke mange som har vært.
Wink

Lady 1

var borti noen mega-suspekte bilder fra Ibiza her for lit siden, av XXX-typen, var de dine de, eller av bla deg????????

Neiii for det er leeeeenge siden, og jeg campet ikke der, bodde på hotelene rundt San Antonio.

Nå ja..... det var også fra hoteller..... men ikke fra noe camp.....

En læregutt var der i to uker, og det gikk jo like lang tid, før han var skikkelig igang igjen......
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:01

Vegard: man må gjerne ha ferie etter å ha feriert på Ibiza Laughing
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:04

Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Hege skrev:
Lady1: Tempelseter ligger i Eggedal, litt før du kommer til Haglebu. Da jeg var der for tja....8 år siden, var det vintercampere der!

Nå er jeg ikke så kjent i Norge, det er kanskje langt unna Nordfjell det da.

Men på Gran Canaria, og Ibiza er jeg lommekjent. Litt unskylldninger for at jeg ikke kjenner Norge. Har til og med vært på campingplass på Ibiza, den het Cala Basa, det er det ikke mange som har vært.
Wink

Lady 1

var borti noen mega-suspekte bilder fra Ibiza her for lit siden, av XXX-typen, var de dine de, eller av bla deg????????

Neiii for det er leeeeenge siden, og jeg campet ikke der, bodde på hotelene rundt San Antonio.

Nå ja..... det var også fra hoteller..... men ikke fra noe camp.....

En læregutt var der i to uker, og det gikk jo like lang tid, før han var skikkelig igang igjen......

Vet hvordan det er, tar en stund. Derfor er campinglivet å foretrekke, på alle måter. Har ikke vært lengre Nord i landet vårt en Trondheim.
Det er en skam Sad
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:07

Hege skrev:
BB: nja...nå har jo jeg vogn av et slikt merke du ikke liker da..... Men JEG føler vel ikke at vi gjør skam på plassen. Spikerteltet vårt er bygd etter kommunens retningslinjer og det er det få buer som er...både på Høymyr og Blåberg.

Slik ser vår bu ut:

Vintercamping.. - Page 2 67_829613975




Ellers er jeg bittelitt redd for å tråkke på noen tær ved å vise til noen spesielle vogner, det kan jo være de er medlemmer her inne tongue

Jeg er også redd for å tråkke noen på tærne ved å vise til noe konkret...! Og Hobbyvogna har jo ikke noe å skamme seg over utseendemessig! Ikke bua deres heller. Den ser fin ut!

Nei når jeg snakker om kondemnable vogner og buer, snakker vi om en heeeeelt annen standard..... har tidligere hatt noen bilder i en eller annen tråd som kunne vist hva jeg mener....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:08

Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Hege skrev:
Lady1: Tempelseter ligger i Eggedal, litt før du kommer til Haglebu. Da jeg var der for tja....8 år siden, var det vintercampere der!

Nå er jeg ikke så kjent i Norge, det er kanskje langt unna Nordfjell det da.

Men på Gran Canaria, og Ibiza er jeg lommekjent. Litt unskylldninger for at jeg ikke kjenner Norge. Har til og med vært på campingplass på Ibiza, den het Cala Basa, det er det ikke mange som har vært.
Wink

Lady 1

var borti noen mega-suspekte bilder fra Ibiza her for lit siden, av XXX-typen, var de dine de, eller av bla deg????????

Neiii for det er leeeeenge siden, og jeg campet ikke der, bodde på hotelene rundt San Antonio.

Nå ja..... det var også fra hoteller..... men ikke fra noe camp.....

En læregutt var der i to uker, og det gikk jo like lang tid, før han var skikkelig igang igjen......

Vet hvordan det er, tar en stund. Derfor er campinglivet å foretrekke, på alle måter. Har ikke vært lengre Nord i landet vårt en Trondheim.
Det er en skam Sad

Lady 1

for å si det sånn, du har gått glipp av mye..... først er det 40 mil skau fra Trondheim, men tar en RV 17, begynner indrefiletten ved Vennesund, sør for Brønnøysund...... så er vi igang......
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:11

Vi er jo ulike også når det kommer til hva vi liker og ikke liker, hva vi ser på som viktig og hva vi ikke bryr oss om. Bare se på diskusjonene her inne bl a ang vognmerker.

Jeg ser jo at det er en del rart på plassene rundt omkring og ser samtidig at folk virkelig bruker disse vognene også. Og det er da det slår meg at vi jammen har ulike preferanser på hva som er vakkert og hva som er stygt.

For meg handlet valg av campingplass mer om naturen rundt, skimulighetene og beliggenheten i forhold til der vi bor, enn hvordan vogner og buer som lå rundt der.

Jeg ville nok ikke likt å bo i enkelte av de vognene som står der......
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:13

Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1 skrev:
Hege skrev:
Lady1: Tempelseter ligger i Eggedal, litt før du kommer til Haglebu. Da jeg var der for tja....8 år siden, var det vintercampere der!

Nå er jeg ikke så kjent i Norge, det er kanskje langt unna Nordfjell det da.

Men på Gran Canaria, og Ibiza er jeg lommekjent. Litt unskylldninger for at jeg ikke kjenner Norge. Har til og med vært på campingplass på Ibiza, den het Cala Basa, det er det ikke mange som har vært.
Wink

Lady 1

var borti noen mega-suspekte bilder fra Ibiza her for lit siden, av XXX-typen, var de dine de, eller av bla deg????????

Neiii for det er leeeeenge siden, og jeg campet ikke der, bodde på hotelene rundt San Antonio.

Nå ja..... det var også fra hoteller..... men ikke fra noe camp.....

En læregutt var der i to uker, og det gikk jo like lang tid, før han var skikkelig igang igjen......

Vet hvordan det er, tar en stund. Derfor er campinglivet å foretrekke, på alle måter. Har ikke vært lengre Nord i landet vårt en Trondheim.
Det er en skam Sad

Lady 1

for å si det sånn, du har gått glipp av mye..... først er det 40 mil skau fra Trondheim, men tar en RV 17, begynner indrefiletten ved Vennesund, sør for Brønnøysund...... så er vi igang......


Vegard

Det har jeg lyst til å oppleve, en gang, i fremtiden. Har hørt om mye flott natur, håper å få til det en gang ja
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:14

Hege skrev:
Vi er jo ulike også når det kommer til hva vi liker og ikke liker, hva vi ser på som viktig og hva vi ikke bryr oss om. Bare se på diskusjonene her inne bl a ang vognmerker.

Jeg ser jo at det er en del rart på plassene rundt omkring og ser samtidig at folk virkelig bruker disse vognene også. Og det er da det slår meg at vi jammen har ulike preferanser på hva som er vakkert og hva som er stygt.

For meg handlet valg av campingplass mer om naturen rundt, skimulighetene og beliggenheten i forhold til der vi bor, enn hvordan vogner og buer som lå rundt der.

Jeg ville nok ikke likt å bo i enkelte av de vognene som står der......

Hege

sant det, se bare på det med løsninger, ei løsning som passer meg som hånd i hanske, kan være et mareritt for deg, og omvendt......
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:16

Vegard: ja, det er også et viktig poeng. Samtidig kommer jo økonomi inn i bildet, hvor mye penger har man lyst til å bruke på vogn og vognliv.....
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:18

Hege

Er dette første vogna, og første gang dere skal vintecampe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:22

Hege skrev:
Vegard: ja, det er også et viktig poeng. Samtidig kommer jo økonomi inn i bildet, hvor mye penger har man lyst til å bruke på vogn og vognliv.....

Hege

Helt klart...... vi kaller det prioriteringer, men huset her er betalt, så da er det greit å bruke litt på fritiden, vi bruker jo vogna 100-120 døgn i året.....

for meg er vogna direkte bundet opp mot livskvallitet,og jeg har en jobb, der jeg må være og er tilgjengelig 365 dager i året, 24 timer i døgnet..... da er det sabla godt å rømme unna litt, dvs jeg må være på tlf, men kan ikke stille, men kan jo gjøre mye fra PC i vogna
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:23

Hege skrev:
Vi er jo ulike også når det kommer til hva vi liker og ikke liker, hva vi ser på som viktig og hva vi ikke bryr oss om. Bare se på diskusjonene her inne bl a ang vognmerker.

Jeg ser jo at det er en del rart på plassene rundt omkring og ser samtidig at folk virkelig bruker disse vognene også. Og det er da det slår meg at vi jammen har ulike preferanser på hva som er vakkert og hva som er stygt.

For meg handlet valg av campingplass mer om naturen rundt, skimulighetene og beliggenheten i forhold til der vi bor, enn hvordan vogner og buer som lå rundt der.

Jeg ville nok ikke likt å bo i enkelte av de vognene som står der......

Enig i det...... Men det skader ikke å holde orden rundt seg, uansett hva slags redskap man har.... Vi trenger jo ikke akkurat å fyre oppunder harrystempelet vi lett kan få av ikke-campere....
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:32

Lady1: ja, dette er den første vogna vår, vi kjøpte den i slutten av juli og har ikke angret. Siden vi fikk den såpass seint i ferien, føltes det veldig tungt å skulle sette den vekk i vinter. Etter at bl a Vegard snakket veldig varmt om vintercamping, ble vi altså enige om å prøve dette.

Vi gjorde ingen grundige undersøkelser av alle campingene i området, vi kjørte oss en tur opp til Fagerfjell som ligger nærmest, og likte naturen rundt der samtidig som det ligger så nært hjem at vi kan reise ned dersom behovet skulle melde seg....

BB: jeg er helt enig i at folk godt kan prøve å holde det ryddig rundt seg, men også der har man ulik standard. Om folk stempler meg som harry eller ikke ut fra at jeg har campingvogn og spikertelt, mener jeg slår veldig godt tilbake på de selv. Jeg kjenner vel at jeg ikke helt bryr meg om hva fremmede folk tenker og tror om meg.... Men jeg er opptatt av å holde en viss standard og at det er rent og ryddig rundt meg! Jeg gidder bare ikke å være av de som irriterer meg grønn over at naboen ikke ser verden akkurat slik som jeg gjør!

Og ja, vi har møtt mange hyggelige mennesker på plassen der og vi har møtt mennesker vi nok bare kommer til å være på hils med. For oss er det noe vi helt fint kan leve med!

Og jeg skal ikke si at dette er den plassen vi kommer til å være på i årevis fremover, ei heller skal jeg påstå at vintercamping virkelig er noe for oss. Til det er vi alt for ferske både i forhold til campinglivet og til Blåberg camping!
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeOns 20 Aug 2008 - 23:34

Hege

Tror dere vil trives med campinglivet!
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 0:05

Hege skrev:
Lady1: ja, dette er den første vogna vår, vi kjøpte den i slutten av juli og har ikke angret. Siden vi fikk den såpass seint i ferien, føltes det veldig tungt å skulle sette den vekk i vinter. Etter at bl a Vegard snakket veldig varmt om vintercamping, ble vi altså enige om å prøve dette.

Vi gjorde ingen grundige undersøkelser av alle campingene i området, vi kjørte oss en tur opp til Fagerfjell som ligger nærmest, og likte naturen rundt der samtidig som det ligger så nært hjem at vi kan reise ned dersom behovet skulle melde seg....

BB: jeg er helt enig i at folk godt kan prøve å holde det ryddig rundt seg, men også der har man ulik standard. Om folk stempler meg som harry eller ikke ut fra at jeg har campingvogn og spikertelt, mener jeg slår veldig godt tilbake på de selv. Jeg kjenner vel at jeg ikke helt bryr meg om hva fremmede folk tenker og tror om meg.... Men jeg er opptatt av å holde en viss standard og at det er rent og ryddig rundt meg! Jeg gidder bare ikke å være av de som irriterer meg grønn over at naboen ikke ser verden akkurat slik som jeg gjør!

Og ja, vi har møtt mange hyggelige mennesker på plassen der og vi har møtt mennesker vi nok bare kommer til å være på hils med. For oss er det noe vi helt fint kan leve med!

Og jeg skal ikke si at dette er den plassen vi kommer til å være på i årevis fremover, ei heller skal jeg påstå at vintercamping virkelig er noe for oss. Til det er vi alt for ferske både i forhold til campinglivet og til Blåberg camping!

Hege

Jeg tror det er sunt å bry seg.... Det slår tilbake på ALLE campere at noen gir f.....

Ellers er jeg veldig enig med Tom RS i en del saker i denne tråden: https://caravan.norwegianforum.net/fortelt-f12/spikertelt-t24-315.htm

Jeg siterer Tom RS:
Tom RS skrev:
Ronny skrev:
Tom RS skrev:
Tji-hi Hadde forventa hardere lut tilbake på den der. Begynner dere å bli sløve eller begynner dere å kjenne disse "utbrudda" mine he he he.

Tove
Dårlig gjort med slike fine Avatarer, når det er så lenge til vi kan reise opp til Haglebu. Kjempekoslig sted........ om det ikke var for spikerbuer affraid

Tror du må komme med hardere kost enn det der for å få en reaksjon, Vi som er lykkelige eiere av spikertelt ler bare litt for oss selv av slike uvitende angrep..For lykken på vinteren er nemlig en velisolert bu å sitte i..

Men sannheten er også at pga slett håndtverk, dårlig vedlikehold og total mangel på kritisk "blikk" på det ferdige produkt. Er det spikerbuer som skaffer oss "harry" stempel. Enkelte plasser ser ut som katastrofe områder. Buer som Morten E og kanskje din (ser fin ut innvendig) faller ikke inn i denne kategorien. Men det er så alt for mange andre som gjør det.
Dette er veldig viktig for dere som har spikerbuer og rydde opp i faktisk. Ellers kan det fort gå som en plass i Sverige, plutselig måtte alle rive. Plasseier fikk pålegg fra kommune. Det ble baluba det. Ikke en spikerbu der nå.
Nå var jeg seriøs altså

Jeg har jo spikerbu selv, og ønsker å fortsette med det! Og håper inderlig at det ikke vil gå slik her som i Sverige!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 0:18

Camping Kai skrev:
ARVE skrev:
Jepp,jeg lå påBislingen,og ble nå landsforvist til Gol.

På Haglebu er det ventelister,og ikke noe håp.

Jaså det blir Gol og ikke Skei.

Kai.


Yes Sir !!!! Kan bli trivelig det.Bare å vente å nybakte boller fra Bill og Morten der oppe !!!! Bill er en djevel på boller !!! cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 0:19

Hege skrev:
Lady1: Tempelseter ligger i Eggedal, litt før du kommer til Haglebu. Da jeg var der for tja....8 år siden, var det vintercampere der!

Lagt ned den der vel.
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 7:49

Arve: som sagt, jeg var der for 8 år siden, så mye kan jo være forandret siden den gang!

BB: hvordan tenker du deg at man skal gå frem for å forandre på dette da? Foruten å begynne med seg selv?
Det er klart de som eier plassen kan sette en standard, men jeg forstår også at det kan være vanskelig å si fra om at vogna eller bua er for dårlig vedlikeholdt eller er for stygg til å være et sted.

Jeg vet at enkelte plasser krever at fastliggervognene ikke skal være eldre enn 10 år og det er kanskje et skritt i riktig retning, samtidig som at eldre vogner kan se penere ut enn ei 8 år gammel vogn som ikke er vedlikeholdt....

Jeg håper jo at man ikke skal komme dit at spikertelt ikke skal være tillatt, her i kommunen har de som sagt satt en standard for str og det synes jeg er et skritt i riktig retning. De har også utarbeidet en rapport der de har sett på de ulike campingplassene på Blefjell og kommet med forslag til forbedringer, slik at campingen skal gli bedre inn i naturen. Det vitner jo om at campingen skal få bli, men at man skjerper inn på hvordan det skal se ut.
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 7:55

Hege skrev:

Jeg vet at enkelte plasser krever at fastliggervognene ikke skal være eldre enn 10 år og det er kanskje et skritt i riktig retning, samtidig som at eldre vogner kan se penere ut enn ei 8 år gammel vogn som ikke er vedlikeholdt....

Selvsagt nok et skritt for å presse vekk folk som ikke har rompa full av penger.
Vogna mi er fra 1993, og ser absolutt helt ny ut. Alle som har sett den, trodde vi hadde fabrikkny vogn til årets sesong.
Og denne skal vi altså ikke få ha på vintercamp, fordi den er for gammel.
Latterlig.

L
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 8:00

Larsen skrev:
Hege skrev:

Jeg vet at enkelte plasser krever at fastliggervognene ikke skal være eldre enn 10 år og det er kanskje et skritt i riktig retning, samtidig som at eldre vogner kan se penere ut enn ei 8 år gammel vogn som ikke er vedlikeholdt....

Selvsagt nok et skritt for å presse vekk folk som ikke har rompa full av penger.
Vogna mi er fra 1993, og ser absolutt helt ny ut. Alle som har sett den, trodde vi hadde fabrikkny vogn til årets sesong.
Og denne skal vi altså ikke få ha på vintercamp, fordi den er for gammel.
Latterlig.

L

Larsen

tror nok du får komme selv om vogna er eldre, men dette er jo et kraftig varsku til de som driter i alt.... har jo sett nyere vogner og, som har vært nedgrodd i grønske....

men generellt, så starter jo ei vogn sitt forfall, og nedbryting, den dagen den ruller ut fra fabrikk, så er det jo opp til oss å holde den vedlike...

generellt så har ikke dette noe med å ha rompa full av penger, vi har slettes ikke det, men vi har ei 05 mod vogn....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 10:58

Hege skrev:
Arve: som sagt, jeg var der for 8 år siden, så mye kan jo være forandret siden den gang!

BB: hvordan tenker du deg at man skal gå frem for å forandre på dette da? Foruten å begynne med seg selv?
Det er klart de som eier plassen kan sette en standard, men jeg forstår også at det kan være vanskelig å si fra om at vogna eller bua er for dårlig vedlikeholdt eller er for stygg til å være et sted.

Jeg vet at enkelte plasser krever at fastliggervognene ikke skal være eldre enn 10 år og det er kanskje et skritt i riktig retning, samtidig som at eldre vogner kan se penere ut enn ei 8 år gammel vogn som ikke er vedlikeholdt....

Jeg håper jo at man ikke skal komme dit at spikertelt ikke skal være tillatt, her i kommunen har de som sagt satt en standard for str og det synes jeg er et skritt i riktig retning. De har også utarbeidet en rapport der de har sett på de ulike campingplassene på Blefjell og kommet med forslag til forbedringer, slik at campingen skal gli bedre inn i naturen. Det vitner jo om at campingen skal få bli, men at man skjerper inn på hvordan det skal se ut.

Hege

Det er jo ikke verre enn at man ser seg rundt med et kritisk blikk: Ligger det planker og biter av planker rundt vogna mi? Leca som ikke blir brukt til noe, og ligger rett i glaningen til forbipasserende? Grill fra i fjor som er rusten og fæl, men ikke har havnet i egnet container for den slags...? Ser bua mi ut som rivningsmateriell fra krigens dager? Trengs det en vask og et malingstrøk? Ligger det henslengt paller på arealet mitt som har sett bedre dager og/eller ikke har noen misjon? Er vogna mi grodd av grønske? Er vegetasjonen rundt vogn og bu i ferd med å "ta tilbake" plassen?

Har ingenting med billig/dyr eller ny/gammel vogn å gjøre - kun hva en selv gidder å ta tak i.

Kanskje bør plasseiere bli flinkere til å ta tak i problematikken. Ha et punkt i kontrakten om vedlikehold og orden.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 12:24

Denne problematikken om hvordan det ser ut på campingen ligger mye i hvilke krav vertene setter. Prøvde i sommer på et sted å få eierne av en plass til å se litt kritisk på hva som møter gjester. Var utrolig lite populært. Trådde kanskje på et ømt punkt. Men når eierne ikke bryr seg så smitter fort det over på de som har fastplass.
Forøvrig så er det noen mennesker som ser ut til å trives med mye skrot og søppel rundt seg. Snakker da gennerelt og ikke om campingplasser. På våres ferder rundt i landet så er det stor forskjell fra bygd til bygd om hvordan det ser ut. Er av den mening at noen ikke skulle få lov til å ha en eiendom. De bruker den bare til å samle alsken skrot.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 14:57

Angående gamle vogner.

I Norge er det jo ingen krav om å vise vogna jevnlig,som i Sverige,og selv om ei gammal vogn kan se pen ut,så eldes gass-slanger og annet,som med tida kan bli skumle brannfeller o.l.

I disse tider hvor folk murer seg inne med plattinger,terrasser og spikerbuer,så vognene knapt nok kan flyttes på,er jo sjansen for at endel av disse vognene aldri er innom et serviceverksted,veldig stor.

Jada,vet at endel av dere med buer o.l. kan flytte vognene,men har sett endel vogner som må flyttes via helikopter eller Hercules !!!

Endel forhandlere driver jo service på plassene og,men er folk flinke nok til å utnytte dette ? Jeg tviler.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 17:48

Betty Boop skrev:
Hege skrev:
BB: rariteter på Fagerfjell du...ja, ja...da er jeg vel kommet til rett plass da tongue

Njaaaa...! Du har sikkert observert raritetene du også..... affraid skal ikke gå i detaljer her.....

Siden du er ny der borte, er nok ikke du blandt de..... Cool

affraid


Vintercamping.. - Page 2 Dsc00274uo6

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintercamping.. - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 17:50

Sten Rune skrev:
Betty Boop skrev:
Hege skrev:
BB: rariteter på Fagerfjell du...ja, ja...da er jeg vel kommet til rett plass da tongue

Njaaaa...! Du har sikkert observert raritetene du også..... affraid skal ikke gå i detaljer her.....

Siden du er ny der borte, er nok ikke du blandt de..... Cool

affraid


Vintercamping.. - Page 2 Dsc00274uo6

Hehe!! Du fant en av dem, ja.... affraid Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:00

BB

Var en rundtur rundt på Ble i fjor høst å kikka etter plass..... Ganske varierende "standard" rundt omkring.... enkelte eier jo ikke hverken skam eller respekt for andre rundt seg....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintercamping.. - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:01

Den der reagerte jeg også på Sten Rune! Jeg har sett den i virkeligheten og den er enda styggere enn på bildet her....

Arve: jeg er helt enig i det du skriver og det er virkelig et tankekors. Spesiellt med tanke på gass og sikkerhet.
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:03

Hege

Så også den på Høimyr i fjor ja.....

Og det blidet (som Rufus egentlig har lagt ut) er vel tatt fra en av de bedre vinklene.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintercamping.. - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:05

Sten Rune skrev:
Hege

Så også den på Høimyr i fjor ja.....

Og det blidet (som Rufus egentlig har lagt ut) er vel tatt fra en av de bedre vinklene.....

Riktig det! Den ser enda verre ut i virkeligheten!! affraid
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:07

Et annet spm ang vintercamping: Fryser sanitervæska eller kan den stå igjen i vogna?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintercamping.. - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Hege
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Hege


Female
Antall Innlegg : 650
Age : 52
Localisation : Buskerud
Registration date : 15.07.2008

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:21

Ja, det der var en særdeles heldig vinkel. Jeg fatter virkelig ikke at eierene av denne plassen godtar en slik vogn, de har jo venteliste på plassene der, så det kan jo ikke være redsel for at folk forsvinner som gjør det...
Til Toppen Go down
http://hege71.blogspot.com/
Gjest
Gjest




Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:25

Sten Rune skrev:
Et annet spm ang vintercamping: Fryser sanitervæska eller kan den stå igjen i vogna?

Sten Rune

den grønne fryser ikke, den røde, (om du bruker den) fryser
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeTor 21 Aug 2008 - 18:27

Vegard

Takk.... da blir det overgang til den grønne....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintercamping.. - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 52
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:00

Noen som har erfaring med Rutsberg Camping, 2 mil nord for Lillehamer?? Tenker å vintercampe der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:04

Koselig plass med svømmebasseng og ender i en dam. Bruker å ligge der hver sommer, tror ikke de tingen jeg nevnte nå har noe å si om vinteren. Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintercamping.. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintercamping..   Vintercamping.. - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintercamping..
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» vintercamping
» Uvdal vintercamping
» Vintercamping i Danmark
» vintercamping cabby
» Uvdal vintercamping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: